Beantwoord

Verhoging downloadsnelheid

  • 22 November 2016
  • 32 reacties
  • 1013 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Dag Jan_0146,

Ik heb even een meting uitgevoerd van de lijn en standaard heb je 50Mbps vectoring. Dankzij DLM heb je nu een Actual Net data Rate van 69999.0 Mbps. Ik heb even een Apply Best Speed profile uitgevoerd en je lijn zal nu onder monitoring vallen. Indien deze ok lijkt te zijn , dan zal je een hoger snelheid kunnen krijgen.

Mvg, AM


Beste Andy,

Mijn lijn is terug verhoogd naar 85/2O waar ik zeer tevreden mee ben.
Ik neem aan dat ik me in zone 2 bevind, 100/20 zal er niet meer inzitten zeker?
Of is er alsnog genoeg ruimte om nog verhoogd te worden?
Mijn klantnummer is 611606539.

Mvg,
Jan
Reputatie 5
Badge +4
Dag Jan_0146,

Ik heb even een meting uitgevoerd van de lijn en standaard heb je 50Mbps vectoring. Dankzij DLM heb je nu een Actual Net data Rate van 69999.0 Mbps. Ik heb even een Apply Best Speed profile uitgevoerd en je lijn zal nu onder monitoring vallen. Indien deze ok lijkt te zijn , dan zal je een hoger snelheid kunnen krijgen.

Mvg, AM
Beste,

Intussen heb ik contact gehad met een medewerker van Proximus.
Volgens hem staat de DlM actief en zit er alsnog een verhoging in.
Echter bijna maand verder en nog niets veranderd.
Als ik kijk op de website van Proximus wat mij snelheid zou zijn zie ik 93,6 Mbps.
Is het mogelijk dit nog eens na te kijken?
Mijn klantnummer is 611606539.
Alvast dank bij voorbaat.

Mvg,
Jan
Reputatie 7
Badge +4
Jan,

Ik kan je profiel niet handmatig verhogen, zoals mijn collega reeds aangeeft krijg je de beste snelheid naargelang de mogelijkheden op je lijn, dje kan trouwens op onze site terug vinden welke minimum snelheid is die je zou moeten krijgen :

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Waarschijnlijk de DLM die je teruggeschakeld heefd om de stabiliteit te kunnen garanderen, maar dat kunnen ze inderdaad bij proximus beter eens nakijken.
Sinds geruime tijd is mijn snelheid terug gezakt naar eerst 50/10, sinds 3 weken 70/15.
Is het mogelijk de lijn terug te verhogen naar 82/20 zoals voorheen.
Raar dat na maanden opeens de snelheid zo naar beneden duikt of scheelt er iets aan de lijn?
Nochtans niets gewijzigd aan mijn binnenbekabeling.
Mijn klantennummer is 611606539.
Kan iemand dit eens nakijken a.u.b., alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Jan,

Je hebt eem dlm profiel. Je lijn zal altijd de beste snelheid automatisch aanpassen. Dit kan hoger als de lijn stabiel genoeg is.

Mvg,

OdB

Reageer