Vervanging voor verdwijning RVI ?

  • 3 January 2012
  • 6 reacties
  • 777 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 587 reacties
RVI is sinds 1 januari gestopt met uitzenden, en is dus bijgevolg verdwenen uit het (mager) radioaanbod van Belgacom TV. Nummer 812 is voortaan "vrij".

Mijn vraag is dus of er (nog) plannen zijn voor nieuwe radiozender(s) ter compensatie van het verlies van RVI ? Radio Nostalgie NL ? Ketenradio's ? buitenlandse radio ? Music Choice ?

Ik vind het heel jammer dat radio verwaarloost wordt door Belgacom. "Niet genoeg gebruikt" is de uitleg bij Belgacom; dat is ook niet moeilijk. Géén promotie in alle reclameuitingen (radio-optie wordt doodgezwegen!), zeer beperkt aanbod (geen ketenradio's, geen Radio Nostalgie NL, geen buitenlandse radiozenders (WDR, BBC, 3FM,...), geen Music Choicekanalen,...), geen radio-gids, geen opnamemogelijkheid,... Bij Telenet en zelfs Numericable kan dit wél allemaal.

Mvg

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Telenet (of zijn voorgangers) heeft inderdaad een radioverleden via kabel, mijn grootvader had dat nog van voor de oorlog geloof ik.

Maar je hebt gelijk, het radioaanbod is heel magertjes bij Belgacom. Dat kan zeker veel beter.
Badge
Ik zet elke midag verschillende radio zenders op.Vroeger Gebruikte ik daarvoor mijn laptop maar sinds ik bij telenet zit werk ik nu voorlopig met zo een stick en daar vind ik live stream toch niet optimaal voor.Ook verbruikt het dan te veel.En telenet heeft buiten hun vele radio zenders; ook nog eens het aparte music choice paket.Voor slecht 4,95€.
Badge
Wordt dat überhaupt wel gebruikt?

Persoonlijk moet ik de eerste persoon die radio luistert via zijn TV nog tegenkomen(echt luisteren via die "radio"-kanalen dus en niet naar de webcam kijken als er geen programma's zijn.

Persoonlijk mogen ze voor mijn part al die radiozenders dumpen(ik luister wel via FM/internetstreams) en wat TV-kanalen in de plaats geven.
Badge
Ik zei al dat ik met een stick werk op mijn laptop.En daar mee heb ik een slechte verbinding met live streams.Ook vragen die teveel data en ik wil nu eerst de eerst maand uizoeken hoeveel die stick verbruikt.Want er zit maar 1G in het abonnement.Vroeger zette ik topradio op maar die is toch te ontvangen op telenet.En ook Music choice zet ik regelmatig op.
Ja Kerry, dat wordt gebruikt. Je kan uw decoder rechtstreeks aan uw versterker hangen en zo radio luisteren zonder dat de tv aan moet. Veel mensen in mijn omgeving gebruiken dat. Niet overal is de FM ontvangst even denderend.

Belgacom heeft ook niet de capaciteitsproblemen die Telenet heeft: het aantal zenders dat Telenet op de kabel krijgt is beperkt omdat alle zenders tegelijkertijd op de kabel zitten. Bij Belgacom wordt enkel de zender waar je op dat moment naar kijkt/luistert op uw lijn gezet. Ze zouden er dus perfect nog een hoop radiozenders kunnen bijgooien.
Reputatie 5
Badge +2
Intussen is het duidelijk dat er geen vervanger is voor RVI bij Belgacom TV. Geen Radio Nostalgie NL of welke andere radiozender dus. En ja, radio op tv wordt weldegelijk gebruikt. Alleen zou het meer gepromoot moeten worden door Belgacom (zie topicopening). Jammer.

Mvg

Reageer