het is me opgevallen dat steeds het hoogste VDSL profiel aangepast wordt. van 30Mbps naar 70Mbps en nu zelfs naar 100Mbps.
mijn verbinding is 16,5Mbps maar wordt precies niet verhoogd?
is er geweten aan de hand van het adres wanneer zulke verhogingen gebeuren want het is goed om die hoge profielen te verhogen maar de lagere profielen zijn net belangrijker vind ik. anders zijn deze geneigd andere oplossingen te zoeken via kabel waar wel hogere snelheden gegeven wordt?
Bladzijde 1 / 2
Dat is een heet hangijzer dat al lang bestaat ! en al door heel veel mensen aangeklaagd werd!
Voorlopig alleen in zone 1 en 2 zie ook ▬► profielen dus niet in zone twee waar jij invalt !
Vanaf 22/6/2015 nieuwe DLM vectoring profielen:
Met maximum :
zone 1 (17a)
zone 2 (17a)
zone 2 (8d)
Voorlopig alleen in zone 1 en 2 zie ook ▬► profielen dus niet in zone twee waar jij invalt !
Vanaf 22/6/2015 nieuwe DLM vectoring profielen:
Met maximum :
- - 100/10 in vectoring zone 1: <900m 0,4dB@800Hz - 60/10 in vectoring zone 2: <900m 0,7dB@800Hz
zone 1 (17a)
- - 100/10, 100/8, 100/6, 100/4 - 85/10, 85/8, 85/6, 85/4 - 70/10, 70/8, 70/6, 70/4
zone 2 (17a)
- - 60/10, 60/8, 60/6, 60/4 - 50/10, 50/8, 50/6, 50/4
zone 2 (8d)
- - 60/4, 60/3, 60/2 - 50/4, 50/3, 50/2
Ja maar gans dat 'snelheid's verhaal rammelt aan alle kanten ... ondanks al de tech docs over de uitrol en die ik bij Proximus gelezen heb ..
Mijn lijnparameters op de B-box-3 zijn
B-Box 3 Sagem Tool v0.9
-----------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49 998 kbps
Upstream current bit rate: 6 063 kbps
Downstream max bit rate: 100 256 kbps
Upstream max bit rate: 26 257 kbps
Downstream attenuation: 19,1 dB
Downstream noise margin: 21,5 dB
Upstream noise margin: 20,2 dB
DSL standard: VDSL2
VDSL2 profile: 17a
Vectoring: Yes
Proximus profile: LP137
DLM: No
Repair: No
Distance (experimental): 548 m
en de lijntest bij Proximus:
Details over de snelheid van uw internetabonnement
Uw internetabonnement Internet Overal Comfort
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 94,7 Mbps download - 4,7 Mbps upload
Min.: 45,5 Mbps download - 1,8 Mbps upload.
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 94,7 Mbps download - 4,7 Mbps upload
Min.: 45,5 Mbps download - 1,8 Mbps upload.
Uw downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.
Das een heel pak he ..
Helaas haal ik zelden de 45Mbps als max. en zeker nooit méér !! Gemiddeld blijf ik steken tussen de 40 en de 42 Mbpswel met ong 4,8 Mbps upload ..
Ik vraag mij dus wel af waarvoor ik 'Comfort' betaal he ...
Mijn lijnparameters op de B-box-3 zijn
B-Box 3 Sagem Tool v0.9
-----------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49 998 kbps
Upstream current bit rate: 6 063 kbps
Downstream max bit rate: 100 256 kbps
Upstream max bit rate: 26 257 kbps
Downstream attenuation: 19,1 dB
Downstream noise margin: 21,5 dB
Upstream noise margin: 20,2 dB
DSL standard: VDSL2
VDSL2 profile: 17a
Vectoring: Yes
Proximus profile: LP137
DLM: No
Repair: No
Distance (experimental): 548 m
en de lijntest bij Proximus:
Details over de snelheid van uw internetabonnement
Uw internetabonnement Internet Overal Comfort
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 94,7 Mbps download - 4,7 Mbps upload
Min.: 45,5 Mbps download - 1,8 Mbps upload.
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 94,7 Mbps download - 4,7 Mbps upload
Min.: 45,5 Mbps download - 1,8 Mbps upload.
Uw downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.
Das een heel pak he ..
Helaas haal ik zelden de 45Mbps als max. en zeker nooit méér !! Gemiddeld blijf ik steken tussen de 40 en de 42 Mbpswel met ong 4,8 Mbps upload ..
