Verhoging VDSL Profiel


het is me opgevallen dat steeds het hoogste VDSL profiel aangepast wordt. van 30Mbps naar 70Mbps en nu zelfs naar 100Mbps.


mijn verbinding is 16,5Mbps maar wordt precies niet verhoogd?


is er geweten aan de hand van het adres wanneer zulke verhogingen gebeuren want het is goed om die hoge profielen te verhogen maar de lagere profielen zijn net belangrijker vind ik. anders zijn deze geneigd andere oplossingen te zoeken via kabel waar wel hogere snelheden gegeven wordt?

40 reacties

Reputatie 2
Badge
als gij naar de beenhouwer gaat en ge krijgt 200gr minder voor hetzelfde geld of ik, ga je content zijn ?
Badge +4
Kieken10 hoe heb je uw speedtest http://www.speedtest.net/my-result/4665471549 getest ? via wifi of met een kabel verbonden ?


Eigenlijk moet je altijd uw snelheid testen met een kabel om de meest juiste test te hebben., in feite zou je max bijna 30 Mbps moeten halen ... maar het ziet er naar uit dat je nog redelijk ver zit van de Rop (lijnkast)


xDSL is nu eenmaal afstand gebonden.


Anders bel je best eens naar PX
Je krijgt ook vlug een antwoord via twitter van Proximus ▬► - https://twitter.com/proximus/with_replies" target="_blank daar laten ze dit nazien door de bevoegde dienst.
@ kieken voor 95% van de gevallen klopt het wel wat PX geeft op de http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank


je kan ook eens de vraag stellen op http://userbase.be/forum" target="_blank als er daar een bereidwillige forummedewerker, die bij PX werkt, je probleem leest heb je veel kans dat hij de lijn grondig nameet wat er mogelijk is.

85/10 profiel moeten kunnen krijgen



dat zal niet want hij zit niet op vectoring
sommige reacties vind ik toch altijd weer vreemd ..


met uw beenhouwer hebt ge geen contract ondertekend .. bij proximus wel en zoals ik al zei zijn er mogelijkheden om uw contract te kiezen in functie van wat ge reeel binnen krijgt .. maar als ik de ervaringen lees van veel mensen (en ik lees er heel veel) dan weet vrijwel niemand te vertellen hoe goed/slecht hun eigen binnenbekabeling wel is, of waarom ze zo een lage doorvoersnelheid hebben, of ze doen WiFi tests om hun verbindingssnelheid te testen terwijl de WiFi van hun buurman/vrouw hun eigen draadloos netwerk kompleet vern...t ... (en met WiFi is er trouwens 50% 'overhead', noem het effectief dataverlies op de lijn, omdat het WiFi protocol bijna de helft van de bandbreedte opvreet aan het corrigeren en testen van de juistheid van de doorgestuurde gegevens ! daar is niks mis mee, dat is gewoon hoe WiFi werkt ! tel uit uw winst !)


.. en PS mijn opmerking over 85/10 sloeg op mijn eigen verbindingswaarden, ik weet exact waarom ik dat profiel (voorlopig?) niet kan krijgen ...en ik zit op vectoring EN dlm ...
wifi doet wel niks ter zake i.v.m. zijn probleem want het was via utp


je doet best de test door gewoon je modem op de PX intro aan te sluiten dus filter eruit en aansluiten direct op rj11 stekker en zo speelt je binnenhuisbekabeling niet mee, enfin zo doe ik het toch altijd, om zeker te zijn dat het werkelijk aan de kant van PX zit, want anders blijf je met twijfels zitten.


50% overhead, van waar haal je dat ? of bedoel je overhead verkies omdat er verschillende op het zelfde kanaal zitten, want die bandbreedte moet inderdaad verdeeld worden, daarom altijd met InSSider eerst controleren of je ergens iets vrij vindt of toch ene waar je zeker 20 dB bovenuit steekt zodat je daardoor geen verlies hebt.
Reputatie 2
Badge
Wat moet ik daarvoor doen dan aub


Mijn verbinding is met kabel
Technische dienst 0800 22 800 , alleen zij (Proximus) alleen kunne daar eventueel iets aan doen en niet de forumleden.


en als je niet akkoord bent met Proximus je als oplossing biedt de ombudsman van telecom inschakelen.
Mensen,


Uw contracten hebben niets te maken met uw snelheid.


PX is verplicht om minstens1.1 Mbps te leveren. Alles daarboven is mooi meegenomen.


Soms kan het zijn dat bij een duurder contract je theoretisch gezien een hoger lijnprofiel kan krijgen.


Bestes is eerst even een controle uitvoeren door je adres in te geven in de webcheck van de technologieën.


