versterken wifi signaal (vdsl)

  • 8 April 2012
  • 11 reacties
  • 1293 Bekeken

Als ik op mijn terras of in de tuin zit, is dat te ver verwijderd van mijn Belgacom vdsl modem om nog een normaal werkende internetverbinding te hebben. Wat kan ik best doen om het wifi-signaal te versterken?

11 reacties

een bbox2 kennende zal je reeds slecht signaal hebben.

indien het te slecht is, kan je u altijd een wifi repeater aanschaffen. Das een toestelletje dat je tussen de modem & uw terras kan plaatsen, om zo uw signaal te versterken. (die ontvangt het signaal van de modem, en zal deze op zich opnieuw uitzenden).
Je kan dat al krijgen vanaf 15€ denk ik.

kan je in elke deftige computer winkel krijgen

Het kan ook met devolo via het stopcontact zodat je de devolo wifi-adapter (zender/ontvanger) dichter kunt plaatsen waar je ontvangst nodig hebt.

groetjes,

Elsa
euh.. in een tuin is de kans klein dat je daar een devolo kan plaatsen :)
Kan je eens toelichten sinds wanneer je dit probleem hebt? direct na de installatie of vanaf januari van dit jaar?
wat je evt nog kan proberen is kanaal van uw draadloos signaal te veranderen, mogelijks wordt dit gestoord door andere draadloze signalen. je kan eventueel http://www.metageek.net/products/inssider/" rel="nofollow gebruiken om te kijken welke signalen er in de buurt zijn en welke kanalen die gebruiken, best blijf je 2 kanalen van de rest. surf dan naar 192.168.1.1 , ga naar de advanced settings, wireless, channel & wijzig dit. vergeet niet op apply te drukken

indien dat niet helpt kan u zich wenden tot bovenstaande mogelijkheden. ofwel kan je een betere router achter uw bbox2 hangen, en de bbox2 enkel nog gebruiken als modem

mvg

euh.. in een tuin is de kans klein dat je daar een devolo kan plaatsen :)


Maar wel dicterbij hé bart bvb in stopkontakt aan de buitendeur naar de tuin bvb

of ga jij je repeater ook buiten in den hof zetten :P

groetjes,

Elsa

De bbox2 kan geen Wifi 802.11n aan. Het is dus een stuk antiek, dat stuk brol zou daar niet mogen staan. Ik probeer er nu zelf een AP die de n standaard wél aankan op dat monster aan te sluiten. Als het me lukt laat ik het weten.
ik neem mijn woorden terug. Ik dacht dat je sprak over gewone devolo. Je sprak blijkbaar over devolo wifi adapter.
Ja Hans de devolo wifi adapter ondersteunt natuurlijk wel wifi 802.11n maar of het de beste oplossing is dit moet je zelf uitmaken want de andere voorgestelde oplossingen hierboven zijn naturlijk ook goed mogelijk.

@ Bart missen is menselijk, toch !-)

groetjes,

Elsa.
@Elsa

Sorry, het was helemaal niet mijn bedoeling om een qualificatie te geven aan de andere voorgestelde oplossingen. Ik wilde eerder accentueren dat, aan de basis van het probleem, waar wij nu met zijn allen een effort moeten doen om een fix te vinden, het minderwaardige materiaal ligt dat door Belgacom wordt aangedragen. Indien Belgacom meteen state-of-the-art materiaal zou geïnstalleerd hebben zou Iris (en vele anderen) dit probleem helemaal niet hebben.

Een workaround zullen we wel vinden. Misschien kunnen we onze factuur dan naar Belgacom zenden (I have a dream.........)
Laat het mij weten of het lukt want ik heb hier ook nog facturen die ik zou kunnen opsturen om mijn BGC installatie goed te laten werken !-) :-))

groetjes,

Elsa.

Reageer