Beantwoord

Verdwijnen 13th street en Syfy stops in Nederland BBC First bij meerdere aanbieders.



Toon eerste bericht

54 reacties

Reputatie 7
Badge +2
@evebxl, zelf al zetten ze geen forum op dan is er nog sociale media genoeg, zoals Twitter en Facebook, dus zo vlug geraken ze van ons niet af hoor ;)
Ik ben ook zeer benieuwd met wat YouTube TV gaat afkomen, en hoeveel het zal kosten mss niet veel want daar kunnen ze ook op veel meer klanten rekenen !?


Ik vrees dat Youtube TV in eerste instantie voor de Amerikaanse markt zal zijn, net zoals de huidige betaalfuncties (huren van films en Youtube Red). De OTT markt is daar in volle beweging en veel content eigenaars beginnen er met OTT diensten los van de dure kabelmaatschappijen. Maar met een VPN kan je behoorlijk wat OTT gratis vinden, naast filmon.com dat ook al een behoorlijk aanbod heeft. Ware het niet voor de Vlaamse zenders, dan had ik PX TV al lang buiten gegooid.
Ja inderdaad en het voordeel van de zelf betalende OTT TV, is dat de prijs ook laag kan blijven, maar zoals je zegt als YouTube daarmee begint blijft het de vraag of er voor ons Belgjes interessante zenders zullen te bekijken zijn‼
Reputatie 7
Badge +6
Ik zet het hier ook nog maar eens voor alle duidelijkheid: ik heb net zowel via e-mail als via telefoon bevestiging gekregen dat SyFy en 13th Street verdwijnen ui het boeket Entertainment NL, zonder dat er voorlopig andere zenders in de plaats komen.
Wat Fox betreft: dat wordt 'doorgegeven' aan hogerhand.
Reputatie 7
Badge +2
Ik zet het hier ook nog maar eens voor alle duidelijkheid: ik heb net zowel via e-mail als via telefoon bevestiging gekregen dat SyFy en 13th Street verdwijnen ui het boeket Entertainment NL, zonder dat er voorlopig andere zenders in de plaats komen.
Wat Fox betreft: dat wordt 'doorgegeven' aan hogerhand.


Idem bericht gekregen van klantendienst.

Mijn voorstel voor PX: geef iedereen van het Entertainmentboeket NL gratis toegang tot Movies en Series Pass en voeg daar wat crime en scyfy series aan toe als compensatie voor het verlies van drie zenders in dat aanbod (BBC Three, SyFy en 13th Street). On demand is toch de toekomst.
Reputatie 7
Badge +6
SyFy zelf speelt nu al vlugger een paar van zijn series door naar Netflix o.a. Z-Nation, seizoen 1 (voor de zombie liefhebbers, ik bedoel de liefhebbers van zombie-series, hé). Ik zeg mijn boeket in elk geval al op, maar ik vrees dat de meeste klanten het Maxi pack hebben, waar al die zenders 'gratis' bij zitten in het Multi boeket en dat die weinig zullen reageren.
HBO on demand zou ik eigenlijk ook wel zien zitten.
.
Zak dan de prijs van ons abonnement of wat ? minder zenders is minder betalen.
Reputatie 6
Badge +1
Ja ik heb het Multi Boeket ook gratis inbegrepen. Het stelt alleen niet zoveel meer voor.
Klopt ik had het Multi pakket genomen voor die zenders en de discovery zenders.

Nu met het wegvallen van bovenste zenders is het een pak goedkoper geworden om te veranderen naar het start pakket http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internet/internet-abonnementen.html
Moet gewoon er het boeket Discovery nemen en bespaar bijna 20 euro maandelijks.

Het Multi boeket nemen is zijn geld niet meer waard in de toekomst. En wat is de oplossing van PX een zender die nooit iemand bekijk, zoals jullie food zender die er bij gekomen is, er waren al tal van klachten betreffende de onderschriften en ik kan ze ook niet lezen is 50% kleiner van onderschriften zoals op de ander kanalen, dus onleesbaar. Leg mij dat eens uit PX jullie hadden dat toch opgelost na een dag en nu hebben wij terug hetzelfde , onderschriften zijn onleesbaar
Reputatie 3
Badge
Dag Patrick,

Je kan altijd je pack veranderen. Hiervoor kan je terecht bij onze klantendienst op het gratis nr. 080022800.

