Beantwoord

vervangen digicorder

  • 15 July 2016
  • 7 reacties
  • 609 Bekeken

ik huur nog steeds de "oudere" versie van digicorder (zoals blijkt uit de aanbieding die ik vandaag per post ontvangen heb om het nieuwe menu van proximus in te laden).
hoe en waar kan ik mijn digicorder inwisselen voor de nieuwste versie?
icon

Beste antwoord door KoenN 15 July 2016, 15:57

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Eric,

Heb je geen brief ontvangen voor de omruiling van uw decoder?

Je kan steeds bellen naar het nummer 0800/22800.

Daar kunnen ze zien welke decoder je hebt en het nodige eventueel doen voor de omruiling.

Mvg,

Koen
Reputatie 6
Badge +3
Heb je een brief gekregen voor het vervangen van je decoder? => Volg instructies op de brief
Heb je een brief gekregen met de verwittiging dat je de nieuwe interface krijgt binnen enkele dagen => je hebt een v5, dit is de meest recente hardware (v5 compact heeft zelfde hardware, enkel geen harde schijf voor opnames, maar wel een flashgeheugen voor tijdelijke opslag (1u buffer, ...))

Ik gok dat het het tweede geval is gebaseerd op jouw uitleg.

Op deze pagina vind je foto's terug van de verschillende versies die nu nog bestaan. van links naar rechts: v5c, v5, v4, v3b en v3a, let bij de v3's vooral op de sleuf voor een smart card.

Enkel de v a en v3b zijn "verouderd" en worden omgewisseld. De v4 heeft dezelfde functionaliteiten als de v5 en v5c. De v5 en v5c hebben in de afgelopen 9 maanden een nieuwe interface gekregen. Ik vermoed dat jij nu een v5 hebt en de nieuwe interface zal krijgen binnenkort. De nieuwe interface voor de v4 is ook beloofd, maar nog geen concrete datum.
Algemene info over vervangen decoder v3 of V3b:
In verband met het eventueel omruilen van je V3 decoder :
▬►voor gehuurde V3/v3b decoder
▬►voor gekochte V3/v3b decoder
Ook voor de aangekochte decoders gaan brieven verstuurd worden.
Via de website http://www.proximus.be/huurdecoder kan de aanvraag gebeuren van zodra de brief ontvangen is
▬ impact op je factuur: Je hebt ingetekend om je decoder te vervangen via bpost en geniet zo van 1 jaar gratis huur.
Na deze termijn zal € 8/maand aangerekend worden indien het je eerste decoder is.
Als je een Pack Comfort of Maxi hebt kost de 2de of 3de decoder € 5/maand.
▬ Voor aangekochte v3 v3b decoder wordt via de procedure uitgelegd in de brief zal de decoder omgewisseld worden naar ons nieuwste model.
Aangezien we de oude modellen niet meer verkopen stellen we je een jaar gratis huur van het nieuwste model voor, aangezien die ook niet meer kunnen aangekocht worden.
Je oude decoder blijft werken tot 31/1/2017, zie ook ->
De V3 zal geen cloudpvr software versie krijgen aangezien die in phaseout zit.
▬ Opgelet:
Wanneer je je decoder vervangt, gaan je opnames helaas verloren.
De programma's die zijn opgenomen met de optie 'Beschikbaar gedurende 60 dagen' blijven echter toegankelijk op je nieuwe decoder.
Maak het dus gezellig en profiteer ervan om de programma's op je harde schijf nog te bekijken vóór je je nieuwe decoder ontvangt.
maar wel een flashgeheugen voor tijdelijke opslag (1u buffer, ...))

moet een v5 met uitgeswapte schijf ook hebben want anders zou je geen uur kunnen pauzeren zoals er hier al gemeld geweest is op het forum.
Reputatie 6
Badge +3
Als ik het goed voor heb dan word dit bij een v5 in het RAM geheugen opgeslagen wat natuurlijk voor problemen kan zorgen. (vollopend geheugen). De v5 is niet gemaakt om zonder harde schijf te werken, de v5c wel. Dat het wel werkt is eerder toeval dan de bedoeling denk ik.
Ja wie zal het zeggen we kunnen alleen maar afgaan op wat ons wijs gemaakt wordt moest ik nog mijn v5 hebben dan zou ik het direct proberen, maar vroeger lukte het zeker een 1/2 uur maar voor een uur zou het eerst eens door iemand moeten uitgetest worden want met al die speculaties blijven we weer cirkeltjes draaien zoals dit hier nog veel te veel gebeurt.
Foto's verschillende decoder types:
=> http://bgctv.skynetblogs.be/#decodertypes
De verschillende reeds uitgerolde software op de verschillende decoders vind je hier:
=> http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies
De nieuwe NTE software voor de v4 was voor het vierde kwartaal maar er werd ondertussen al beloofd dat dit zou vroeger uitgerold worden, wait and see ;-)

kijken of je recente software hebt:
NTE........14.4
Kan je vinden als volgt
op afstandsbediening:
- druk menu
- druk 1x pijltje naar beneden en
- druk x aantal keren op pijltje naar rechts tot aan tandwiel symbool, dat staat voor INSTELLINGEN
- x aantal keren pijltje naar beneden drukken tot SYSTEEM
- x aantal keren pijltje naar beneden drukken tot SYSTEEMINFO
- daar software versie aflezen iets van NTE.........

Reageer