VDSL2 Vectoring nieuwe modem maar met welke Wifi snelheid

  • 26 October 2012
  • 4 reacties
  • 531 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Als ik het goed begrepen heb zal men eind 2012 de 50 Mb snelheid bij Belgacom gaan uitrollen.


Ik heb zelfs gelezen dat een afstand van 500 meter tot de ROP voldoende is om deze snelheid te halen.


Ook zou hiervoor een andere modem voor nodig zijn, wat ik betwijfel omdat er vandaag reeds mensen op deze snelheid zitten.


Heeft iemand enig idee van de specs van deze bbox-3?


Zit er een Wifi-n zender in, zodat men hogere snelheden via Wifi kan halen (bbox-2 is Wifi-g maximum 28 Mb)?


Weet iemand een datum? Is dit per regio?


Vele vragen ... misschien kan iemand al wat antwoorden geven?


Mvg Ambionix

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1


AlsWifi -g maar tot max. 28Mbps gaat, wat is dan het probleem? Met een 30/6 profiel haal je toch maar max. 28,5Mbps (als je geen TV-signaal hebt opstaan)? met een 50/6 profiel haal je trouwens ook maar 28,5Mbps (via ethernet) want ze reserveren vast 20Mbps voor TV, zodat je bv. ook met 2 HD-streams voor TV praktisch altijd nog de volle 28,5Mbps voor internet overhoudt...Of zie ik dat fout ?indecision

Reputatie 7
Badge +1


OK bedankt. ik heb enkel voor tablet en smartphone internet via wifi. met een compleet draadloos netwerk ligt dat allicht anders, maar daar kan je dan best een aparte meer performante router voor extra-installeren.

Reputatie 7
Badge +1


Bedankt Patrick. Het klopt inderdaad dat je draadloos ca, 1/3 verliest. ik heb het ook al uitgetest. Daarom werk ik ook met een ethernetkabel voor mijn PC, want die staat maar 1/2 meter van mijn b-box2 annex telefoonaansluiting. Om mobiel op internet te gaan gebruik ik mijn tablet. Maar mensen die met verschillend laptops in huis zitten moet je dan al een heel bedraad netwerk voorzien in je huis (bij nieuwbouw en renovatie ksn je dat wel voorzien natuurlijk), nog niet te spreken over de nieuwste generatie smart-TV's die ook met Wifi werken.

Reputatie 7
Badge +1


Mijn b-box2 is nu al 3,5 jaar oud (van bij upgrade naar VDSL2) en heeft altijd zijn ding gedaan. De Wifi gebruik ik maar sedert ik een smartphone heb (december 2011) en nu recenter een tablet. De FON komt hiervoor ook van pas natuurlijk. Er zijn nogal wat hotspots waar ik kom. Vioir smartphone en tablet werkt dat goed tot redelijk goed, maar is soms toch ook niet stabiel genoeg.



De vraag is inderdaad of ze op de b-box2 generatie nog al de nieuwe technologieën kunnen pushen, want anders zijn de verplicht 'gratis' al die modems te vervangen....Ze hebben dat probleem dan ook ergens met de V3-decoders voor TV. Het is nog onduidelijk of ze de Charlesinterface ook hierop zullen kunnen pushen...



Maar Patrick heeft (weer) gelijk natuurlijk: bedrade netwerken zullen altijd sneller blijven, en het versterken van de draadloze signalen zal ook wel op de grenzen van de (gezondheids-)normen stuiten.



@Elsa: vrouwen die rap content zijn...het bestaat echt wel hoor! zijn die mannen dan zo rap content ? ik denk het niet !cheeky




Reageer