Beantwoord

VDSL2+ beschikbaar?


Is VDSL2+ beschikbaar met deze gegevens? Ze hebben het al 2 keer proberen overschakelen maar tevergeefs. Ik ben al bijna een maand aan het wachten voor VDSL maar ik blijf maar te horen te krijgen dat ik moet wachten op een telefoontje voor meer informatie. En als ik word gebeld zeggen ze dat het in orde komt maar wanneer weten ze niet.
Alvast Bedankt!

Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 9 023 kbps
Upstream current bit rate: 509 kbps

Downstream max bit rate: 16 378 kbps
Upstream max bit rate: 1 225 kbps

Downstream attenuation: 12,0 dB
Upstream attenuation: 5,4 dB

Downstream noise margin: 27,3 dB
Upstream noise margin: 30,3 dB

Vectoring down: no
Vectoring up: no
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: unknown
icon

Beste antwoord door Amazor 5 March 2016, 05:48

Bekijk origineel

22 reacties

krijg je ook al de aanduiding via de proximus lijntest dat er VDSL2 beschikbaar is op uw adres -> klik hier
Soms krijg je ook info door op start analyse te klikken hier -> klik hier
Max.: 10,2 Mbps download - 491 Kbps upload

Min.: 10,2 Mbps download - 491 Kbps upload

En als ik de analyse start staat er dat ik er een probleem is. Maar ik weet niet wat het probleem is. Anders zouden ze het toch zeggen aangezien ik zo vaak bel naar hun klantendienst.
Alvast bedankt
Inderdaad je resultaat duidt aan dat er nog geen VDSL2 voorhanden is.
Wat die analyse betreft daar geven ze soms aan dat er werken voorzien zijn en dat zou eventueel kunnen verwezen hebben naar aanpassingen in de ROP voor VDSL.
Dat je een melding krijgt dat er een probleem is zou ik mij dar niet teveel van aantrekken, zeker als je geen problemen ondervindt, bij mij is dit net het zelfde geeft dit ook aan en heb er al verschillende keren Prox voor aangesproken en zelf door 2de lijn technieker voor opgebeld geweest om te melden dat er niks aan de hand was en ik er mij niks moest van aantrekken.
Nu kan je afwachten tot iemand van het proximus team hier langs komt en de zaak verder onderzoekt of er binnenkort VDSL2 voor je zal beschikbaar zijn en zullen ze dan je klant nummer of telefoonnummer vragen die je via een privé bericht kunt opsturen naar het proximus team of anders kan je in geval van nood ook proximus contacteren op volgend manier -> Contact bv ook via mail zoals je daar terugvindt.
Ik heb nog een laatste vraag/melding. :p
Volgens de beschikbaarheidstest staat er dat HD wel beschikbaar is voor mij. hoe komt dit dan?
Alvast bedankt
Omdat je 10 Mbps hebt uit de lijnsnelheidstest en dus juist voldoende om 1 HD stream (6,3Mbps) binnen te halen en nog wat te kunnen surfen aan ongeveer 4 Mbps
blijkt uit de test dat inderdaad VDSL2 beschikbaar is.
Waarschijnlijk heb je dan toch problemen op je lijn en zit je op een repair profiel 9/0,5
Reputatie 2
blijkt uit de test dat inderdaad VDSL2 beschikbaar is.
Waarschijnlijk heb je dan toch problemen op je lijn en zit je op een repair profiel 9/0,5


De lijntest (en lijnwaarden!) bewijzen dat dit geen VDSL2 is, maar ADSL2+.
Proximus heeft geen normale VDSL2-profielen met een upload lager dan 1 Mbps, en het repair-profiel gaan ze uiteraard niet als basis gebruiken als resultaat voor een speedtest. ;-)

@Lotfi56
Via welke weg denk/weet je dat VDSL2 bij jou beschikbaar is? Het kan natuurlijk, maar het zou me verbazen dat hun internetsnelheid-website nog niet aangepast is.
De waarden die je nu te zien krijgt op de website zijn de 'netto' snelheidswaarden van een 12 Mbps-profiel over ADSL2+.

