VDSL2-aansluitingen...

  • 1 October 2010
  • 55 reacties
  • 11361 Bekeken


Toon eerste bericht

55 reacties

nPVR is helemaal gratis. Het komt er op neer dat je de opname niet doet op de harde schijf van uw decoder, maar op de servers van Belgacom. Deze opname blijft dan 30 dagen ter beschikking.

Dit wordt voor iedereen beschikbaar in de loop van deze maand.
Besten,

Ik had op mijn vorig adres ADSL, en 2 Belgacom TV decoders. Ik was hier altijd tevreden over, tot ik verhuisde.

Na de verhuis sluit ik mijn ADSL en 1 decoder terug aan, alles werkt perfect.

Deze week sluit ik mijn 2de decoder aan, deze geeft me de melding activeren mislukt. Na contact met de technische dienst krijg ik te horen dat een 2de decoder niet mogelijk is op dit adres. Een eventuele oplossing zou zijn om over te gaan op VDSL2. Dus ik ga naar een teleboetiek, een mevrouw helpt me verder en geeft mij een nieuwe modem mee, ik vraag of hier kosten aan verbonden zijn en zegt me nee.

Ik sluit de nieuwe modem aan en vervang eveneens de stekker, internet en éérste tv werkt, maar ik zit nog steeds op ADSL. Ik bel naar de dienst van Belgacom, die willen mijn VDSL activeren maar ik moet hiervoor betalen. Ik weiger dit, ik wil dezelfde diensten als voorheen voor dezelfde prijs. De medewerker wordt boos aan de telefoon, en ik geef de discussie op, ik ga daarnaa naar een teleboetiek en leg mijn geval uit. De medewerkster vertelt me dat ze niet over die 50 euro heen kan, maar kan me wel tot 2 maand gratis internet aanbieden indien ik terug beloof voor 12 maanden bij Belgacom blijf.

Ik weiger dit.

Ik vind het niet kunnen dat ik moet betalen of terug mijn contract verlengen omdezelfde diensten te hebben als voodien.

Dus nu betaal ik evenveel als vroeger voor minder.

Ik wacht het einde van mijn contract af en denk eventueel naar een andere operator over te stappen.

Ook al bij de verhuis werd mijn contract terug verlengt zonder hierover geïnformeerd te zijn.

Hallo Eva,



Wanneer vdsl2 voor bk261226 ?



Bedankt
Dag eva,

Ik heb nu ADSL2+ (6M) maar had graag toch overgegaan naar VDSL2+. Zeker dat Belgacom nu bijna één jaar geleden zijn reclame campagne gedaan heeft van snelheden tot 20M maar heb zelf nog geen enkele brief gehad tot het vervangen van mijn modem en decoder voor VDSL2+. Bovendien ben ik een trouwe en goede klant bij jullie ( internet + mobile + vaste lijn + TV)

Mijn download maximum ligt nu op 480k upload 60k wat stilaan wat te weinig wordt in deze tijd voor mij. (Zeker als de concurrentie 3M haalt !)

Kan jij eens nakijken wanneer het mogelijk wordt VDSL2+ (20 of beter 30M) te hebben in:

Vlierstraat 9120 Melsele

En was het ook niet zo dat de volledige VDSL2+ roll out (beschikbaarheid) ging klaar zijn voor 2011 ?

dank

Guy
Dit is een van de nadelen van belgacom.

je betaald voor je download limiet. niet voor je snelheid.

als je intens hebt op^adsl of op vdsl2 blijft dit voor bgc het zelfde maar als gebruiker is dit een groot verschil!

je surft trager etc etc en etc.

dit zouden ze dringend moeten veranderen want je betseld een abbonement vb favorite en dan blijkt dat je geen vdsl2 kan krijgen maar je betaald wel het zelfde als een klant die wel vds2 krijgt. Dit is niet logisch opgebouwd! en heeft aandacht nodig!

Cheers Elix
Beste Eva,

Ik ben het wachten op VDSL 2 meer dan beu, kan u mij een timing geven wanneer dit in Tessenderlo operationeel gaat zijn.

Internet is traag en werking onbetrouwbaar, ik betaal voor iets wat ik niet krijg en Belgacom gaat de prijzen nog verhogen, daar waar aan de specificatie niet kan voldaan worden mag de prijs ook niet aangepast worden, moet zelfs verlaagd worden.

Mvg
Reputatie 2
Badge +1
Seppe, post eens je login of telefoonnummer zodat de BGC medewerkers hier actief dit kunnen nakijken.

PS: geen enkele provider garandeert op consumer abonnementen een snelheid. De aangehaalde snelheden zijn maximale snelheden afhankelijk van enkele technische factoren, waaronder de gebruikte technologie. Voor elke werkelijke snelheid is er wel een abonnement dat het beste aansluit.
axs klopt maar zou toch mooi zijn mocht belgacom eerst even de klant zeggen van wacht even beste klant wij hebben en klein techniesh probleem. wij kunnen uw deze snelheid zo i zo niet leveren voor de moment. mss is en iets lager abo beter voor u. maar als u wil laten wij u weten van af wanneer het wel mogenlijk wordt in uw buurt en schakelen wij u dan gratis over.

maar ja nu wordt ik wel heel optimistish :p
Badge
@ GTP , groot gelijk met wat je hier allemaal neerpent , Belgacom is één grote oplichterij.