Groetjes,

Jos
Reputatie 3
Badge
Hallo,

Vanaf 1 juli verdwijnen de zenders 13th Street NL en SyFy NL.

Sinds 2 mei is Food Network NL hd beschikbaar in het basisaanbod van Proximus TV.

Groetjes,

Jos
Reputatie 3
Badge +1
Hallo,

Vanaf 1 juli verdwijnen de zenders 13th Street NL en SyFy NL.

Sinds 2 mei is Food Network NL hd beschikbaar in het basisaanbod van Proximus TV.

Groetjes,

Jos


ik kijk al niet naar food network wij zijn serie en film en docu liefhebbers daarom heb ik ook netflix of voor de telenetters play more

greetzz:D
Met wat ik lees op het internet zit PX in een zeer slechte positie betreffende het tv aanbod lees volgende url maar even
http://www.mediamagazine.nl/nbc-universal-stopt-zowel-nederland-als-vlaanderen-13th-street-en-syfy/

Feit is dat wij minder en minder zenders krijgen als Vlaming voor het zelfde geld, vooral in HD aanbod. PX zou beter rekening houden om ons dan zenders aan te bieden uit NL inplaats van Amerikaanse zenders die niemand wilt. Ik weet al nu wat er ga bijkomen als zender in de toekomst terug een U.S zender en nu over wijnen, wat is google handig.

Graag had ik geweten wat de plannen zijn van PX betreffende de vervanging van die zenders?
Jullie zijn nu volop op de verkeerde weg geland PX, het is toch niet logisch dat de klant die info vind op andere kanalen en hier op verschillende topics 2 weken moeten zagen om een antwoord te krijgen van jullie op dit gebied hoe het zit met die zenders.

Ben benieuwt wanneer wij hier een antwoord gaan krijgen.
Reputatie 7
Badge +6
We moeten ons als Nederlandstaligen toch ook niet te veel illusies maken: we zijn en blijven een 'piepklein' afzetgebied voor die grote film/serie/tv bedrijven en als ze dan iets voor ons op de markt brengen dan is dat veelal maar een flauw afkooksel van wat de grote broers, zoals de Britten of zelfs de Fransen te zien krijgen. Ik heb dat hier ergens anders al gezegd: SyFy en 13th Street Nl bestaan toch uit 99 % herhalingen. Het gaat zelfs zover dat wat eerst verschijnt als syfy later op de andere zender verschijnt als misdaadserie en vice versa. Ik denk bv. aan Haven.
Ook Fox Vl bestaat voor een groot % uit herhalingen, laat ons eerlijk zijn Toch zou ik het een aanwinst vinden omdat er een aantal zeer populaire series tussen zitten.
Het blijft wel zo dat wij toch dezelfde prijs blijven betalen, terwijl telkens zenders uit ons boeket verdwijnen en dat 'ter compensatie' nog meer Amerikaanse nonsens op ons wordt losgelaten, zoals dat Food debâcle, is helemaal geen troost maar nog een bijkomende ergernis. Dat wij ons boeket 'gratis' mogen opzeggen, staat er dan overal. Dat zou er nog aan mankeren.

Zoals het nu gaat, kan het met Proximus TV toch moeilijk blijven doorgaan: gisteren regende het hier op het forum weer klachten over verdwenen/niet te bekijken opnames. Wat heb je aan al die opnamemogelijkheden, als je je opnames niet kan bekijken zonder te moeten resetten enz. Een aangename tv avond wordt het zo niet en al zeker niet voor wie een dure (U)HD TV heeft, maar nog de Engelse en Nederlandse zenders in SD krijgt geserveerd.

ER MOETEN DRINGEND WAT SERIEUZE BESLISSINGEN WORDEN GENOMEN VOOR PROXIMUS TV !

