Skip to main content
Momenteel heb ik thuis BGC-TV en ik ben er zeer tevreden over. Als aansluiting heb ik een multi-adsl aansluiting, waardoor het voor mij mogelijk is internet en televisie te krijgen thuis van Belgacom, maar helaas geen FullHD.



Nu heb ik me daar wel een televisie voor gekocht. Ik heb gezien dat ze overlaatst werken aan het uitvoeren waren aan de straatkasten; ik vermoed met de belgacom boost de installatie van VDSL2. Toch heb ik thuis nog geen VDSL2-signaal (de modem is er wel klaar voor).



Ook via de website van BGCTV blijf ik zien dat ik geen toegang heb tot HD, dus nog geen VDSL2 aansluiting. Kan er iemand mij vertellen of er ergens opgeslagen ligt wat de timeline is van BGC voor de installatie van VDSL2? De boost is bij mij niet echt merkbaar... :-)



Ik woon zelf in Kessel-Lo, niet ver van Leuven, dus volgens mij lijkt het geen probleem om dit vlug te introduceren in deze buurt. Ook mijn ouders wensen graag over te schakelen op BGC, maar kunnen dit niet, omdat ze in een dorp wonen (Wellen), waar nog geen VDSL2-aansluitingen zijn, laat staan degelijke Mulit-ADSL. Het zou handig zijn mocht BGC een overzicht geven van de dekking momenteel en een mogelijke indicatie van wanneer waar VDSL2-lijnen geïnstalleerd zullen worden.



Bestaat dit?



Dimi

Beste Dimi,





Er bestaat geen openbare planning wat VDSL2 betreft. Indien u mij uw gebruikersnaam van uw ADSL verbinding kunt posten zal ik kijken of ik een datum zie wanneer het beschikbaar zou zijn.





Vriendelijke groet,



Eva


Hoi Eva,



Mijn login is fc516490.



Mvg,



dme84


Dag Dimi,



Ik heb even de test gedaan en VDSL2 is nog niet beschikbaar. Ik zie ook nog geen datum staan voor in de toekomst wat wil zeggen dat het nog zeker niet is voor de eerste 6 maanden.



Vriendelijke groet,

Eva


Hoi Eva,



Het heeft voor mij dan ook geen zin om over te schakelen op het Intense abonnement veronderstel ik, vermits ik daar business gericht wel kan betalen voor een abonnement van 30Mbps, maar ik het technisch toch nooit zal halen.



Eigenlijk surf ik nu al op mindere snelheid dan overeengekomen (heb Favorite voor 25Mbps normaal, maar technisch maar 16.5Mbps mogelijk). Klopt dit?



Vormt 16.5Mbps maw de technische beperking van mijn aansluiting en daarbij dus ook de business beperking van het abonnement dat ik kan nemen? Of is dit gewoon het huidige profiel en kan ik meer halen uit de aansluiting die ik momenteel heb?



Met vriendelijke groeten,



Dme84


Als op jouw lijn op dit moment maximaal op 16.5Mbps synct, dan heeft het idd geen zin om over te schakelen op een intense abbo.


OK, dan zit ik met huidige abo nog net goed hé, vermits comfort, eentje lager, gaat tot 12Mbps. Ik hoop dat VDSL2 vlug komt bij ons in de buurt. Momenteel merk ik nog niet veel van die 80% dekking :-)


Hoi Eva,



Kan je eens kijken als VDSL2 bij mij in de nabije toekomst beschikbaar zou zijn? Mijn login is fa246995.


Hoi Eva,



ik heb momenteel bgctv favorite op twee tv's en haal momenteel 20Mbps.Ik heb op 1tv 2SD streams en op de andere 1SD en 1HDstream. Nu heb ik vernomen dat de snelheid voor favorite klanten opgetrokken wordt van 20 naar 25Mbps. Ik zou graag weten of dit dan ook betekent dat ik op de HD tv twee HD streams kan ontvangen ipv 1SD en 1HD.Of is dit enkel mogelijk met een intense abo van 30Mmbps. Mijn login is fb947427