Ik vraag mij dus wel af waarvoor ik 'Comfort' betaal he ...
zo abnormaal is het niet wat je als resultaat geeft want je staat op een 50/6 profiel 'zone 2' (dat bepaald wordt door lengte en verzwakking van je lijn)
Dat wil zeggen dat je door vectoring op 50/6 start en dat de DLM je probeert te verhogen, let wel dat de DLM daarin niet altijd slaagt en zelf al slaagt hij daarin dan kan het zijn dat je na een tijd terugvalt, naar een lager DLM profiel of naar je Vectoring basis profiel.
van deze 50/6 moet je nog de overhead aftrekken zodat je op ongeveer 45,5/5,5 uitkomt
en die je ongeveer met de speedtest zou moeten halen, als je die meet indien je verbonden bent met een utp netwerkkabel aan je bbox3
en je Tv decoders niet opstaan en er geen PVR opnames zijn op deze decoders.
ik val bv in zone 1:
.Max.: 92,0 Mbps download - 4,7 Mbps upload
Min.: 61,8 Mbps download - 4,7 Mbps upload
en heb ook een comfort pack en haal met speedtest ongeveer 59/4,3 Mbps (speedtest is ook maar een meting bij benadering maar klopt wel in grote lijnen)
zone 2 0.4dB - 0.7dB | 50/6 | 100/10 |
Dat wil zeggen dat je door vectoring op 50/6 start en dat de DLM je probeert te verhogen, let wel dat de DLM daarin niet altijd slaagt en zelf al slaagt hij daarin dan kan het zijn dat je na een tijd terugvalt, naar een lager DLM profiel of naar je Vectoring basis profiel.
van deze 50/6 moet je nog de overhead aftrekken zodat je op ongeveer 45,5/5,5 uitkomt
en die je ongeveer met de speedtest zou moeten halen, als je die meet indien je verbonden bent met een utp netwerkkabel aan je bbox3
en je Tv decoders niet opstaan en er geen PVR opnames zijn op deze decoders.
ik val bv in zone 1:
.Max.: 92,0 Mbps download - 4,7 Mbps upload
Min.: 61,8 Mbps download - 4,7 Mbps upload
en heb ook een comfort pack en haal met speedtest ongeveer 59/4,3 Mbps (speedtest is ook maar een meting bij benadering maar klopt wel in grote lijnen)
Reputatie 2
Ja Regulus schandalige hé,jij hebt het slecht
Man toch je moest blij zijn met dergelijke cijfers en dat voor paar euro's dat je comfort pakje kost!!
Ik heb maxi pack en snelheden zijn tussen de 13Mbps en 16Mbps download (meestal 13Mb) en 4Mbps upload
en afstand tot ROP is 450m !! Dat zijn cijfers voor te klagen en En ik betaal meer dan jij hoor!
Mijn raad: gebruik je snelheden deftig (voor xxx film te downloaden bv ) en niet voor een ongegrond beklag te doen
Man toch je moest blij zijn met dergelijke cijfers en dat voor paar euro's dat je comfort pakje kost!!
Ik heb maxi pack en snelheden zijn tussen de 13Mbps en 16Mbps download (meestal 13Mb) en 4Mbps upload
en afstand tot ROP is 450m !! Dat zijn cijfers voor te klagen en En ik betaal meer dan jij hoor!
Mijn raad: gebruik je snelheden deftig (voor xxx film te downloaden bv ) en niet voor een ongegrond beklag te doen
Inderdaad, het niveau van het inTernetabo heeft geen enkele invloed op de downloadsnelheid, wél wat op de uploadsnelheid en op het I(Mobiel) Internet 3/4G datavolume.
Michael met een afstand van 450m zou je toch meer moeten halen hoor, tenzij je nog steeds op een provisioning profiel zit van 20 Mbps.
Is jou snelheid gemeten met UTP kabel verbonden of via wifi ?
Ikzelf zit op een goeie 500m van Rop en heb zelfs een 50 Mbps profiel (zone 2) zonder vectoring, ik denk dat je beter eens een tbf doet opstarten via het 0800 nr , want je lijn lijkt vast te hangen op een laag profiel als je nog nooit hoger bent geraakt.... ofwel een slechte lijn kwaliteit .....
Is jou snelheid gemeten met UTP kabel verbonden of via wifi ?
Ikzelf zit op een goeie 500m van Rop en heb zelfs een 50 Mbps profiel (zone 2) zonder vectoring, ik denk dat je beter eens een tbf doet opstarten via het 0800 nr , want je lijn lijkt vast te hangen op een laag profiel als je nog nooit hoger bent geraakt.... ofwel een slechte lijn kwaliteit .....
hangt er natuurlijk van af hoe Michael aan zijn gegevens komt dat hij op 450 m zit, want de redenering van mijn ROP staat hier 450 m van mijn huis dus ik zit op 450 m die redenering gaat bijlange niet op.