Zelf ben ik nog een van de gelukkigen, zonder al te veel opnamesores, maar als het zenderaanbod zo mager, zelfs nog magerder, wordt en in SD blijft, begin ook ik met lede ogen naar de naburige gemeente te kijken, waar de concurrentie wel aanwezig is.
Zeer spijtig vind ik dat.
Je ben beter met de pen in hand dan ik Marleen en je hebt 100% gelijk.
Reputatie 6
Badge +2
Als Proximus wil dat hun digitale TV platform nog lang mee gaat dan wordt het hoog tijd dat Proximus met een serieus TV aanbod voor de dag mee komt en daarmee bedoel ik goede zenders waar iedereen iets aan heeft en liefst in HD en niet van die onnozele prulzenders waar niemand een boodschap aan heeft en dan nog in SD want anders vrees ik dat er geen toekomst meer weggelegd is voor Proximus TV aangezien er veel mensen zullen zijn die hun TV abonnement zullen opzeggen zodanig dat Proximus niet genoeg abonnees zal overhouden en dan is Proximus verplicht om uit armoede die digitale TV platform op te doeken.
Reputatie 2
... en dan is Proximus verplicht om uit armoede die digitale TV platform op te doeken.
Met meer dan 1,7 miljoen TV-abonnees over heel België is dit wel een heel straffe uitspraak.
Voor de rest moet ik je gelijk geven, hun TV-aanbod spreekt me het minst aan van alle drie de operatoren.
Het basis-tv-aanbod ziet er nogal een budget-product uit, waarvan verschillende zenders enkel op de Franstalige markt gericht zijn (Trek, Action, M6 Boutique, die visual radio-zenders,...) en het HD-aanbod is blijven hangen in 2012.

In het TV Vlaanderen-aanbod zit misschien ook wat ongevraagde 'troep' en is wegens het financieel aspect wat achter op het Vlaamse HD-aanbod, maar voor het weinige aantal abonnees op een kleine markt slagen ze er wel in om een gevarieerd pakket te brengen, waarvan veel in HD. Het het film- en voetbalaanbod is er quasi 0, maar voor de rest mag Proximus wel es gluren bij de buren, als ze de pakketten een beetje aantrekkelijker willen maken.
Het enige voordeel dat PX nu nog geeft op T.V is dat onbeperkt kan opnemen als het werkt, klagen daar ook al maanden over betreffende de opnames dat het ook niet werk is intussen is de zoveelste update uitgekomen en het werkt nog altijd niet.

PX zit niet meer in de top drie van aanbieders.
Reputatie 3
Badge +1
En te zeggen dat Proximus mij deze week nog een boeket Entertainment heeft aangesmeerd met 1 gratis maand te bekijken. Als deze 2 zenders binnenkort verdwijnen, wat schiet er dan nog van over? Heb er zelfs nog niet naar gekeken, enkel eens naar bijkomende posten gezapt. Heb er eigenlijk geen interesse in, dus zal ik dit boeket volgende week eens vlug deactiveren. Waarom drong Proximus dan aan om dit boeket erbij te nemen als zij op voorhand wisten dat er 2 zenders gaan verdwijnen en niet vervangen worden? Kassa kassa zeker?
Reputatie 7
Badge +2
We moeten ons als Nederlandstaligen toch ook niet te veel illusies maken: we zijn en blijven een 'piepklein' afzetgebied voor die grote film/serie/tv bedrijven en als ze dan iets voor ons op de markt brengen dan is dat veelal maar een flauw afkooksel van wat de grote broers, zoals de Britten of zelfs de Fransen te zien krijgen. Ik heb dat hier ergens anders al gezegd: SyFy en 13th Street Nl bestaan toch uit 99 % herhalingen. Het gaat zelfs zover dat wat eerst verschijnt als syfy later op de andere zender verschijnt als misdaadserie en vice versa. Ik denk bv. aan Haven.
Ook Fox Vl bestaat voor een groot % uit herhalingen, laat ons eerlijk zijn Toch zou ik het een aanwinst vinden omdat er een aantal zeer populaire series tussen zitten.
Het blijft wel zo dat wij toch dezelfde prijs blijven betalen, terwijl telkens zenders uit ons boeket verdwijnen en dat 'ter compensatie' nog meer Amerikaanse nonsens op ons wordt losgelaten, zoals dat Food debâcle, is helemaal geen troost maar nog een bijkomende ergernis. Dat wij ons boeket 'gratis' mogen opzeggen, staat er dan overal. Dat zou er nog aan mankeren.