Dank bij voorbaat


beste Andy



ja dit is juist. Upgrades zijn voorzien voor alle VDSL2 gebruikers tussen sept en eind december.. U zal daarna ook een derde tv kunnen aansluiten



groeten-muisje


Ik heb ondertussen mijn internetabonnement omgezet naar intense, maar heb nog steeds dezelfde bandbreedte(20Mbps) als met favorite. Normaal zou ik nu al 25 moeten hebben, dus vrees dat de upgrade naar 30 ook nog niet voor binnenkort zal zijn. Zou een medewerker van belgacom eens kunnen nakijken of ik nog 25 of 30 Mbps ga krijgen in de toekomst? Mijn login is fb947427



Dank bij voorbaat


Dag allemaal,



Voor Internet Favorite is maximale downstreamsnelheid 25 Mbps en voor Internet Intense 30 Mbps, in theorie!



De effectieve up- en downloadsnelheid zijn afhankelijk van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, van de computerinstallatie, van de binnenbekabeling en van de technologie beschikbaar bij uw thuis.



Met vriendelijke groeten,



Eva


punt1: Toch wel oneerlijke praktijken van Belgacom. Op de productpagina van favorite zie ik nergens dat je over een VDSL lijn moet beschikken.



punt 2: Welke gewone mensen begrijpen nu het verschil tussen ADSL en VDSL.



punt 3:Ik geraak maximum aan 3,6 Mbps ipv de beloofde 25. Dat er een verschil is ok, dat kan ik begrijpen. Maar in de kranten, op TV op de website in het groot uitsmeren van supersnel internet... Ik zit precies terug in het 56k tijdperk: bufferen en eerst een koffie gaan zetten voor ik een fimpje van ocharme 480p kan bekijken.



punt 4: in de shop of helpcenter... ja maar mijnheer ge moet maar de klein lettertjes lezen. Er staat zelfs niet in de kleine letters dat je VDSL moet hebben voor je Favorite abonnement.



punt 5: wel de volledige prijs blijven betalen.



punt 6: wanneer is het beschikbaar... na 20 minuten wachtmuziek.... ' ja maar mijnheer dat kunnen wij niet weten, toch bedankt voor het bellen.



punt 7: als er ooit eens VDSL beschikbaar zal zijn.... gegarandeerd moet je nog eens extra kosten betalen.



Tegen max. 3,6 Mbps surfen en betalen voor 25 Mbps... ik kan veel beter zoals mijn buren overstappen naar Telenet.


Beste Eva,



Wanneer zou bij mij de VDSL2 aansluiting beschikbaar zijn. Account fc632143. Volgens de site niet maar mijn overbuur wel als ik zijn adres ingeef. Het enige verschil is dat ik grondgebied zaventem ben en hij Tervuren. Toch is de aansluiting(centrale) op grondgebied tervuren. De installateur is daar toen vanalles moeten gaan instellen voor de telefoonlijn.





Mvg,



Erwin




<quote="gtp">

Tegen max. 3,6 Mbps surfen en betalen voor 25 Mbps... ik kan veel beter zoals mijn buren overstappen naar Telenet.

</quote>



Als je genoegen neemt met 3,6 Mbps kun je bij Belgacom een goedkoper abonnement nemen, eventueel met de optie 'onbeperkt volume'.

Als je effectief snel internet wilt op korte termijn stap je beter over.


Wat is nu het voordeel van een goedkoper abonnement met optie 'onbeperkt volume'. Bv Favorite tov Comfort, dan surf je nog altijd tegen 3,5 Mbs, het abonnement is 10 euro goedkoper, maar je moet wel maandelijks 10 euro meer betalen voor 'onbeperkt volume'. Dus verandert er niets.




Gtp... denk dat je met een 3.5Mbps geen nood hebt aan een onbeperkt volume.




Hi Eva,







Wanneer vdsl2 voor bk261226 ?



Met dank.


Jongens zevert niet. Als je een 'Favorite' hebt met overal reclame voor 25 Mb en maar 3,5 krijgt... dat is juist het probleem. Overal advertenties, op de website 25 Mbps communiceren, maar in de realiteit is het wat anders.



Pas achteraf zeggen ze je dat dit niet gaat. Dit noem ik gewoon liegen en bedriegen.



Wees dan eerlijk naar de klanten en zeg dat je VDSL hebt, zeg dan dat dit niet gaat, zeg aan de klanten wanneer ze echt snel internet kunnen hebben, compenseer je klanten die maandelijks bijna 43 euro per maand betalen ... geef hen een deel van het geld terug. 3,5 is +- 14 % van 25 Mbps... dus ik betaal 85% teveel.



