Verbindingssenlheid internet.


Reputatie 2
Badge
Hallo iedereen,


Ik heb een internet favorite abonnement dat onlangs werd omgezet naar Belgacom internet overal maxi.

Nu deze zogenaamde upgrade houd o.a. in dat de maximale verbindingssnelheid werd opgevoerd van 25 mbts naar 30 mbts.

Een kleine 3 jaar geleden was ik verbonden aan 21.5 mbts (te checken via BBOX) en plots was dat nog maar 16.5 mbts.

Dus voor mij een verlaging + ik merk niets van een snellere download.

Ik heb al diverse claims geopend via e-services maar krijg hierop geen antwoord. Het enige dat wordt gedaan is dat mijn klacht is afgesloten

en mijn telefoonlijn OK is.

Nu ik weet ook wel dat de telefoonlijn OK is want anders zouden er wel andere problemen zijn !!!!!!!

Via de 0800 lijn vindt ik niet onmiddellijk een een optie bij wie ik terecht zou kunnen met mijn vraag.


Heeft iemand hetzelfde probleem ?


Roland


20 reacties

Internet favorite laat snelheden toe tot 30Mbps

Maar je lijnsnelheid moet dan ook deze snelheid toelaten.

Welke lijnsnelheid had jein het begin 30/6 ?

want 25 is blijkbaar een repair profiel waarop je teruggevallen bent.

zie op ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen


























































Alle officiele Belgacom VDSL2 Profielen
17a ♦ 50/6 ♦
17a ♦ 30/6 ♦ 8d ♦ 20/2 ♦ 8d ♦ 12/1 ♦ (LR)
17a ® 25/6 ® 8d ♦ 16,5/2 ♦ 8d ® 12/0,512 ® (LR)
17a ® 20/6 ® 8d ® 14,5/1 ® 8d ® 10/0,512 ® (LR)
17a ® 14,5/4 ® 8d ® 9/0,5 ® 8d ® 7/0,512 ® (LR)
♦ → Door BGC toegekend Profiel
® → Repair Profiel
LR → Long Reach
Op ricy's blog vind je ook dit terug:

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Indien uw lijn op een repair profiel staat.
Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,
mits je lijn het aan kan.
Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 800
PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.
snelheid die je haalt is afhankelijk van je lijnprofiel, deze is dan weer afhankelijk oa van afstand ROP, lijnverzwakking...

vermoedelijk sta je nu op een 16,5/2 profiel?

wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" rel="nofollow" target="_blank

afhankelijk van het resultaat dat je daar krijgt zou je de te verwachten snelheid moeten kunnen afleiden ttz:

• 2 tv's waarvan 1 in HD (12/1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30/6 of 50/6 profiel)

mvg
Reputatie 2
Badge
Xenne,

mijn profiel is • 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)


Mvg
Reputatie 2
Badge
Elsa,

Toen ik nog geen Belgacom TV had stond ik rond de 20 mbts (maximale haalbare snelheid volgens Belgacom), als ik mij niet vergis (was ADSL).

Toen mijn lijn werd aangepast naar VDSL was max. 25 mbts en in werkelijkheid verbonden aan 21.5 mbts.

Na een goed jaar stond mijn werkelijke verbindingssnelheid op 16.5 mbts ???? Niets verandert aan interne lijnen of wat ook.

Nu met de verhoging naar 30 mbts van maximale snelheid blijft mijn werkelijke verbindingssnelheid nog altijd 16.5 mbts.


Ik heb zelf de lijntest gedaan maar ik krijg geen gegevens op mijn TV zoals wordt gezegd via het 0800 nummer.


Mvg
de tv test voorspelt dus 16,5/2

dat zal waarschijnlijk ook het profiel zijn waar je momenteel op staat...

uit te lezen via http://192.168.1.1/, ziet er zo uit



mvg
Reputatie 2
Badge
Mijn verbinding staat voor het ogenblik supper laag.



































VDSL line status SHOWTIME Wireless Enabled Serial Num LK09050DP340059
Downstream line rate 9064 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 552 kbps
Downstream Training Margin 11.2 dB


Waarschijnlijk met de lijntest die ik nogmaals heb laten uitvoeren.
nee, heeft niets te maken met de lijntest....




je staat blijkbaar nu op repair profiel (9/0.5)

kan aan een fout in de bekabeling zitten (binnen of buitenshuis) of kan ook zijn dat niet alles volgens de regels van de kunst is aangesloten?

als alles volgens jou oké is kan je bellen naar 0800 22 424 voor een automatische lijntest en zo kan je van repair vanaf geraken

als het niet lukt moet je contact opnemen met technische dienst want dan moet er technieker aan te pas komen, maar zeker zien dat fout niet in je eigen binneninstallatie zit, anders ga je betalen voor die interventie

mvg



Reputatie 2
Badge
Ik heb nog nooit zo'n lage verbindingssnelheid gehad. Is eigenlijk sinds vandaag en niets verandert aan de installatie.

Deze snelheid is er gekomen nadat ik de lijntest heb gedaan want vandaag nog was ik verbonden aan 16.5 mbts en 2048 kbts upload.


Begrijp er niets meer van.


Mvg

16.5/2 is geen repair ..... 9/0.5 wel

't is vreemd dat je er op gesukkeld bent.... misschien eens bbox2 herstarten.... of anders nog eens bellen voor automatische lijntest.......

mvg
Reputatie 2
Badge
Bbox2 reeds herstart, resultaat blijft hetzelfde hetzelfde.