Zoals het nu gaat, kan het met Proximus TV toch moeilijk blijven doorgaan: gisteren regende het hier op het forum weer klachten over verdwenen/niet te bekijken opnames. Wat heb je aan al die opnamemogelijkheden, als je je opnames niet kan bekijken zonder te moeten resetten enz. Een aangename tv avond wordt het zo niet en al zeker niet voor wie een dure (U)HD TV heeft, maar nog de Engelse en Nederlandse zenders in SD krijgt geserveerd.

ER MOETEN DRINGEND WAT SERIEUZE BESLISSINGEN WORDEN GENOMEN VOOR PROXIMUS TV !

Zelf ben ik nog een van de gelukkigen, zonder al te veel opnamesores, maar als het zenderaanbod zo mager, zelfs nog magerder, wordt en in SD blijft, begin ook ik met lede ogen naar de naburige gemeente te kijken, waar de concurrentie wel aanwezig is.
Zeer spijtig vind ik dat.


Inderdaad, als Nederlandstalige Brusselaar is het zo jammer dat TN destijds niet Coditel/Numericable/SFR heeft kunnen kopen. Zaten eerst bij hen, maar dat kabelnetwerk was in nog een veel slechtere staat dan de VDSL van PX. Daar konden we geen Netflix kijken in HD zonder haperingen. Dan is dat bij PX beter.

Maar mocht TN nu eens met een OTT aanbod komen zoals KPN Play in NL. Dan zou PX misschien wel eens wat zijn investeringen op TV zetten ipv op HD geluid voor GSM gesprekken tss PX klanten. KPN Play kan je afsluiten zonder klant te zijn van het KPN netwerk en het aanbod is best mooi. Sinds kort zelfs de meeste zenders in HD. Mocht ik marketingmanager bij TN zou ik dat onmiddellijk proberen te lanceren.
Reputatie 6
Badge +2
We moeten ons als Nederlandstaligen toch ook niet te veel illusies maken: we zijn en blijven een 'piepklein' afzetgebied voor die grote film/serie/tv bedrijven en als ze dan iets voor ons op de markt brengen dan is dat veelal maar een flauw afkooksel van wat de grote broers, zoals de Britten of zelfs de Fransen te zien krijgen. Ik heb dat hier ergens anders al gezegd: SyFy en 13th Street Nl bestaan toch uit 99 % herhalingen. Het gaat zelfs zover dat wat eerst verschijnt als syfy later op de andere zender verschijnt als misdaadserie en vice versa. Ik denk bv. aan Haven.
Ook Fox Vl bestaat voor een groot % uit herhalingen, laat ons eerlijk zijn Toch zou ik het een aanwinst vinden omdat er een aantal zeer populaire series tussen zitten.
Het blijft wel zo dat wij toch dezelfde prijs blijven betalen, terwijl telkens zenders uit ons boeket verdwijnen en dat 'ter compensatie' nog meer Amerikaanse nonsens op ons wordt losgelaten, zoals dat Food debâcle, is helemaal geen troost maar nog een bijkomende ergernis. Dat wij ons boeket 'gratis' mogen opzeggen, staat er dan overal. Dat zou er nog aan mankeren.

Zoals het nu gaat, kan het met Proximus TV toch moeilijk blijven doorgaan: gisteren regende het hier op het forum weer klachten over verdwenen/niet te bekijken opnames. Wat heb je aan al die opnamemogelijkheden, als je je opnames niet kan bekijken zonder te moeten resetten enz. Een aangename tv avond wordt het zo niet en al zeker niet voor wie een dure (U)HD TV heeft, maar nog de Engelse en Nederlandse zenders in SD krijgt geserveerd.

