Vectoring rollout + upgrade naar BBox3

  • 12 December 2015
  • 75 reacties
  • 8697 Bekeken


Toon eerste bericht

75 reacties

Reputatie 7
Badge +1
ringlord

dit gaat zeker lukken want ik heb ook een bbox3 gekregen ipv de bbox2 en heb zelf geen ruilnummer moeten geven in het PX center, maar als je echt wil zeker zijn kan je altijd op de helpdesk 0800 22 800 om die reden om een ruilnummer vragen.
Als je eens kijkt op http://proximus.be/internetsnelheid kan je ook dikwijls zien of er VDSL mogelijk is bij u

Kan je hier eigenlijk een privébericht sturen aan iemand, zoals vroeger aan "onze medewerkers"? Vlgs mij enkel aan iemand die je volgt, en dat doen die gasten natuurlijk niet.:@
PB Medewerkers

Sinjoor van harte gefeliciteerd met je wel verdiende Allrounder badge
Reputatie 6
Badge +1
Had een tijdje terug regelmatig problemen met de Bbox2 uitvallen Wifi, lage snelheid enz Heb gebeld en mocht onmiddellijk een Bbox3 gaan halen. Denk dat ze daar niet zo moeilijk overdoen, en anders bel je opnieuw en met een andere medewerker aan de lijn lukt het misschien wel. Ik moet wel zeggen wat snelheid betreft een wereld van verschil.
Reputatie 7
Badge +1
PB Medewerkers

Sinjoor van harte gefeliciteerd met je wel verdiende Allrounder badge

bedankt Elsa. Ik stelde de vraag ook al op twitter, maar nog geen reactie! Ik zie het nu ook nog maar juist van die badge...Wat is het verschil met je kwalificatie (Motivator en zo)?
FWIW ... Na het plots terugvallen op 20/2 of zoiets nadat ik al heel lang op 40/x zat heb ik op FB even mijn beklag gemaakt 🙂 .. Binnen de 24 u had ik een ticket om mijn bbox2 te gaan omruilen voor een bbox3 ... ik zit in "zone 2" ong 550/590 m van "de rop" (userbase "bbox3tool !! moet je hebben!!) maar vrijwel direct 50/6 gekregen ... met enig geduld naar 70/10 geteleporterd en sinds een dikke week naar 85/10 ... ergo, men moet nooit wanhopen, een beetje geduld helpt echt wel, ik denk dat ze bij PX echt wel hun best doen .. tenminste, ik heb nog zo goed als geen klagen gehad en als ik al kloeg werd het snel en goed opgelost ..
Er staan er al verschillende op 84/10 in zone twee en als je op vectoring staat is het geen probleem om een bb3 vast te krijgen, wat ook maar logisch en normaal is.
En er staan er ook al veel in zone 1 op 100/20 maar om te kunnen concurreren tegen de hoge snelheden die TN kan bieden dat is nog altijd een paar andere mouwen!
Reputatie 1
Badge
Die hoge snelheden van Telenet zijn ook maar relatief : voor normaal gebruik heb je ze niet nodig (met mijn huidige 70/4 kan ik ook alles wat ik wil), en Telenet is duurder als je die hoge snelheid wil...
Daar is inderdaad geen twijfel over dat TN een prijkaartje hangt aan hun hoge snelheden wel een beetje evident als ze weten dat hun concurrent PX wel aan zijn grenzen geraakt met hun "last mile copper lijnsnelheden of ze zullen serieuze kosten moeten doen, al is TN ook wel goed bezig met hun nodes te ontlasten.
Reputatie 3
Badge
TN is veel te duur. Als je ziet dat sommigen hier al 100mbit hebben via Proximus (90-95 in praktijk) en TN met hun snelste particuliere internet 200mbit aanbieden (170-180 in praktijk) doch mensen bij TN hiervoor minstens 15-20% meer moeten betalen en op de kop toe meer beperkingen qua downloadlimiet krijgen opgelegd, stel ik mij toch vragen bij de meerwaarde van die snelheid?! 100mbit is meer dan genoeg. Zelfs wanneer je 3 TV's hebt opstaan op een HD kanaal, hou je ongeveer nog een 70mbit over en dat met internet dat ook echt onbeperkt is. Om nog maar te zwijgen dat er genoeg mensen zijn die zelfs geen computer / tablet / smartphone hebben die met zulke hoge snelheden kunnen downloaden. In mijn ogen is alles boven 100mbit overkill...