Zou ze niet allemaal te eten willen geven die betalen voor een favorite en amper aan een comfort geraken.

Dan hoort ge ze niet , wel rondbollen met hun ***-buskes met grote reclame op , om nog maar te zwijgen over hun Lachwekkenden reclame's op radio en Tv.

Beloven daar zijn ze sterk in maar uitvoeren ... Dat België niet in 1 keer kan omgebouwd worden weet het kleinste kind , maar voor de rest is het wel hun verantwoordelijkheid om het juiste product aan de klant aan te bieden.

En in plaats van hun netwerk te verbeteren zouden ze beter eerst eens zorgen voor een volledige dekking van Vlaanderen.
@ sardonis: zo voeren bijde onafhankelijk uit van elkaar maar het is nou niet dat ze die kasten zo maar overal even mogen neerzette, en dat die dan in eens en glasvezel verbinding heeft. maar zo i zo zou binnen de 5 jaar iedereen op vdsl2 moeten kunnen want van af 2015 wil men de centrales gaan afbouwen.
Ik ben sinds gisteren overgeschakeld 😃. Na 2 jaar van onderbrekingen, internet aan < 1MBit, slechts 1 kanaal op de TV (in SD dan nog),... en volgens mij 50+ telefoons naar de klantendienst, 10tallen techniekers die zelfs de problemen aan mijn pc's weten (een virus meneer Onbeslist ) heb ik nu 20MBit terwijl ik HD aan't kijken ben en volgens de technieker de mogelijkheid tot opnemen in HD terwijl ik aan't kijken ben in HD.

'k Ben al zolang aan't vragen om over te schakelen dat ik nu niet weet of ik blij moet zijn voor de overschakeling of woest omdat ze me steeds aan't lijntje hebben gehouden. Zelfs vrijdag hebben ze nog eerst andere poorten ed geprobeerd, want "onmiddelijk" overschakelen mogen ze niet doen...
Ik zit in dezelfde boot als sommigen onder jullie.....VDSL2+ wil maar niet lukken in mijn straat in Wilrijk (enkel de onpare husinummers hebben momenteel dit privilege).En ...Wilrijk is nochtans Antwerpen ...grote stad ....

Maar wat erger is ....heel die tijd word er voor een Internet Intense abbo betaald .....terwijl ik de schamele throughput krijg van een gewoon ADSL lijntje....

Aan klantendienst gevraagd of ze iets afwisten van een planning (natuurlijk niet) en of ze iets kunnen doen :

1) upgraden naar ADSL2+ ....maar dan moet u wel 50 euro extra activeringskosten betalen ?!?!?.....(terwijl men al maanden de 'teveel' betaalde euros zonder veel schroom ontvangen heeft......)

2) Internet intense downgraden naar een goedkoper abbo

dankuwel Belgacom,


Tja, lijkt zo'n beetje de strategie te zijn.

Ik was overlaatst verbolgen dat ze een prijsverhoging gingen doen "maar dan wordt ook Uw downloadlimiet verhoogd".

Volgens mij haalde ik de huidige limieten zelfs niet als ik 24/7 begon te downloaden... tot gisteren natuurlijk ;)
Waarom denken jullie dat vorig jaar een student belgacom heeft gehack. Ons te laten zien da die mannen met ons geld gaan lopen met miljoenen tegelijk. Beloven veel geven niks. Overheid steunt natuurlijk ( nog altijd grote aandeelhouder ).

denk hierover na
ik vind dat Eva plots heel stil geworden is ? of is ze met verlof ?
Badge
@ Idurseeg : Enkel de onpare nummers ???

Hahahahaha , het wordt hier lachwekkender met de dag , misschien ook in de helft van de maand omwisselen.

Ze zijn gewoon halverwege gestopt en wat pinten gaan pakken :D
Reputatie 2
Badge +1
@Sardonis:

is 'logisch' aangezien in vele gevallen 1 kant van de straat (onpare nummers bv) op 1 kabel zitten die richting X op gaat en de andere kant van de straat (pare nummers) de andere kant op of op een andere KVD of ROP... of de kabel ligt in een lus op de ene kant van de straat waardoor de afstand een probleem geeft.

Zou anders nog al wat geven als telkens er een telefoonleiding moet gelegd worden ze de hele straat dwars mogen opbreken!

Dus voor je commentaar levert, graag eerst wat denkwerk vooraf laten gaan (er zou wel eens een reden voor kunnen zijn... en niet degenen die jij aanhaalt) en misschien eens constructief reageren!
axs@ voor en leek die niet weet hoe het in elkaar zit lijkt dat echter wel logish dat alles op 1 kast en 1 kabel loopt. men weet niet beter.
Badge
Hahahaha grapjas , blijft gij het maar normaal vinden dat de ene helft wel over VDSL en BTV kan beschikken en de andere helft niet.

En dat heeft niets te maken met een lusje hier of daar , alleen alles met geld , geld en nog eens geld.