Als VDSL2 toch niet mogelijk blijkt, mag je gerust aandringen tot een onderzoek om een profielverhoging van jouw lijn door te voeren, gezien de website de hogere snelheden aangeeft en je blijkbaar dicht van de centrale zit, zou dit geen probleem mogen zijn
In de huidige situatie zal je een bedroevend lage internetsnelheid hebben als er een HD-zender op staat.

Via de edpnet-snelheidstest (www.lijntest.be) kan je nog eens dubbelchecken of de beloofde snelheid wijst op een hoog ADSL2+-profiel, of een laag VDSL2-profiel.
Dacht ook aan ADSL2+ door de lijntest, en aan de waarden van het Sagem tool te zien en aangezien de beschikbaarheidstest HD aanwijst is het ook normaal dat lotfi denkt dat hij dus nog niet op VDSL2 staat, aangezien deze twee elkaar tegenspreken, trouwens de Prox lijntest en die van edpnet kunnen elkaar moeilijk tegenspreken aangezien ze hun gegevens uit dezelfde Prox database halen volgens mij.
Wat ook niet klopt is dat de lijntest meer aangeeft dan zijn lijnsynchronisatiesnelheid van zijn bbox, dus alles is verwarrend voor mij, al weet ik ook wel dat zowel het tool als de lijntesen niet altijd 100% kloppen wat alles nog verwarrender kan maken.
Daarom zou je ongeveer kunnen afleiden wat je lijnsynchronisatiesnelheid echt is als je verbonden bent met een utp kabel aan de modem en dan eens de speedtest.net uitvoert
je zegt , In de huidige situatie zal je een bedroevend lage internetsnelheid hebben als er een HD-zender op staat, maar dan bedoel je als hij al op vdsl2 staat veronderstel ik !
maar komt wel inderdaad op het zelfde neer als hij op ADSL2+ staat met 9.021 / 509 kbps en twee 2xSD streams binnenhaalt.
NB: het repair-profiel gaan ze uiteraard niet als basis gebruiken als resultaat voor een speedtest. ;-)
ik refereerde naar de snelheid aangegeven door zijn modem tool, als die klopt natuurlijk of ander is gans de redenering verkeerd!
Ik zit wel degelijk op een ADSL2+ lijn. En dit zijn mijn resultaten van speedtest.net. En zoals jullie zien is mijn ping ook niet bepaald hoog, wat frustrerend is als je zit te gamen bijvoorbeeld.
Nu lees ik op Myproximus dat ik een afspraak heb voor een herstelling. En dat de status bevestigd is, ik zal dan gewoon even geduld moeten hebben zeker. Maar mijn geduld begint wel op te geraken.
Alvast bedankt
Reputatie 2
Je ping is perfect voor een DSL-verbinding. Hoe lager, hoe beter.
uit nieuwsgierigheid even getest op mijn VDSL2 verbinding