ER MOETEN DRINGEND WAT SERIEUZE BESLISSINGEN WORDEN GENOMEN VOOR PROXIMUS TV !

Zelf ben ik nog een van de gelukkigen, zonder al te veel opnamesores, maar als het zenderaanbod zo mager, zelfs nog magerder, wordt en in SD blijft, begin ook ik met lede ogen naar de naburige gemeente te kijken, waar de concurrentie wel aanwezig is.
Zeer spijtig vind ik dat.


Inderdaad, als Nederlandstalige Brusselaar is het zo jammer dat TN destijds niet Coditel/Numericable/SFR heeft kunnen kopen. Zaten eerst bij hen, maar dat kabelnetwerk was in nog een veel slechtere staat dan de VDSL van PX. Daar konden we geen Netflix kijken in HD zonder haperingen. Dan is dat bij PX beter.

Maar mocht TN nu eens met een OTT aanbod komen zoals KPN Play in NL. Dan zou PX misschien wel eens wat zijn investeringen op TV zetten ipv op HD geluid voor GSM gesprekken tss PX klanten. KPN Play kan je afsluiten zonder klant te zijn van het KPN netwerk en het aanbod is best mooi. Sinds kort zelfs de meeste zenders in HD. Mocht ik marketingmanager bij TN zou ik dat onmiddellijk proberen te lanceren.


Je vergeet 1 ding met die KPN Play en dat is bij het aanmaken van een KPN ID gevraagd wordt bij welke Nederlandse bank men zit voor die overmaking van € 1 en dat is net het probleem, ik heb bij geen enkele Nederlandse bank een rekening, dus de aanmaking van die KPN ID kan niet voltooid worden voila einde verhaal.
Hoe jij dat gedaan hebt weet ik niet, je gaat me toch niet vertellen dat je bij een Nederlandse bank een rekening geopend hebt.
Reputatie 7
Badge +2
We moeten ons als Nederlandstaligen toch ook niet te veel illusies maken: we zijn en blijven een 'piepklein' afzetgebied voor die grote film/serie/tv bedrijven en als ze dan iets voor ons op de markt brengen dan is dat veelal maar een flauw afkooksel van wat de grote broers, zoals de Britten of zelfs de Fransen te zien krijgen. Ik heb dat hier ergens anders al gezegd: SyFy en 13th Street Nl bestaan toch uit 99 % herhalingen. Het gaat zelfs zover dat wat eerst verschijnt als syfy later op de andere zender verschijnt als misdaadserie en vice versa. Ik denk bv. aan Haven.
Ook Fox Vl bestaat voor een groot % uit herhalingen, laat ons eerlijk zijn Toch zou ik het een aanwinst vinden omdat er een aantal zeer populaire series tussen zitten.
Het blijft wel zo dat wij toch dezelfde prijs blijven betalen, terwijl telkens zenders uit ons boeket verdwijnen en dat 'ter compensatie' nog meer Amerikaanse nonsens op ons wordt losgelaten, zoals dat Food debâcle, is helemaal geen troost maar nog een bijkomende ergernis. Dat wij ons boeket 'gratis' mogen opzeggen, staat er dan overal. Dat zou er nog aan mankeren.

Zoals het nu gaat, kan het met Proximus TV toch moeilijk blijven doorgaan: gisteren regende het hier op het forum weer klachten over verdwenen/niet te bekijken opnames. Wat heb je aan al die opnamemogelijkheden, als je je opnames niet kan bekijken zonder te moeten resetten enz. Een aangename tv avond wordt het zo niet en al zeker niet voor wie een dure (U)HD TV heeft, maar nog de Engelse en Nederlandse zenders in SD krijgt geserveerd.

ER MOETEN DRINGEND WAT SERIEUZE BESLISSINGEN WORDEN GENOMEN VOOR PROXIMUS TV !

