Beantwoord

Verwijderde mails op gsm komen niet meer binnen op ander toestel, bv. pc laptop of andere gsm

  • 8 September 2017
  • 8 reacties
  • 1025 Bekeken

Hoe kan ik dit oplossen:
Mijn man en ik gebruiken hetzelfde e-mail adres.
Als mijn man als eerste mail ophaalt op zijn gsm en hij verwijderd wat hij niet nodig vindt, kan ik de mail die ik dan misschien best wel interessant vind niet meer ophalen.
Op geen enkel toestel, geen pc, laptop op mijn gsm.

Bestaat hier een oplossing voor ???
icon

Beste antwoord door Martin 8 September 2017, 16:41

Bekijk origineel

8 reacties

als je beiden met imap werkt op je toestellen dan wordt alles gesynchroniseerd met de mailserver dus dan zal de mail wel blijven staan op de mailserver zelf al heeft je man die al opgevraagd blijft die beschikbaar op de server
.....
(wat niet het geval zou zijn moest hij pop gebruiken ipv imap, tenzij hij aanduidt dat er een kopie op de server moet blijven staan)
.....
Maar om verder te gaan in imap: wanneer je man die verwijderd zullen die ook verwijderd worden op de server en kan jij er niet meer aan, tenzij er ingesteld wordt dat bij het verwijderen ze een tijd lang in de prullenmand moeten blijven dan heb je nog de tijd om die dagen nadien bv te recupereren als je man die verwijderd heeft.

> = waarom-is-imap-beter-dan-pop3 =
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_imap_vs_pop3/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/waarom-is-imap-beter-dan-pop3.html

> = email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer =
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
beste,

Mijn man zijn gsm staat op imap.proximus.be poort 993
Mijn gsm staat net zoals die van mijn man ingesteld en toch is de mail niet meer op te vragen die hij verwijderd heeft
wat vind je nog in de prullenmand ?
Als daar niks meer staat direct nadat hij ze verwijderd heeft dan wil dit zeggen dat hij ergens in de mail app die hij gebrukt moet kunnen instellen dat ze een tijd in de prullenmand moeten blijven na te verwijderen.
Ik denk als het mails betreft van de proximus (skynet) mailbox zijn dat je dit ook kan instellen op http://webmail.proximus.be (nog niet zelf uitgevist) daar zou je ook mss een instelling kunnen vinden om de mails nog een tijd in de prullenmand te bewaren.

Als je man ze direct verwijderd uit de prullenmand zal je natuurlijk ook niet meer kunnen lezen, zelf al worden ze een tijd in de prullenmand bewaard vooraleer ze dan automatisch verwijderd worden.
beste,

Mijn man zijn gsm staat op imap.proximus.be poort 993
Mijn gsm staat net zoals die van mijn man ingesteld en toch is de mail niet meer op te vragen die hij verwijderd heeft


zoals al gezegd .. (snel vertaald uit het engels via google)

"...In tegenstelling tot POP3 slaat IMAP alle berichten op de server op. Wanneer u verbinding maakt met een IMAP-server, kunt u met de client-app die e-mails lezen (en zelfs downloads van kopieën om offline te lezen), maar al het echte werk gebeurt op de server. Wanneer u een bericht in een client verwijdert, wordt dit bericht verwijderd op de server, zodat u het niet ziet als u verbinding maakt met de server van andere apparaten. Verzend berichten worden ook op de server opgeslagen, evenals informatie over welke berichten zijn gelezen....."
Het hangt toch ook af hoe je ze wist want als ik ze wist bv met mail client WLM gaan ze naar de prullenmand, (op de server in de prullenmand ) en worden pas na een tijd gewist (automatisch op de server) , in WLM kan je ze ook wissen zodanig dat ze inderdaad zoals je zegt ook echt verwijderd zijn en dus niet in de prullenmand van de server belanden en je ze dus niet meer nog een tijd kunt bekijken terwijl als ze in de prullenmand blijven, in het eerste geval wel.
voor alle zekerheid nu een getest met mail client "MAIL" (Windows 10 ) ingesteld voor IMAP. en dit voor mijn proximus mailbox.
Ik heb dus in MAIL in postvak in een mail "test" staan en dus ook op webmail.proximus.be
nu ga ik op de mail "test" gaan staan in MAIL en druk op Delete resultaat "test" is verhuisd naar map 'deleted-items' nu ga ik terug kijken op webmail.proximus.be daar staat die ook niet meer in postvak in en vind hem terug onder map 'deleted-items' .
nu ga ik kijken op andere laptop van mijn vrouw met mail client WLM naar die zelfde proximus mailbox van mijn laptop en daar vind ik hem uiteraard "test" niet meer terug in postvak in, maar kan hem terugvinden eveneens in de map "deleted" items dus kan ik hem op de laptop van mijn vrouw nog altijd lezen al heb ik hem gewist op de eerst laptop.
Nu de volgende stap ik delete "test" nu in de map 'deleted-items" op mijn laptop en ga kijken naar webmail.skynet.be in de map 'deteted-items' waar hij, ook verdwenen is en uiteraard vind ik hem daar in geen enkele map meer terug.
Nu terug gaan kijken op de laptop van mijn vrouw en daar is "test" nergens meer terug te vinden.
Wat bewijst dat alles mooi synchroon loopt tussen beide laptops (mail clients) en de mailbox op de mail server van proximus.
Dus zolang een gewiste mail op één toestel gewist wordt kan ik hem nog lezen onder 'deleted- items' zolang hij daar blijft instaan, maar als je hem daar zelf wist is hij onmiddellijk verdwenen voor iedereen!
Reputatie 6
Badge +3
Bij gebruik van 1 adres door meerdere personen, mag je nooit IMAP gebruiken maar moet je POP3 gebruiken.
Je moet de software wel zodanig instellen dat de mail niet verwijderd wordt na het downloaden.
Op 1 toestel stel je dat mail na bjv. 3 maanden verwijderd wordt. Zo loopt de mailbox toch niet vol.
Maar als je ze nog in de verwijderde map terugvindt zoals ik hierboven beschreven heb is er toch niet direct een probleem?
Dan kan de tweede persoon er daar toch aan. En een bijkomend probleem met pop is dat de één niet kan zien wat de andere verstuurd heeft of geantwoord heeft op inkomende mails, al kan dit in sommige gevallen juist een voordeel zijn 😄
Je zou natuurlijk ook kunnen afspreken als je samen één mail adres (zelfde mailbox) gebruikt onder IMAP om de mails niet direct te verwijderen maar naar een map te verslepen / verplaatsen, als het niet lukt op de manier die ik hier boven als test eens gedaan heb met mail client WLM en MAIL, en afspreken dat ieder maar mails mag verwijderen uit deze map als ze bv 1 maand oud zijn.

Reageer