Ze voorzien een regio waar veel inwoners zijn van de allernieuwste technologie en gaan daarmee de grote Jan uithangen .

En dat terwijl er regio's zijn waar ze nog niet eens over Digitale TV kunnen beschikken om over deftig internet nog maar te zwijgen.

Bij Telenet lachen ze zich rot , laat al die misnoegde Belgadommers maar komen ...:$
Reputatie 2
Badge +1
@hannibal lector: idd... maar er zijn hier mensen die maar wat in het ijle (om het met hun eigen woorden te zeggen) wat roepen ipv constructieve bijdrages te leveren.

Maar ja, aangezien die persoon het toch niet wil inzien, gaat ik nu maar in 'negeer' mode. Dat helpt misschien :)
Badge
Bovenaan staat Forum , moet de eerste nog tegen komen die een zinnige uitleg kan geven (verzinnen) waarom er nog delen in de Belgique zijn waar je niet over BTV en deftig internet kan beschikken.

Met hun pyloontjes waren ze toch wat sneller en kabeltv was er ook op een paar jaar tijd over heel België.

Nu ja , blijft gij die nest hier nog maar wat verdedigen , ge hebt intussen uw plaatsje in het orkest van de Titanic wel verdient.:)
@axs: ach het is speitig genoeg en "normale" reactie bij mensen die vinden dat zij benadeelt zijn.

@sardonis: er is niemand die zegt dat je bij belgacom moet blijven, echter is belgacom wel de provider die meestal wel iets kan leveren wanneer telenet zen kop niet eens laat zien voor bepaalde mensen. dus ik denk niet dat je zo moet klagen. en als jij perse vdsl2 wilt en belgacom tv kan je het ook op de amerikaanse manier doen en verhuizen. but thats just my 2 cents.
<quote="Sardonis">
Bovenaan staat Forum , moet de eerste nog tegen komen die een zinnige uitleg kan geven (verzinnen) waarom er nog delen in de Belgique zijn waar je niet over BTV en deftig internet kan beschikken.
</quote>

Simpel. Omdat er in die delen van den Belgique niet genoeg potentiële klanten wonen en omdat dus de eventuele opbrengsten te laag zijn om de kosten te verantwoorden. Eerlijk tegenover de getroffen mensen? Nee. Harde economische realiteit? Jammergenoeg wel.

Ikzelf ben heel tevreden over Belgacom. Snel en stabiel internet, nagenoeg onbeperkt downloaden en veel goedkoper dan Telenet (enkel BTV laat op sommige vlakken zwaar te wensen over, maar dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen).
Wat ik niet snap is waarom al de klagers niet overschakelen naar de concurrentie.

Ik begrijp de frustratie van de mensen die niet over VDSL2 beschikken volledig. Zonder VDSL2 zou Belgacom er bij mij ook niet inkomen.
Wat ik echter niet begrijp is waarom ze er jaren over klagen en er niets aan doen. Stap dan toch over! Van het ogenblik dat ik niet meer tevreden ben van Belgacom ben ik ook direct weg.
En kom niet af met het argument dat je vast zit aan een jaarcontract. Je hebt de kans om je vooraf te informeren en je hebt achteraf zelfs nog twee weken om het contract kosteloos te ontbinden.

Net hetzelfde met de hoge tarieven van Electrabel... en klagen dat ze doen! Maar veranderen? Oh nee, dat is te lastig.
Ik ben al een tijdje weg bij Electrabel en betaal met veel plezier ieder jaar €150 minder. Maar je moet er natuurlijk wat moeite voor doen.
Hallo,

Ik ben sinds meer dan vijf jaar abonnee op adsl-go (trouwe klant dus); eerst via Belgacom-geleverde ASUS usb/adsl modem, later via eigen Cisco Linksys wireless router. Deze adsl-go is sinds april 2010 door Belgacom omgezet naar internet-favorite, met volgens Belgacom website 25 Mbps down, 3,5 Mbps up. Maar op een snelheidstest haal ik nog steeds slechts 3,9 Mbps up, 420 kbps down (van de oude adsl), ttz nauwelijks beter dan de véél goedkopere internet-start formule. Mijn maandelijks volume is ook minder dan de helft van het toegelaten internet-start volume. Ook de gratis webruimte van internet-start is voor mij ruim voldoende. Ik heb wel een .net domeinnaam, die inbegrepen is in internet-favorite en niet in internet-start, maar die afzonderlijk bij Belgacom 59,99 euro/jaar kost. Voor hetgeen ik effektief "heb" en gebruik (ttz snelheid volume en webruimte van internet-start, en een .net domein) betaal ik met internet-favorite dus ongeveer 19 euro per maand teveel.

Nu mijn eigenlijke vragen:
(1) Kan mijn lijn (login fb161718) de hogere favorite snelheid aan? Zoniet, wanneer wel?
(2) hoe kan ik de nodige Belgacom wireless modem verkrijgen, die volgens de Belgacom website inbegrepen is in de internet-favorite abonnementskost?
Korrektie op vorige mail: ik bedoel wel 3,9 Mbps down, 420 kbps up (niet andersom).

Reageer