Verbuik (internet) decoder

  • 18 May 2012
  • 6 reacties
  • 388 Bekeken

Hoeveel verbruikt de decoder eigenlijk? Qua internet bedoel ik.

Mvg

6 reacties

Verbruikt niks is via een apparte VLAN tov Internet.

Als je bedoelt hoeveel ingenomen wordt aan bitsnelheid dan is dit 6,5 Mbit en 3 Mbit voor ieder video stream die je download respectieveliijk voor HD en SD programma's.

video stream download betekent zowel programma bekijken al een programma opslaan op harddisk van decoder via PVR.

nPVR opname telt niet mee aangezien die op de bgc server blijft staan maar wel als je een nPVR opname bekijkt.

groetjes,

Elsa

Bedankt


Maar wat is het verschil tussen PVR en nPVR ?


Mvg
PVR is opnemen op de harde schijf van je decoder dus het programma ddat je opneemt blijft op je decoder staan en kan alleen bekeken worden op deze decoder alleen en niet op een tweede decoder als je die hebt.

Bij nPVR wordt de opname bewaard op de Belgacom server en dit gedurende 30 dagen, deze opnames kan je op iedere decoder bekijken gedurende die dertig dagen.

Je kan ook verschillende opnames doen op nPVR die elkaar zelfs mogen overlappen.


groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Laat het duidelijk zijn, dat TV géén dataverbruik meebrengt; het wordt dus niet van je internet datasaldo afgetrokken (niet van toepassing bij onbeperkt volume). Dit is echter wél het geval bij TV-Overal als je TV kijkt op je PC/laptop via je vaste internetverbinding of via Wifi/FON op tablet/smartphone of via 3G op je 3G Mobile Internet dataverbruik.
Ah oké ik snap het, bedankt.

Dan neem ik in het vervolg altijd op via nPVR, dan kan ik op beide tv's kijken naar de opgenomen programma's.


Iedereen bedankt!!
tv gaat via aparte VLAN, de bandbreedte die je op die manier verbruikt wordt niet in rekening gebracht op je internetverbruik (vroeger ook het geval met tv on pc)

tv overal gaat via de gewone internetverbinding, en dat verbruik wordt dus wel in rekening gebracht.

mvg

Reageer