Het aanbod van Telenet is qua TV misschien iets beter al moet Proximus niet veel onderdoen. Qua stabiliteit is er nog wat werk aan de winkel maar eens die nieuwe interface op punt staat en het aanbod misschien nog wat verbetert komt Proximus op het gelijke niveau met TN.

Als je ziet wat je nu krijgt bij Proximus voor een serieus lagere prijs moet je toch gewoon objectief kunnen stellen dat Proximus prijs / kwaliteit de betere koop is, al hangt veel ook af van hoe kort je tegen de ROP (aansluitkast) woont. Al haalt lang ook niet iedereen die beloofde 200mbit van TN, zo halen sommigen bevriende kennissen ook maar 90mbit in de praktijk met een WHOPPA abonnement. Alles is dus relatief en met een korreltje zout te nemen.
Natuurlijk moet je ook wel rekening houden dat iedereen ook nog die hoge snelheden haalt bij PX want er vallen er nog heel wat buiten zone 1 en zone 2.
Prijs kwaliteit zal ook de reden zijn dat PX zoveel klanten heeft alhoewel dat er velen dit woordje kwaliteit anders zullen interpreteren als ze dagelijks, wel niet iedereen maar toch velen, hun decoder en/of modem moeten heropstarten 😉
Reputatie 3
Badge
Inderdaad, veel hangt af bij PX hoe kort je tegen de ROP (aansluitkast) woont om optimaal van hun snelheid te genieten. Maar zoals gezegd: bij TN haalt ook niet iedereen die beloofde 200 mbit hoor...

Ook deel ik de mening dat ze bij PX de komende maanden moeten werken aan de stabiliteit van hun TV platform. Nu moet ik wel zeggen dat qua beeldkwaliteit PX zeker niet moet onderdoen bij TN. De HD streams zijn prachtig en de SD kwaliteit is de laatste tijd ook drastisch verbeterd met de nieuwe codecs, net als het geluid. Ze maken dus wel progressie bij PX.

Persoonlijk vind ik PX net altijd wat modernere technieken gebruiken op gebied van TV (NPVR opnames, kleinere decoders, modernere codecs, TV kijken via 4G,...) Het enige is vaak de instabiliteit waar veel klanten mee te kampen hebben. Denk echter niet dat het bij TN alleen rozengeur en maneschijn is. Daar zijn ook storingen, haperingen, softwarebugs,...

Ik hoop dat ze hieraan "hard" gaan werken. Als ze slim zijn, met de aankomende prijsstijging van TN kunnen ze opnieuw veel klanten binnenhalen.
Laat ons hopen dat de talrijke problemen met nPVR al dan niet in samenwerking met de PXTV-apps, binnenkort achter de rug zijn, maar voor de rest ben ik ook wel tevreden van PX hoor en heb ik tot nu toe zeker nog geen reden om van provider te veranderen.
Reputatie 7
Badge +6
PB Medewerkers