Zal lijntest nog eens uitproberen.


Mvg
Beste Roland,


Als de lijntest je lijn trugschroeft op 9/0.5, is er hier steeds een duidelijk reden voor (storing/verzwakking op binnen- of buitenbakebeling). Je belt dan best met de technische dienst voor een lijnmeting en verderer analyse.


Mvg,

Eva.
Reputatie 2
Badge
Eva,


Heb de technische dienst gecontacteerd.

Er zou wel degelijk een technisch probleem zijn.

Een technieker zou gisteren langs komen (werd mij eveneens bevestigd per SMS) maar ik heb niemand gezien !!!!!!


Mvg
Reputatie 2
Badge
Even een update,


Na nog enkele techniekers gezien te hebben ligt het probleem bij Belgacom.

De hoofdkabel moet gecheckt worden want de verschillende abonnees beinvloeden mekaar in de ganse straat.

Er zal een putteke gegraven moeten worden (nog nader te bepalen) en dan zou probleem moeten opgelost zijn.

Wanneer ????

Wordt vervolgd.
Bedankt voor de feedback.

groetjes,

Elsa
Reputatie 2
Badge
Laatste update,


Vandaag werd er voor mijn deur gegraven en nieuwe aansluiting gemaakt op hoofdkabel. Sta nu op profiel 30/6 en zal normaal automatisch verhogen omdat de lijn dit toelaat volgens techniekers.

Echter hetzelfde probleem is niet uit te sluiten daar in mijn straat nog enkele woningen worden bijgebouwd en indien dit Belgacom klanten zijn mogelijks mijn lijn opnieuw dubbel gebruikt wordt zoals voorheen. Dus cross our fingers dat het ofwel Telenet klanten zijn ofwel dat de juiste kabels worden genomen op de hoofdlijding.


Mvg
bedankt voor de update, Roland

mvg
Hi,

Sinds begin juli is mijn internetsnelheid ineens zeer onstabiel geworden. Ik testte vroeger regelmatig de snelheid via speedtest.net. Dit was tot hier toe altijd op elk moment van de dag en met connectie van eender welke server, downstream 28 en upstream 3,10. Maar sinds 1 juli is de downstream-snelheid ineens zeer onstabiel geworden. Regelmatig valt de snelheid tot 10-15 terug, verloopt internet communicatie heel traag, en vertoont de digitale tv ook 'schokkerige' beelden als de snelheid terugvalt. De upload-snelheid daarentegen blijft constant rond de 3,1 ongeacht het uur van de dag. Een reset van de bbox2 heeft ook geen enkel effect ... dus ik vermoed dat het dus niet aan de hardware ligt.


Heb intussen mijn profiel gecheckt via status en alles staat normaal ingesteld (geen repair-profiel). Een storing op mijn lijn kan ik online niet opsporen want die mogelijkheid via My Administration staat steevast op 'onderhoud' en is dus niet beschikbaar. Aan de opstelling in huis is ook niets verandert, heb één TV, PC en Xbox360 in een bekabeld thuisnetwerk. Kan de soms plotse terugval van de download te wijten zijn aan andere grootgebruiker abonnees op dezelfde lijn? Opvallend is dat de grootste terugval in download vooral 's nachts geregistreerd werd. Zelf gebruik ik zo'n 3 GB per dag (ook niet het maximum van mijn Favorite abonnement).


Mijn gebruikersprofiel: fa985366

Reputatie 2
Badge
Ik sta eindelijk op het profiel 30/6 wat normaal voor mijn lijn is.

Echter is de down -en upload snelheid zeer afhankelijk van :

- je bent aan het opnemen via decoder
- je bent aan het kijken naar een programma
- je bent aan het kijken en neemt terwijl een ander programma op (nog erger !!!)
- weekdagen (piekuren) of weekend.

Ikzelf heb tot hiertoe een variatie van 5 a 6 mbts vastgesteld.


Nu heb ik de BGC factuur gekregen en men heeft mij 85 eur aangerekend voor herstelling terwijl de fout bij Bgc lag en ze mijn aansluiting op de hoofdkabel herdaan hebben.
Eigenlijk lag het probleem bij de laatst aangeslotene van de straat omdat ze deze op dezelfde lijn hadden gezet dewelke ik reeds in gebruik had.
Factuur wordt natuurlijk geweigerd.

Eveneens heeft men mij enkel een korting van 15 eur gegeven voor mijn telefoonlijn terwijl ik 2 aparte brieven van BGC heb gekregen voor de bevestiging van eveneens een korting van 15 eur op het internet abonnement.


Dus maandag weeral eens bellen om de 85 eur te betwisten en mijn 15 eur korting te vragen.
Begin het stilletjesaan beu te worden.


Mvg

Als je aan het kijken bent en ook opnneemt op decoder, beide in HD dan moet je nog altijd ongeveer 17 Mbps halen met een 30 Mbps profiel.

Daar je zegt ddat het nog erger is in het weekend dan denk ik dat je via wifi de snelheid test en dat je wifi kanaal gestoord wordt door de wifi van buren.

Dus als je echt de snelheid wilt meten moet je via een vaste utp netwerkkabel werken tussen je pc/laptop en modem.

test anders eens je wifi kanaal als het vrij is met het programma InSSIDer

Anders eens een ander wifikanaal nemen

zie op ricy's blog :http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange


Surf naar http://192.168.1.1

° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken


Dit vind je ook op de BGC site HIER


• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer


° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER



Reageer