Verdwijnen Nick Jr NL en Nick Jr FR ?

  • 1 October 2011
  • 22 reacties
  • 4468 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 587 reacties
Volgens de Nickelodeon-site zouden Nick Jr NL en Nick Jr FR tegen 4 oktober verdwijnen bij Belgacom TV. Nick Jr krijgt een Vlaamse versie die enkel beschikbaar zou zijn bij....Telenet Digital TV.

Klopt deze informatie ? Kan Belgacom of Eva dit bevestigen ?

Indien van wel, vind ik het schandalig dat Belgacom een paar zenders toevoegt door andere zenders te schrappen. Of moeten het aparte kanaal van Nickelodeon beschouwen als compensatie voor Nick Jr ?
Dit terwijl Telenet Digital TV weldra zijn basisaanbod fors uitbreidt met enkele buitenlandse en themazenders. De afstand tussen Telenet en Belgacom wordt steeds groter, in het voordeel van Telenet. Goed bezig Telenet: Life!tv, Actua TV, WDR, RTL Television, ProSieben, Sat.1, TRT, CNBC Europe, RFI, Radio Nostalgie NL, Music Choice,...nochtans allemaal zenders die Belgacom zou kunnen toevoegen, de wil van de zenders is er. Niet alleen het voetbal zal volgend jaar zorgen voor een overloop naar Telenet, maar ook het zenderaanbod.

Mvg

22 reacties

heeft Belgacom zenders toegevoegd?? volgens mij niet? buiten die 1 ne nu, in 2 jaar tijd, maar waarvoor je moet betalen.
Badge
Ik zal al maar een bus huren zeker?Lachen
Reputatie 5
Badge +2
Huur maar al verschillende bussen in, want Telenet zou volgens goede bronnen ook heel wat buitenlandse radiozenders (BBC, NPO,...) toevoegen zeer binnenkort (al volgende week ?) in het basisaanbod. Tot hier toe waren die enkel in het ex-Indi-gebied beschikbaar. Ook NickToons komt bij Telenet in betaalaanbod. Dit naast ook tal van andere nieuwe basiszenders trouwens. En daar stond Belgacom te kijken met open mond, haar "capaciteitsproblemen" en haar "verhouding kost/kijkers"...

Mvg
Badge
Dan zal er langs de kant van belgacom toch nog deze maand vlug iets moeten gebeuren wat zenders betreft of ik waag waarschijnlijk toch de overstap.
Ik hoop echt dat dit een roddel is en niet waar want als ze deze kinderzender ook al gaan afnemen,waar mijn kinderen graag naar kijken,dan blijft er niet veel meer over om bij belgacom te blijven.
Badge
In december ga ik toch verhuizen en daar komt voor 100% Telenet binnen. Veel leukere zenderaanbod en natuurlijk sporting telenet...


Grtz
binnenkort zal Belgacom gratis autos gaan aanbieden als je Belgacom TV neemt voor een jaar, om toch nog wa klanten over te houden Stoer
Reputatie 5
Badge +2
Laat ons ook hopen dat Nick Jr niet verdwijnt en dat dit niet waar is. Belgacom zou eens duidelijkheid kunnen brengen en vertellen dat Nickelodeon-site fout is of niet. Maar ik vrees er wel voor. Belgacom moet iets dringend gaan doen aan haar zenderaanbod. Telenet is alvast goed bezig. Enkele vrienden van mij gaan alvast overstappen naar de kabelmonopolist de komende dagen.

Mvg
Badge
Heb het nu ook gelezen Tien dat er mogelijk vanaf volgende week minstens 25 zenders bij telenet bij komen dit is dus niet officieel.Zijn zowel radio zenders als gewone tv zenders zouden ook enkele hd zenders tussen zitten uit het oude indi gebied.Maandag of dinsdag is er meer nieuws maar over zenders gesproken ik zie het nu bij mijn moeder en zij heeft zelfs nog geen een boeket dan mag je al niet klagen.
Wanneer gaan we hier eindelijk eens duidelijkheid over krijgen van EVA!!!!
ik simuleer EVA: "Binnenkort. Uw geduld zal beloond worden" :)

maw: hetzelfde verhaal dan de laatste 6 jaar Hebberig


Hallo allemaal,

Het is helemaal niet de bedoeling om Nick Jr te verwijderen. Die zender blijft gewoon behouden. Belgacom probeert om de sterkste zenders aan te bieden die een zo breed mogelijk publiek aanspreken over de verschillende thema's. Daarbij is een heel belangrijke prioriteit om de prijs van het abo-geld niet te moeten verhogen.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Over verhogen van "abo-geld" gesproken.

wanneer komt er verlanging van het abbo geld,want er zijn de laatste jaren veel zenders & services weggevallen zonder enige compensatie.
Of telt dat niet de omgekeerde richting? (is mss beter voor de bonussen zo)


ps: Al Aoula is bv zo een heel sterke zender.
Badge
Bij telenet vandaag alweer 26 zenders bijgekomen, welliswaar waren er daar 10 radio zenders bij.Voor de rest zenders voor het basis aanbot en boeketten.
Reputatie 5
Badge +2
Nickelodeon-site is dus fout en heeft twijfel gezaaid. Gelukkig blijft Nick Jr bij Belgacom, maar dit had sneller en duidelijk moeten gecommuniceerd worden vind ik. Telenet heeft buiten NickToons en de aparte kanaaldeling van MTV/Nickelodeon vandaag geen enkele nieuwe tv- en radiozender gekregen. Dat zal zijn voor de komende weken (begin november ?). Telenet is hoe dan ook bezig met een volledige gelijkschakeling met het ex-Indi-gebied, waaronder 16 buitenlandse zenders en 5 buitenlandse tv-zenders.