Maar bijna 99% van de klanten laat zijn lijn niet testen en snappen zelfs niet dat ze via hun ADSL eigenlijk niets kunnen doen met hun Favorite abonnement, dus pure winst voor Belgacom door verkeerde of geen informatie te geven.




Hi Eva,



Wanneer vdsl2 voor bk261226 ?



Bedankt


Hoi,



Ben sinds 1,5 maand overgestapt van telenet (goldshake 30 Mbps) naar belgacom Favorite. Helaas is mij niet verteld dat die 25 Mbps op mijn adres niet haalbaar is. Gevolg, ik moet het nu doen met 4 Mbps.

Belgacom gebeld en te horen gekregen van een technieker dat een snellere vdsl lijn mogelijk was. Dus met iemand van de klantenservice besproken dat met een eenmalig €50,-- bijbetalen wij een snellere vdsl lijn zouden krijgen. Prima toch? Maar helaas na een week geen verbetering.

Toch maar weer met de klantendienst gebeld en echt beleefd gevraagd wanneer het in orde ging komen. Hierop een zeer bot en kordaat antwoord gekregen dat zoiets niet mogelijk is op mijn adres. Op mijn beleefde verbaasde vraag toen of het dan niet beter was een goedkoper abonnement te nemen omdat die 25 Mbps toch niet haalbaar is, kreeg ik snibbig te horen dat bij een goedkoper abonnement dan ook de snelheid evenredig langer zou worden dan de nu 4 Mbps.

Ik voel mij hier toch niet goed bij. Wil best voor alles bijbetalen en iets minder is ook goed maar dit is erover.



gr


<quote="gtp">

Jongens zevert niet. Als je een 'Favorite' hebt met overal reclame voor 25 Mb en maar 3,5 krijgt... dat is juist het probleem. Overal advertenties, op de website 25 Mbps communiceren, maar in de realiteit is het wat anders.



Pas achteraf zeggen ze je dat dit niet gaat. Dit noem ik gewoon liegen en bedriegen.



Wees dan eerlijk naar de klanten en zeg dat je VDSL hebt, zeg dan dat dit niet gaat, zeg aan de klanten wanneer ze echt snel internet kunnen hebben, compenseer je klanten die maandelijks bijna 43 euro per maand betalen ... geef hen een deel van het geld terug. 3,5 is +- 14 % van 25 Mbps... dus ik betaal 85% teveel.

</quote>



Helemaal akkoord dat Belgacom op voorhand zou moeten meedelen of VDSL2 mogelijk is of niet.

Jammergenoeg is het op dit moment echter niet zo (en ik zie het in de nabije toekomst ook niet direct veranderen) en moet je dus zelf voor een oplossing zorgen (Belgacom zal het niet doen).



Internet Start = 3 Mbps met 15 GB volume (meer dan voldoende voor surf en mail) voor €18,90. Is 15 GB toch niet genoeg, dan betaal je €28,90 voor onbeperkt.

Ga je hier ook niet mee akkoord, dan rest er enkel nog Telenet.



Wij forumgebruikers proberen te helpen waar we kunnen maar, love it or hate it, dat zijn de enige twee mogelijkheden die je op dit moment hebt.



<quote="wim 2206">

Op mijn beleefde verbaasde vraag toen of het dan niet beter was een goedkoper abonnement te nemen omdat die 25 Mbps toch niet haalbaar is, kreeg ik snibbig te horen dat bij een goedkoper abonnement dan ook de snelheid evenredig langer zou worden dan de nu 4 Mbps.

</quote>



Daar is niets van aan, u krijgt altijd de hoogst mogelijke snelheid. Verander gerust van abonnement.


Beste,



Ik ben sindskort nieuwe klant bij Belgacom.

Mijn pakket bestaat uit de 'Telefonie Classic Line', 'Internet Favorite' en 'Belgacom TV Comfort'.



Ik ging ervan uit dat ik over alle functionaliteiten van Belgacom TV zou kunnen beschikken:

- Iets opnemen en naar een andere zender kijken

- Zenders in HD bekijken



Blijkbaar is dit niet het geval, want ik zit nog op een oude lijn (zojuist gehoord van de klantendienst).