Hij kan ook op een repair profiel staan natuurlijk, maar ik dacht uit zijn reactie dat hij waarschijnlijk al contact zou genomen hebben met de technische helpdesk 08000 22 800 (7/7 tot 22u voor Prox TV tot 24u), en er geen oplossing uit de bus gekomen is ofwel heb ik zijn uitleg op mijn manier verkeerdelijk geïnterpreteerd.
In ieder geval kan hij inderdaad de TBF eens laten opstarten dat kan geen kwaad , voor meer uitleg surf naar ▬►automatische lijntest
natuurlijk zal dit niet baten als je lijn kwaliteit slecht is en dit kan binnen huis, maar ook buiten huis zijn en in het laatste geval zal Prox moet optreden en bel je best naar technische dienst 0800 22 800.
In ieder geval als je op 450 m zit en je lijnverzwakking is niet groter dan 0,7 dB dan zou je het provisioning profiel van 50/6 Mbps moeten halen en een http://speedtest.net" target="_blank zou ongeveer 45Mbps moet opleveren als je de speedtest doet met een utp kabel aan de bbox modem verbonden (wifi is niet betrouwbaar genoeg) en je decoders op standby staan er geen PVR opnames zijn op deze decoders.
Hij kan ook op een repair profiel staan natuurlijk, maar ik dacht uit zijn reactie dat hij waarschijnlijk al contact zou genomen hebben met de technische helpdesk 08000 22 800 (7/7 tot 22u voor Prox TV tot 24u), en er geen oplossing uit de bus gekomen is ofwel heb ik zijn uitleg op mijn manier verkeerdelijk geïnterpreteerd.
In ieder geval kan hij inderdaad de TBF eens laten opstarten dat kan geen kwaad , voor meer uitleg surf naar ▬►automatische lijntest
natuurlijk zal dit niet baten als je lijn kwaliteit slecht is en dit kan binnen huis, maar ook buiten huis zijn en in het laatste geval zal Prox moet optreden en bel je best naar technische dienst 0800 22 800.
In ieder geval als je op 450 m zit en je lijnverzwakking is niet groter dan 0,7 dB dan zou je het provisioning profiel van 50/6 Mbps moeten halen en een http://speedtest.net" target="_blank zou ongeveer 45Mbps moet opleveren als je de speedtest doet met een utp kabel aan de bbox modem verbonden (wifi is niet betrouwbaar genoeg) en je decoders op standby staan er geen PVR opnames zijn op deze decoders.
Elsa uw laatste 2 zinnetjes, een provisioning profiel van 50 is toch enkel als je op vectoring zit ....
Zone 2 had/heeft een provisioning profiel van 20 Mbps en kan via DLM omhoog naar 50 Mbps
zone 2 met vectoring heeft een provisioning profiel van 50 Mbps en kan met dlm naar 100
in de veronderstelling dat hij effectief in zone 2 zit +400m
Zone 2 had/heeft een provisioning profiel van 20 Mbps en kan via DLM omhoog naar 50 Mbps
zone 2 met vectoring heeft een provisioning profiel van 50 Mbps en kan met dlm naar 100
in de veronderstelling dat hij effectief in zone 2 zit +400m
Het wordt verwarrend ;-)
maar als hij niet op vectoring zou staan dan begrijp ik niet waarom je zegt dat er iets kan verkeerd zijn met zijn lijn, als hij tussen 13 en 16 Mbps haalt met een speedtest via wifi , dan is dit niet zo abnormaal als hij in zone 2 valt (wat kan, afhankelijk van zijn verzwakking) en pas als hij op vectoring zou staan met een bbox3 dan is er iets niet in orde!
Eigenlijk zou hij meer details moeten geven en eventueel zijn lijn statistics opvragen ofwel via zijn bbox2 of via zijn bbox3 met het https://www.belgacomcloud.be/?shareObject=c0e79a9f-b038-299a-8a33-db9d3ba63d55" target="_blankals het een sagemcom is
maar als hij niet op vectoring zou staan dan begrijp ik niet waarom je zegt dat er iets kan verkeerd zijn met zijn lijn, als hij tussen 13 en 16 Mbps haalt met een speedtest via wifi , dan is dit niet zo abnormaal als hij in zone 2 valt (wat kan, afhankelijk van zijn verzwakking) en pas als hij op vectoring zou staan met een bbox3 dan is er iets niet in orde!
Eigenlijk zou hij meer details moeten geven en eventueel zijn lijn statistics opvragen ofwel via zijn bbox2 of via zijn bbox3 met het https://www.belgacomcloud.be/?shareObject=c0e79a9f-b038-299a-8a33-db9d3ba63d55" target="_blankals het een sagemcom is
Maar ik denk dat je Michaels zijn post verkeerd interpreteert en hij er wil op duiden dat Regulus nog geen reden heeft van klagen tov de snelheid die hij haalt, maar wat nog niet wil zeggen dat zijn behaalde snelheid abnormaal is, maar liever wat meer zou kunnen halen 😉 we zullen zijn reactie afwachten zodat we zeker zijn. Anders gaan we alleen maar in raadsels blijven spreken .
