Vraag

Verhuizing: ik krijg maar geen afspraak voor de indienststelling van mijn aansluiting in nieuwbouw!

  • 24 May 2016
  • 1 reactie
  • 334 Bekeken

Even kort de historiek ...

Ik ben een bestaande klant bij Proximus met afname van o.a. klassieke telefoonlijn, internet en digitale TV. Ik ben momenteel een nieuwe woning sleutel-op-de-deur aan het bouwen. De projectontwikkelaar/aannemer (i.c. Durabrik) heeft een deal met Proximus waarbij zij zelf de fysieke aansluiting van de nieuwe woning op het net i.s.m. Proximus regelen. Als klant hoef ik (i.t.t. water, elektriciteit en gas) zelf niets te ondernemen voor de fysieke aansluiting op het net.

Op 22 april jl. geef ik via de helpdesk van Proximus wel door dat ik op 31 mei as. verhuis naar de nieuwbouw en dat de aansluiting in die periode in dienst moet gesteld worden. Ik krijg dit op 22 april ook schriftelijk bevestigd met de mededeling dat Proximus mij zal contacteren om een exacte dag en tijdstip af te spreken om de installatie in dienst te komen stellen.

Tot vorige week niets gehoord van Proximus: ik neem dus zelf opnieuw contact op met de helpdesk. Na bovenstaande uitleg tracht de Proximus-medewerker tevergeefs contact te leggen met de collega's van de 'planningsdienst' en verzekert mij uiteindelijk dat deze dienst zelf contact zal opnemen met mij om een afspraak te maken.

Opnieuw geduld gehad tot maandag 22 mei zonder enige reactie vanuit Proximus. Ik heb daarom opnieuw gebeld met de helpdesk. Na 20 minuten on hold gezet te zijn door een Proximus-medewerker haak ik in. Ik bel onmiddellijk terug, kom terecht bij alweer een andere medewerker van de helpdesk waaraan ik opnieuw het hele verhaal doe. Uiteindelijk kom ik - zij het abrupt - terecht bij iemand van de 'planningsdienst/dienst afspraken' (in een Gents kantoor?!) die eerst beweert dat er in de straat van mijn nieuwe verkaveling (nog) geen kabel ligt en dat er eerst werken moeten gedaan worden. Ik antwoord dat ik al in januari de zogezegd niet-bestaande kabel met eigen ogen in de sleuf heb zien liggen, evenals de fysieke aansluiting van deze kabel op mijn nieuwe woning. Bovendien is er al sinds einde januari een bakje met Proximus-logo in de garage gemonteerd in de buurt van de tellerkast. Deze laatste Proximus-medewerker deelt me uiteindelijk mee dat hij aan de 'planningsdienst/dienst afspraken' (filiaal Brussel) heeft gevraagd om het dossier over te dragen aan het Gents filiaal zodat hij de afspraak kan maken. Hij zou me dezelfde dag of ten laatste gisteren contacteren om de afspraak te bevestigen.

En u raadt het al ... alweer niets meer van gehoord ...

Kortom: er is (volgens mij) wel degelijk een netkabel aanwezig in de straat, mijn woning is ook effectief (al een paar maanden) fysiek aangesloten op het net. Ik probeer inmiddels al bijna zes weken om een afspraak te regelen om de installatie gewoon in dienst te stellen.

Ik verhuis volgende week naar de nieuwe woning en heb snel een verbinding nodig om o.a. te kunnen telewerken.

Kan een van de Proximus-medewerkers die hier actief zijn a.u.b. tussenkomen en mij hiermee verder helpen. Ik kan zelf weinig meer ondernemen aangezien ik geen contactpersoon of ticketnummer heb gekregen (het enige ref. nr. dat ik van Proximus heb gekregen is R0000001100002J3UW-1). Btw, mijn klantennummer is 605797886.

HELP!

1 reactie

Moest er op de lange duur niemand reageren stuur dan een Privé bericht aan Het Proximus Team
waar je eventueel de link naar je topic start hier
=> https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16/verhuizing-krijg-maar-geen-afspraak-voor-de-indienststelling-mijn-aansluiting-nieuwbouw-34578

Reageer