vergelijk leesbaarheid programmagids Belgacom versus Telenet

  • 31 August 2012
  • 4 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 1
Vandaag onder identieke omstandigheden (42inch flat screen op 4m afstand) een leestest gedaan van de programmagidsen van Belgacom en Telenet.

Belgacom = moeilijk leesbaar tot onleesbaar

Telenet = geen probleem met leesbaarheid


4 reacties

Badge
Waar kan je die programa gidsen ergens vinden want ik kan moeilijk iets zeggen als ik niet weet hoe het er bij u uitziet.
Reputatie 7
Badge +1
Er is nooit enige discussie geweest over het feit dat de TV-gids van Telenet véél duidelijker is dan die van Belgacom. Het contrast is bij Belgacom nog steeds véél te klein en de leesbaarheid van blauwe letters op lichtblauwe achtergrond (misschien enkel esthetisch mooier) is niet voldoende, zeker voor oudere mensen. Ik heb Telenet nu al laten installeren bij 2 familieleden en kan dus het verschil wel zien. als Charles eindelijk "debugged" zal zijn, hoop ik dat gebruiksvriendelijkheid er toch op vooruit zal gaan. Maar op een 40 of 42" scherm zal het wel meevallen zeker ?
kan volledig onderschrijven dat de leesbaarheid van TV Guide opBelgacom TV (ook op een 40" scherm en niet gelezen door een bejaarde 😉 een ramp is in vergelijking met Telenet. Sinds de update van augustus 2012 zijn er heel wat extra problemen opgedoken (buiten dit onderwerp) en ik overweeg na 3 jaar voor het eerst om over te stappen naar Telenet !
Ja en hier is er al een heel lange discussie over ontstaan die je hier kunt lezen :=> http://community.belgacom.be/posts/d4f62d420c

ik geef deze mee indien het je interesseert natuurlijk.

Maar ik vind het altijd positief dat mensen hun bevinden omtrent de nieuwe interface posten op dit forum.

Groetjes, Elsa

Reageer