De factuur die ik betaal is dus allesbehalve in overeenstemming met de diensten ik momenteel ontvang van Belgacom.



Zijn er oplossingen mogelijk om deze problemen tegemoet te komen?

(mijn log-in is fc846527)



Alvast bedankt voor een reatie.





Met vriendelijke groet.
Beste,



op 15 december 2009 zijn wij als trouwe klant (klantennummer 002206390) overgeschakeld van kabel-tv naar Belgacom TV.



wij merkten echter snel op dat een programma opnemen en kijken naar een andere programma op hetzelfde moment niet mogelijk was. Ofwel moesten we het opnemen annuleren, ofwel moesten we kijken naar het programma dat we wilden opnemen. Niet echt logisch dus.



Teruggegaan naar de winkel en ons probleem uit de doeken gedaan. Daar werd ons verteld dat rond maart 2010 het mogelijk zou zijn om dit probleem op te lossen. Alles zou automatisch in orde gebracht worden, wij moesten ons van niets meer aantrekken.



We zijn nu bijna een jaar verder, vele telefoontjes naar de klantendienst later en enkele bezoeken aan belgacomwinkels rijker, maar hebben nog steeds niet wat ons beloofd werd. Namelijk een automatische aanpassing zodat wij konden kijken en opnemen op hetzelfde moment en dit zonder problemen.



Telefoontjes naar de klantendienst duren heel lang en bieden eigenlijk geen oplossing. Er worden steeds verschillende antwoorden en inlichtingen doorgegeven. Ook in de winkels krijgen wij steeds een andere aanbieding, maar uiteindelijk komt het steeds neer op het feit dat wij € 50 omschakelingskosten moeten betalen om van ADSL naar VDSL te kunnen overschakelen. VDSL ????



Van VDSL hadden wij eigenlijk nog nooit gehoord. Dat dit dan ook nodig was om te kunnen opnemen en kijken tergelijkertijd was ons dus niet bekend en werd ons ook niet meegedeeld bij de aankoop van BGC-TV.



In principe krijgen wij dus ook niet wat wij gevraagd hebben. Moest dit aan het begin van de aankoop goed uitgelegd geweest zijn, dan hadden wij kunnen wachten tot VDSL beschikbaar was en moesten wij geen 50 euro betalen, wat wij uiteindelijk ook niet van plan zijn, want aansluiten bij belgacom-tv was op dat moment GRATIS! En omdat wij dit een vorm van klantenmisleiding vinden, vinden wij dat Belgacom die overschakeling gratis moet kunnen doen. Hopelijk komen julllie jullie slogan na die we telkens op de radio mogen horen.



Graag hadden wij hier een duidelijk antwoord op gekregen!



mvg,





jacques


Je kan ook wachten totdat nPVR bij jouw beschikbaar wordt. Dit is voor het einde van het jaar.



Dit maakt het mogelijk om een opname te doen op de servers van Belgacom, die dan 30 dagen gratis ter beschikking blijft.



Met VDSL2 heb je extra mogelijkheden en bandbreedte (up- en download snelheid) en daarvoor betaal je idd 50 euro activatiekost. De nieuwe noodzakelijke BBOX2 krijg je er dan gratis bij.


nPVR ??? wat voor een beest is dat nu weer?



dienen er na 30 dagen dan ook 50euro voor betaald te worden?!!



We zijn nog steeds niet akkoord met het feit dat we 50 euro moeten betalen om de up-en download snelheid te verhogen terwijl we dat in principe niet nodig hebben en destijds ook niet gevraagd hebben.



We wilden belgacom-tv, dat werd ons gegeven, maar van ADSL-VDSL en alle andere benamingen werd er met geen woord gerept.



Pas nadien bleek dat we VDSL nodig hadden om te krijgen wat we wensten, mits betaling...natuurlijk.



Binnen 2 maanden komt er misschien opnieuw iets anders op de markt...beter???...ook tegen betaling????



hoedanook, dit zijn geen eerlijke praktijken en wij zouden dan ook graag een passende oplossing krijgen.



indien wij die oplossing niet krijgen zullen wij verdere stappen moeten ondernemen.( dagblad-testaankoop...)



mvg,






Reageer