Zelf ben ik nog een van de gelukkigen, zonder al te veel opnamesores, maar als het zenderaanbod zo mager, zelfs nog magerder, wordt en in SD blijft, begin ook ik met lede ogen naar de naburige gemeente te kijken, waar de concurrentie wel aanwezig is.
Zeer spijtig vind ik dat.


Inderdaad, als Nederlandstalige Brusselaar is het zo jammer dat TN destijds niet Coditel/Numericable/SFR heeft kunnen kopen. Zaten eerst bij hen, maar dat kabelnetwerk was in nog een veel slechtere staat dan de VDSL van PX. Daar konden we geen Netflix kijken in HD zonder haperingen. Dan is dat bij PX beter.

Maar mocht TN nu eens met een OTT aanbod komen zoals KPN Play in NL. Dan zou PX misschien wel eens wat zijn investeringen op TV zetten ipv op HD geluid voor GSM gesprekken tss PX klanten. KPN Play kan je afsluiten zonder klant te zijn van het KPN netwerk en het aanbod is best mooi. Sinds kort zelfs de meeste zenders in HD. Mocht ik marketingmanager bij TN zou ik dat onmiddellijk proberen te lanceren.


Je vergeet 1 ding met die KPN Play en dat is bij het aanmaken van een KPN ID gevraagd wordt bij welke Nederlandse bank men zit voor die overmaking van € 1 en dat is net het probleem, ik heb bij geen enkele Nederlandse bank een rekening, dus de aanmaking van die KPN ID kan niet voltooid worden voila einde verhaal.
Hoe jij dat gedaan hebt weet ik niet, je gaat me toch niet vertellen dat je bij een Nederlandse bank een rekening geopend hebt.


Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik zo'n KPN Play abo heb! Ik haalde het aan als voorbeeld. Een aanbieder van TV die OTT een pakket samenstelt en aanbiedt aan iedereen, zonder dat je bij die Provider andere diensten moet hebben. Want zowel Yellow als TV Overal kan je alleen bekijken op een verbinding via die respectievelijke provider.

En mocht ik een NL bankrekening willen openen, dan is dat echt heus niet zo moeilijk. Dat is het makkelijkste, maar dan moet je ook nog een VPN hebben die doet alsof je in NL bent en daar wringt het schoentje. Die herkennen ze vroeg of laat. Nederlandse vrienden zoeken kan dat wel makkelijker maken. Dat doen satellietkijkers als jaren om grensoverschrijdende pakketten te kijken.

De NL zenders interesseren met trouwens niet, want die kan ik genoeg zien als ik voor mijn werk in NL ben. En geloof me, dat is niet zo gaaf. Geef mij eerder de Britse zenders.

Mocht ik het mogen waar ik woon dan stond er al lang een schotel gericht op de Britse beam van Astra.
Reputatie 2
Badge +1
In ieder geval, als syfy en 13th street verdwijnt, heb ik geen nood meer aan het entertainment pack. Dan komt er voor mij geen "entertainment" meer aan te pas. Er zijn op die zenders ook wel veel herhalingen, maar ik kijk tenminste naar iets dat ik wil zien. Sommige series duren 4 jaar voor twee seizoenen, pfff. (dark matter en the whispers)
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb dat boeket al in januari opgezegd. 13th Street zag mijn man wel nogal eens graag, maar de laatste tijd niet meer zo veel. De meest interessante series worden ook op de Belgische zenders uitgezonden. Syfy zag ik heel graag, in het begin, toen werden er nog interessante series zoals Star Trek, uitgezonden. Maar wat ze nu nog uitzenden vind ik niet meer goed. Vermits er niet genoeg naar die 2 zenders gekeken werd, hebben we het boeket op 1/1 opgezegd.
Reputatie 7
Badge +6
In elk geval zouden ze de informatie over het stopzetten van die twee zenders toch wel eens aan alle klanten mogen laten weten via het infokanaal o.a.
Reputatie 6
Badge +2
Dat zal wel nog komen, wees maar gerust.

Reageer