Er zijn trouwens genoeg sterke zenders hoor: CNBC Europe (Europa's best bekeken beurszender), WDR, RTL Television, FOXLife, BBC One HD, Nederland 1/2/3 HD, Radio Nostalgie NL,... En inderdaad, zoals Bart zegt, er zijn heel wat diensten geschrapt in stilte. Ik vind het jammer dat de 'mogelijke dreiging' van het moeten verhogen van de prijs als excuus wordt gebruikt om geen populaire en lang gevraagde zenders te moeten toevoegen. Akkoord, elke zender kost geld voor Belgacom, maar met de diensten (Witte Gids, Gouden Gids, NMBS, 1207,...) en zenders die de afgelopen jaren werden geschrapt, al dan niet in stilte, zou Belgacom toch ergens niet zo krap bij kas moeten zijn. Als je kijkt naar de concurrentie, zie je alvast geen prijsverhogingen door het toevoegen van WDR, RTL of Nostalgie NL. En qua capaciteit kan er geen probleem zijn, infokanalen genoeg om te vervangen. Zenders vervangen in de goede zin dan.

Mvg
ik heb al eens zo'n lijstje gegeven:


- geen exclusief voetbal contract: besparing van zo'n 140 miljoen euro. (per jaar denk ik)

- geen itunes meer: besparing van miljoen euro per jaar (gokje)

- een hele hoop zenders weg de laatste jaren: besparing van XXXXX euros

- verhuizing van hoop zenders naar boeket: extra XXXXXXX euros per jaar extra. (= MINDER ZENDERS VOOR DEZELFDE PRIJS)


nu mogen ze mij toch eens uitleggen hoe het abbo geld dan kan opslaan als er een zender bijkomt. Waar is al het gerecupereerde geld naartoe van al die zenders die weggegaan zijn? Waar is al het gerecupeerde geld naar toe van al die (voor NL uiteraard) zenders die naar een boeket gemoved zijn??


En ze mogen dan mij ook eens uitleggen waarom er wel een hele hoop Bellens zenders erbij kunnen. (maar hierop zullen ze niet antwoorden uiteraard)

Ze strooien dus mooi zout in de mensen hun ogen, en wie gelooft er hun nog? Niet veel mensen meer, aangezien ze nu al tv's weggeven als je toch maar belgacom tv neemt. Zegt veel over hun product uiteraard.
Op de vraag om de voordelen van Belgacom tv te noemen, kan ook al niemand meer antwoorden, buiten het 'je krijgt digitale tv' verhaal.


En an al de mensen die vroeger pro belgacom waren, en je op vele forums kon tegenkomen schiet er geen enkel meer over. Maar dan ook geen enkel. Hoe zou dat nu komen ...?
Badge
Volledig mee eens Tien maar voor mensen die die zenders nog niet hadden zijn dat voor mij gezien wel nieuwe zenders.Ik heb hier ook al ergens vermeld dat het over ex indi zenders ging dus als je alles aandachtig gelezen hebt zal je dit wel tegen gekomen zijn.Trouwens als er bij belgacom zenders verdwijnen word er bijna nooit één binnen het half jaar in de plaats gezet.
Reputatie 5
Badge +2
Axana, die 5 buitenlandse tv-zenders en 16 radiozenders zijn reeds 6 jaar beschikbaar in het ex-Indi-gebied. Maar sinds de overname door Telenet, gaat Telenet naar een gelijkschakeling van de zenders (lees: overal dezelfde zenders zonder 1 zender te schrappen). Iedereen in Vlaanderen zal weldra ook die 5 tv-zenders en 16 radiozenders krijgen, ook in het niet-ex-Indi-gebied. Je hebt zeker gelijk dat een nieuwe zender erbij een nieuwe zender is, maar buiten die MTV networks-zenders waren er gisteren geen nieuwe zenders in het hele Telenet-gebied. Ik vermoed wel dat het niet zal duren dat die 5 buitenlandse tv-zenders en 16 radiozenders ook in het "originele" Telenet-gebied zal komen. (Vanaf dan zal ook de stille leegloop bij Belgacom beginnen met het volgend voetbalseizoen als dieptepunt...)

Mvg
Badge
@ Tien er zijn nog velen die telenenet hebben die die 26 zenders uit het ex indi gebied niet hebben.En heus ik kan de berichten ook wel lezen en ik weet ook wel waar u die van daan haalt.Maar voor personen die die nog niet hebben of nooit gehad hebben vind ik dit nog altijd voor die personen nieuwe zenders.Daarom vind ik dit nog een reden te meer om geteeltelijk over te stappen.Ook niet enkel voor het voetbal maar wel voor de tv.zenders.
Badge
Tuurlijk. En dat is ook wat vele mensen gaan doen, ik toch ook als ik belgacom had. Nu ik ga verhuizen komt er toch zoviezo Telenet binnen.!!
Badge
Ik zit ook in een eigenaardige situatie.Ik stap waarschijnlij wel over en ik zal over enkele jaren ook verhuizen maar her apartement hiernaast is nog niet af.Ik zal zeker niet wachten tot dat appartement af is.
Reputatie 5
Badge +2
@Axana: dat is ook hetgeen wat ik bedoelde, het "oude" Telenet-gebied heeft die zenders niet. Je hebt dus zeker gelijk. Trouwens ik snap niet waarom je de info niet zou kunnen terugvinden of lezen op internet, iedereen kan dat makkelijk terugvinden. Maar niet iedereen die dit forum leest zoekt ernaar, info geven kan nooit kwaad. Maar het is duidelijk dat Telenet niet stil staat, integendeel. Belgacom helaas wel.

Mvg

Reageer