Meestal als ik zit te gamen is mijn ping zeer onstabiel. zeker als iemand bij ons nog op internet video's zit af te spelen op youtube. Dan haal ik boven de 100 ping. En aangezien we met redelijk veel zijn (3 verdiepingen) is het practisch onmogelijk om te spelen, maar ja ik hoop dat dit allemaal wordt gefixed als ik op een vdsl lijn zit.
Dan zal inderdaad de invloed van andere toestellen die ook op internet zitten minder invloed hebben omdat je nu met je lage internetsnelheid geen voldoende reserve hebt.
En ik krijg te horen dat VDSL wel beschikbaar is in mijn straat, maar dat ik moet wachten op 'groen licht' om geactiveerd te worden. :(
dat wordt weer wachten. Bij telenet had ik dit soort problemen niet of zelfs geen problemen, maar ja zij werken met coax. Wat beter is vind ik.
Het is inderdaad een beter aangepast transport media om hogere frequenties te transporteren, net als fiber een nog veel beter transportmedia is.
De laatste foto wat zou moeten zijn en de andere wat is- VDSL Maxi maar aan minimum prestaties bij mij
Je test waarschijnlijk je internetsnelheid via een wifi verbinding, doe dit eens als je verbonden bent met een utp kabel aan je modem.
Nu zelf al zou je die snelheid meten via utp kabel dan zou het nog logisch zijn dat je deze snelheid haalt aangezien je de minimum snelheid haalt die de proximus internetsnelheidstest aangeeft, je snelheid van je pack geeft alleen maar wat je zou kunnen halen indien je lijn die snelheid aankan.
Je test waarschijnlijk je internetsnelheid via een wifi verbinding, doe dit eens als je verbonden bent met een utp kabel aan je modem.
Nu zelf al zou je die snelheid meten via utp kabel dan zou het nog logisch zijn dat je deze snelheid haalt aangezien je de minimum snelheid haalt die de proximus internetsnelheidstest aangeeft, je snelheid van je pack geeft alleen maar wat je zou kunnen halen indien je lijn die snelheid aankan.

Puur bedrog dan voor veel geld vind ik
Ja dat zal je eens aan iemand van Proximus goed duidelijk moeten maken :-))
Het is zo dat alleen de DLM je zal proberen op die Max snelheid te zetten die de Prox Internettest aangeeft, maar dat lukt hem alleen als je lijn stabiel blijft voor deze hogere snelheden.
Als je een bbox2 hebt kan je die lijnsnelheid uitlezen op http://192.168.1.1 en
als je een bbox3 van Sagemcom hebt via een bbox3 sagem tool, die je kan downloaden van -> http://userbase.be/forum
Pfff. Krijg ik een factuur van 76 EUR. Terwijl wij niet eens aan volledig snelheid surfen en geen HD hebben. Ik vind dit niet kunnen. ik zal nu wel moeten overwegen om terug naar telenet te gaan, al moeten we volledige prijs van de tv betalen die we erbij hebben gehaald. wat een miserie.
Reputatie 6
Badge +3
Pfff. Krijg ik een factuur van 76 EUR. Terwijl wij niet eens aan volledig snelheid surfen en geen HD hebben. Ik vind dit niet kunnen. ik zal nu wel moeten overwegen om terug naar telenet te gaan, al moeten we volledige prijs van de tv betalen die we erbij hebben gehaald. wat een miserie.

Hoezo geen HD? Met een download bandbreedte van 20Mb/s zou je in principe geen probleem mogen hebben met het ontvangen van HD kanalen. Hoeveel decoders heb je staan? Misschien is er iet mis met het TV profiel toegekend aan je lijn.
U hebt zich denk ik vergist met de gegevens van Tonkey66 mijn downloadsnelheid haalt niet eens boven de 6Mb/s en wij hebben thuis 2 decoders staan. Ik vind het gewoon zeer frustrerend dat ik steeds zit te bellen om om te schakelen naar vdsl, maar ik krijg maar geen duidelijk antwoord. Laatste keer dat ik had gebeld bijna 2 weken geleden zei ik dat ik het beu begin te worden dat ik maar geen duidelijk antwoord krijg. hebben ze da ineens geantwoord met "Er is wel vdsl beschikbaar in u straat maar wij moeten wachten op groen licht". In de tussentijd betalen we wel de volle pot.
quote▬► Er is wel vdsl beschikbaar in u straat maar wij moeten wachten op groen licht".◄▬ /quote.
't hangt ervan af wat ze daarmee juist bedoelen want als je glasvezelkast op straat (ROP) VDSL aanbiedt, en waar je aangesloten bent op de KVD (adsl) die naast de ROP staat, dan moeten ze toch niet meer wachten op groen licht want dan is het gewoon wat jumpers legen om je over te schakelen naar VDSL

Reageer