Sinjoor van harte gefeliciteerd met je wel verdiende Allrounder badge


Ja, het is wel even off topic, maar ook van mij felicitaties. Als je zo snel 'promotie' blijft maken, moeten we je dan straks met 'mijnheer sinjoor' aanspreken? :8
Reputatie 3
Badge
Inderdaad laat ons hopen. Bij mij persoonlijk gaat het al de goede kant op... Heb al dikwijls gedacht van is te veranderen maar dan verbaast PX mij toch weer in de positieve zin waardoor ik blijf waar ik ben. Zeker met mijn EPP korting vind ik gewoon geen beter alternatief. Ik ben het ook al jaren zo gewoon. Het gras is ook niet altijd groener aan de andere kant. En sorry maar als PX werkt hoe het zou moeten werken ga ik echt geen 17 EUR (in mijn geval) per maand meer betalen bij TN om iets sneller internet te hebben en wat meer Vlaamse (soms nutteloze) zenders te hebben, dan nog TV Replay te verliezen, en geen TV meer te kunnen kijken via 4G wat wel handig is als voetbalfanaat.
Badge +4
Ik denk dat er veel hopen op vectoring (hier ook) nog ffkes wachten, nog geen vec ...... ( 85 en/of 100 in het bereik in zone 2 )
Volgens proximus zorgt het voor een betere internet en TV ervaring als ze naar 100 Mbps gaan.
Maar idd zoals gezegd is telenet veel te duur voor wat meer snelheid, de websites gaan echt niet sneller openen met 200 dan met 50 Mbps ... alleen als men grote bestanden download, en dan nog heb ik het er zeker niet voor over .
Reputatie 3
Badge
Inderdaad, zo denk ik er ook over. Ik wacht ook nog tot vectoring actief komt in de ROP hier wat verderop. Heb momenteel een 70/10 DLM profiel (basis was 30/10) wat dus ook al niet slecht is maar aangezien ik op minder dan 130 meter van de ROP woon, is 100 mbit en meer met vectoring perfect mogelijk. Met 100 mbit ben ik eigenlijk al tevreden, meer heb je echt niet nodig. Zelfs het huidige 70 voldoet prima, al is 100 een mooi getal en anno 2015 ook een te verwachten cijfer. Als je kijkt hoe snel 4G van Proximus al is geworden. Nog even geduld dus! Jammer dat we nergens kunnen bekijken of opvragen wanneer welke regio aan de beurt is.
Ik zit al bij de gelukkigen met mijn 100/20 maar ik heb zelf ook die snelheden zeker niet van doen.
Er zijn er meer die op de opheffing van de up cap zitten te wachten voor hun server die er op draait, want die up cap wordt maximum 8, dan nog wel als je een Maxi abo hebt!
Reputatie 3
Badge
Ja die had misschien 10 mogen zijn bij een Maxi Pack, technisch perfect mogelijk gezien bij vele sync op 10 à 20 mbit. en dan 8 bij de comfort. Al zal voor velen de aankomende 6 en 8 ook al voldoende zijn...
voor zone 1 en 2 toch
3 heeft maar 5up
Reputatie 3
Badge
klopt, vermoedelijk het antwoord op onze vraag waarom ze naar 6 en 8 gaan omdat er nog veel zijn die dat zelfs niet zullen halen...
Reputatie 7
Badge +1
PB Medewerkers

Sinjoor van harte gefeliciteerd met je wel verdiende Allrounder badge


Ja, het is wel even off topic, maar ook van mij felicitaties. Als je zo snel 'promotie' blijft maken, moeten we je dan straks met 'mijnheer sinjoor' aanspreken? :8

Sinjoor is al genoeg hé Marleen. Sinjoor was de spotnaam die de Spanjaarden aan hen (de Antwerpenaren) gaven (in de tijd van Alva) omdat ze zo trots waren, maar die namen dat dan over als geuzennaam.Seigneurs als het ware.🆒
Reputatie 7
Badge +6
'Monseigneur' dan? 😃 Sorry, helemaal off topic. Ik laat het hier nu verder aan de experten over.
haha experten Marleen, ik ben meer expert in het beseffen dat ik eigenlijk nog juist niks weet en dat er maar één grote expert is en dat is "Googelen" :-))
We halen allemaal onze kennis van ergens zeker want ik ken nog niemand die met al die kennis geboren is die hij op den dag van vandaag zelf verworven heeft,
We zijn allemaal mensen gelijk en het mooiste van de mensen is nog altijd dat we elkaar zoveel mogelijk helpen, zeker in nood, en veel verdraagzaamheid kunnen opbrengen. Ik begin precies al in Kerstgemoed te geraken 🙂
Reputatie 7
Badge +1
haha experten Marleen, ik ben meer expert in het beseffen dat ik eigenlijk nog juist niks weet en dat er maar één grote expert is en dat is "Googelen" :-))
We halen allemaal onze kennis van ergens zeker want ik ken nog niemand die met al die kennis geboren is die hij op den dag van vandaag zelf verworven heeft,
We zijn allemaal mensen gelijk en het mooiste van de mensen is nog altijd dat we elkaar zoveel mogelijk helpen, zeker in nood, en veel verdraagzaamheid kunnen opbrengen. Ik begin precies al in Kerstgemoed te geraken :-)

Experten, allrounders enz., what's in a name? Ondertussen kabbelen de bugs en fouten rustig voort hé. 🆒
Sinjoor,
Dan is het stilaan tijd dat je een tweede vraagteken in je handtekening bijzet :-)))
Maar wel oppassen dat ze je ster weer niet afnemen dan, gelukkig is het computerprogram dat daarover beslist, dus 't zal niet zo vlug gebeuren 😉

Reageer