Normaal gaat vectoring alle lijnen naar omhoog pushen. maar verwacht niet dat je op een 16.5 lijn 100mbps gaat krijgen.
nog niet officieel bekend gemaakt :


Tegen het einde van 2015 zou

- Z1 vectoring UL BP profiel 20 Mbps zone 1

- Z3 vectoring DL BP 30 Mbps zone 3 (en misschien zone 4).

Zone 3 zal ook die meenemen van boven 1000 >

en zone 4 daar spreken we niet meer van met de tijd.
Reputatie 5
Badge +1
nog niet officieel bekend gemaakt :


Tegen het einde van 2015 zou

- Z1 vectoring UL BP profiel 20 Mbps zone 1

- Z3 vectoring DL BP 30 Mbps zone 3 (en misschien zone 4).

Zone 3 zal ook die meenemen van boven 1000 >

en zone 4 daar spreken we niet meer van met de tijd.


Waar pas ik in dit verhaal, Elsa? En andere klanten die door jouw Proximus-ridder enkel ADSL-pap voorgeschoteld krijgen? In welke zone vallen wij?

Hierbij nog eens de kaartjes met LEX-LVD-KVD/ROP van waar ik woon:
https://drive.google.com/open?id=0B-CZ83SpIUtITkVidjVTc3gxZGc
https://drive.google.com/open?id=0B-CZ83SpIUtITkVidjVTc3gxZGc

en meer ingezoomd zodat je ook de verdeelpunten kan zien:
https://drive.google.com/open?id=0B-CZ83SpIUtIQnJJNV9xVU03WFk
https://drive.google.com/open?id=0B-CZ83SpIUtIQnJJNV9xVU03WFk

Het groene kruisje is mijn locatie, obviously. Ik zie alvast een Local EXchange (rood) staan op +/-800meter van bij mij, een eindverdeelpunt is er op 100 meter van bij mij. Kan mij iemand hier nu uitleggen hoe ik deze kaart moet lezen inzake het ADSL-VDSL verhaal, wat er moet veranderd worden en dus waarin Proximus niet wil investeren?
Daar kan je toch niet in passen TIM, het gaat over VDSL aansluitingen dat ik info gepost heb, jij bent tegen mij precies bezig of ik heb dat allemaal uitgevonden en dat ik er iets kan aandoen dat je nog niet op VDSL zit, ik weet echt niet waar je naar toe wilt, dit vind ik alleen op het internet door te zoeken en veel te lezen en via vrienden en kennissen die mij van alles doorspelen zelf door forumleden, wat Proximus techniekers enz... dus ik probeer hier zoveel mogelijk iedereen op de hoogte brengen en meer niet. Je moet nu niet denken dat ik je frustraties niet begrijpt, maar schiet niet op mij omdat ik hier iets post dat ik ergens opgestoken heb, ik vraag niet liever dat Proximus u zou verder helpen en dat je uiteindelijk een tevreden PX klant bent. Interpreteer a.u.b niet alles verkeerd wat ik hier allemaal gepost heb.
Hopelijk ben je toch niet boos op mij hé Tim zeker niet nu rond de kerstdagen!

Mss moeten ze de ROP uitbreiden vooraleer ze je nog kunnen aansluiten op VDSL, die exacte info ga moeten van iemand van de bevoegde dienst van PX zelf krijgen want als buitenstaanders kunnen we allen maar blijven gissen dus ik hoop dat ze u een deftige uitleg kunnen geven.
Reputatie 5
Badge +1
Elsa, ik wou dat jij eens in mijn schoenen stond en heel deze probleemsituatie in jouw gezin voorkwam...
Met 91/8 heb jij natuurlijk gemakkelijk praten, ik betaal wel evenveel als jij.
Tim, maar dat besef ik ten volle, zelf voor 200%, hoe frustrerend dit moet zijn, maar je moet toch beseffen dat ik persoonlijk of andere mensen hier op het forum u daar niet kunnen bij helpen tenzij deze die zelf van Proximus zijn en dit kunnen laten nakijken wat de mogelijke oplossing kan zijn voor U.
Ik kan u verzekeren dat moest het mogelijk zijn om voor een ander abonnement bv 30/2 (zoals ik vroeger had op VDSL) en minder te moeten betalen , dan deed ik het direct, want meer heb ik persoonlijk zelf niet nodig.. Moest Proximus nu zeggen tegen u we zullen veel minder aanrekenen gezien dat je maar adsl hebt, dat zou al een mooie geste zijn maar dan zou je nog altijd op dir lage adsl snelheid zitten en dat is toch niet volledig wat je wilt toch. Dus wees niet boos op mensen die er niks kunne tegen doen, moest ik u kunnen helpen ik doe het direct, maar ik weet niet hoe!

Reageer