Ja idd best wachten op wat meer gegevens van Michael, want nu is het gissen wat zijn lijn aan kan :)
ook deze nog voor Michael, wat heeft dit op jou adres ? http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/onze-producten/internet/internet/speedtest-internet-connectie.html
ook deze nog voor Michael, wat heeft dit op jou adres ? http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/onze-producten/internet/internet/speedtest-internet-connectie.html
En ook eens vergelijken met http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank (al klopt dit niet altijd, zoals bij mij trouwens!) http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank
Dit voorbeeld is het resultaat van een lijn in zone 1 met een actieve Vectorized ROP
Dit voorbeeld is het resultaat van een lijn in zone 1 met een actieve Vectorized ROP
surf ook eens naar ▬► haalbaresnelheid waar ook de linken staan onder de titel: 'Samenvatting mogelijke testen:'
En als je nog een grotere specialist wilt vinden dan moet je maar eens op dit http://userbase.be/forum" target="_blank meer raad vragen, er zitten daar ook mensen op van Proximus zelf die eventueel ook in geval van nood ook een kijkje achter de schermen kunnen nemen !
En als je nog een grotere specialist wilt vinden dan moet je maar eens op dit http://userbase.be/forum" target="_blank meer raad vragen, er zitten daar ook mensen op van Proximus zelf die eventueel ook in geval van nood ook een kijkje achter de schermen kunnen nemen !
Heb gemerkt dat mijn verbindingssnelheid eveneens verhoogd is naar 100/10 profiel gebruik makend van vectoring en DLM.
Afstand tot ROP is ongeveer 370meter.
Afstand tot ROP is ongeveer 370meter.
Dan heb je een betere lijn met betere kwaliteit dan bij mij want ik zit ongeveer op 100m (door technieker uitgelezen) en de ROP staat op 20m afstand van mijn deur. De DTM is te laag om 100/10 te halen via DLM bovenop mijn 70/10 Vectoring profiel!
FWIW ... ik heb ondertussel 70/10 via DLM .. vreemd genoeg zakt mijn 'gemeten' upload van 4,8 naar 3,8 Mbps
En jullie maar klagen, kijk eens wat ik heb http://www.speedtest.net/my-result/4665471549" target="_blank
waar ligt de oorzaak dan en betaal evenveel als iemand anders
OPLOSSING ????
waar ligt de oorzaak dan en betaal evenveel als iemand anders
OPLOSSING ????
Wel een aantal zaken hangen af van uw lokale situatie ...
Hebt ge VDSL2 ?
Hebt ge een bbox2 of bbox3
Hoe ver zit ge van de rop ?
Wat zijn uw 'lijnwaarden' ?
enz enz ..
Hebt ge VDSL2 ?
Hebt ge een bbox2 of bbox3
Hoe ver zit ge van de rop ?
Wat zijn uw 'lijnwaarden' ?
enz enz ..
altijd ne uitleg é...............
Volg eens deze link http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/onze-producten/internet/internet/speedtest-internet-connectie.html
en geef uw adres in, hiermee kan je ongeveer weten welke snelheid haalbaar is op je thuis adres
en geef uw adres in, hiermee kan je ongeveer weten welke snelheid haalbaar is op je thuis adres
dit zou het moeten zijn dan
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 27,7 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,2 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 27,7 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,2 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 27,7 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,2 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 27,7 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,2 Mbps download - 1,8 Mbps upload
ja maar 't is niet omdat proximus die cijfers daar neerpoot dat ge dat in werkelijkheid ook kunt halen ! Een aantal 'automatismen' testen je lijnkwaliteit en daar hangt het vanaf of je ook daadwerkelijk in de geburen komt van wat je daar voorgeschoteld krijgt.
Volgens mijn 'lijnwaarden' zou ik een 85/10 profiel moeten kunnen krijgen ... jaja moeten-kunnen ... miscchien wel maar waarschijnlijk ook niet
Volgens mijn 'lijnwaarden' zou ik een 85/10 profiel moeten kunnen krijgen ... jaja moeten-kunnen ... miscchien wel maar waarschijnlijk ook niet
zoals ik al zei, beloven..............
Dit heeft totaal NIETS te maken met beloven !! ... u moet uw contractovereenkomst lezen ! .. er staat duidelijk in 'voor zover de technische mogelijkheden het toelaten' .... er zijn trouwens web sites genoeg die u vertellen wat u kunt doen om van proximus formule te veranderen als u de 'beloofde' snelheden niet kan halen ..
Bladzijde 1 / 2
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.