Beantwoord

Vlaams(e) (ondertitelde) televisie in Wallonie

  • 21 November 2016
  • 6 reacties
  • 1165 Bekeken

Hallo,

ik verhuis (zeer binnenkort) naar Wallonië (Bevekom). Momenteel zaten wij voor digitale tv en internet bij Telenet, maar dit blijkt niet meer beschikbaar in Wallonië.
Welke mogelijkheden biedt Proximus wat betreft (Vlaamse) digitale tv?
icon

Beste antwoord door Marleen 21 November 2016, 16:09

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Alle Vlaamse zenders zijn bij Proximus in heel België te bekijken ook in HD.

A propos, je zegt Telenet is niet meer beschikbaar in Wallonië, neen, Telenet is nooit beschikbaar geweest in Wallonië.
Haha, ik bedoelde niet meer beschikbaar nu we naar Wallonië verhuizen, ik weet dat ze nooit beschikbaar geweest zijn in Wallonië.
Ik zie dat Proximus een aantal Vlaamse zenders aanbiedt in Wallonië, maar kan je ook hetzelfde pakket krijgen dat je normaliter in Vlaanderen zou krijgen (met bijvoorbeeld TLC, CAZ en Nederlandse ondertiteling bij zenders als national geographic en discovery) of is het het Waalse pakket met enkele Vlaamse zenders?
Reputatie 7
Badge +6
Hier vind je de zenderlijst van Proximus TV in Wallonië, dus ook de Vlaamse zenders die daar beschikbaar zijn:
a) in eenTuttimus pack
www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-wallonia-new.pdf/tv-channels-wallonia-new.pdf
In die lijst zit Caz, niet TLC, denk ik, en je kan dan bv als bundel: Entertainment Channels NL kiezen, dan heb je ook de Discovery zenders, BBC Entertainment, BBC First, Fox, Nat. Geographic Wild met NL ondertitels.
b) Pack zonder Tuttimus
www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-wallonia.pdf/tv-channels-wallonia.pdf

Je kan zelf de zenderlijsten raadplegen via:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list_set/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/instellingen-aanpassen/zenderlijst.html#/section1
Reputatie 7
Badge +2
Alle Vlaamse zenders zijn bij Proximus in heel België te bekijken ook in HD.

A propos, je zegt Telenet is niet meer beschikbaar in Wallonië, neen, Telenet is nooit beschikbaar geweest in Wallonië.


Voor de volledigheid, Telenet is actief in een klein deeltje van Henegouwen: Komen, Waasten en Houthem. En dat hoort nog steeds bij Wallonië.
Reputatie 6
Badge +2
Alle Vlaamse zenders zijn bij Proximus in heel België te bekijken ook in HD.

A propos, je zegt Telenet is niet meer beschikbaar in Wallonië, neen, Telenet is nooit beschikbaar geweest in Wallonië.


Voor de volledigheid, Telenet is actief in een klein deeltje van Henegouwen: Komen, Waasten en Houthem. En dat hoort nog steeds bij Wallonië.


Maar Voeren die tot Vlaanderen behoort wordt echter niet bediend door Telenet maar door VOO.
En je vergeet dat er in een aantal Brusselse gemeenten ook door Telenet bediend wordt.
Reputatie 7
Badge +2
Alle Vlaamse zenders zijn bij Proximus in heel België te bekijken ook in HD.

A propos, je zegt Telenet is niet meer beschikbaar in Wallonië, neen, Telenet is nooit beschikbaar geweest in Wallonië.


Voor de volledigheid, Telenet is actief in een klein deeltje van Henegouwen: Komen, Waasten en Houthem. En dat hoort nog steeds bij Wallonië.


Maar Voeren die tot Vlaanderen behoort wordt echter niet bediend door Telenet maar door VOO.
En je vergeet dat er in een aantal Brusselse gemeenten ook door Telenet bediend wordt.


Ik heb nooit beweerd dat Voeren in TN gebied ligt en het Brussels Gewest behoort niet tot Wallonië. En dat weet ik wel heel zeker, want ik woon daar. En mocht ik in een TN gemeente wonen, dan was ik al lang vertrokken bij PX.

Reageer