VDSL2

  • 16 November 2010
  • 34 reacties
  • 2985 Bekeken

Ik belde zopas naar Belgacom om te vragen of het normaal was dat ik slechts aan 0.5MB/s download.
Ze zeiden me dat ik moet overstappen naar VDSL2,
hiervoor moet ik me een nieuwe modem aanschaffen + 50 euro activering betalen.
Is het 100% zeker dat ik nu snel ga kunnen downloaden ?

34 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Je kan nagaan via www.belgacomtv.be of je HD kan ontvangen.

Indien ja, kan je omschakelen naar VDSL2 die minimaal op 16.5Mbit synct. Aanvraag dient dan te gebeuren via klantendienst of een BGC shop. Overschakelen kost 50 euro, hiervoor krijg je de noodzakelijke BBOX2 gratis.

PS: als je niet kan omschakelen op VDSL2, zet dan je abonnement om in een 'comfort'.
Als ik de speedtest doe op speedtest.net

kom ik volgende uit:

http://img683.imageshack.us/img683/7293/naamloosle.png

maar echt raar ik download maar tegen 0.5 :s

iemand verklaring ?

Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk een fout op de verbinding ofwel een trage verbinding...

Heb je de check al gedaan zoals beschreven hierboven? Wat is de uitslag?
kan alles nemen :)

hoe bedoel je een fout ? Zou dit met VDSL2 opgelost zijn ? Of heeft het geen zin ?
Reputatie 2
Badge +1
Als het een fout aan de binneninstallatie betreft, dan is het niet opgelost met VDSL2.

Best eens contact opnemen met 0800 22 700 voor een lijntest.

Als je VDSL2 kan nemen, zeker doen! Je hebt dan een minimale sync van 16.5Mbit.

Afhankelijk van je abonnement, een snelheid van max 12, 20 of 25Mbit.
Heb al eens gebeld voor een lijntest, toen zeide ze dat er geen probleem was op mijn lijn...


Dus VDSL2
Reputatie 2
Badge +1
Dat zal dan de enige manier zijn waarop je een hogere snelheid haalt. Activatiekost is 50 euro, de noodzakelijke BBOX2 krijg je er dan gratis bij.
Oké bedankt ;)


hoeveel is dan minstens mijn download snelheid ?
Minstens 16,5 Mbits zonder problemen op uw binneninstallatie (door bvb een slechte draadloze verbinding).

Afhankelijk van de technische mogelijkheden van uw lijn en het door u gekozen abonnement kan dit oplopen tot 20, 25 of 30 Mbit.
Terug naar Belgacom gebeld, om te melden dat ik slechts 0.5MBps binnenkrijg.

Op mijn lijn was er geen probleem: 4.6MBps (wat me veel lijkt)

ze hadden een andere mogelijke verklaring: te veel ongebruikte stopcontacten !


Heeft iemand een reden om mijn trage downloadnselheid ?

Heb de router bij gebuur getest en daar werkt hij perfect
Reputatie 2
Badge +1
Zou idd kunnen dat je teveel aftakkingen hebt op je lijn. Plaats je modem eens op het eerste aansluitpunt na de invoer van de telefoonkabel.
Heb de modem boven geïnstalleerd & beneden, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Spliters gecontroleerd maar blijft ook hetzelfde..

Ik heb geen flauw idee meer aan wat het kan liggen.

Ze willen een technieker langs sturen, maar het kan 85euro kosten :s

dus dit is geen optie !

De technische dienst heeft telkens een andere reden.

Heb alles geprobeerd
Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk dus idd teveel aftakkingen in je binneninstallatie.

Kan je rechtstreeks aansluiten (zonder verder aftakkingen!) op het aansluitpunt van Belgacom in je woning? Dit kan je uitsluitsel geven.
Als BGC idd een probleem vindt aan je binneninstallatie en een tech moet langskomen wordt er idd 85 euro aangerekend. BGC geeft namelijk support tot 1ste aansluitpunt.


Overschakelen op VDSL2 zou ik zeker doen, maar houdt er rekening mee dat in geval van een slechte binneninstallatie je ook problemen gaat hebben met de snelheid.
Snap niet wat je bedoelt met rechtstreeks aansluiten op het aansluitpunt....


Ben momenteel aangesloten aan de eerste ingang
Reputatie 2
Badge +1
Maar zijn er verder nog aftakkingen achter die eerste ingang?
Ja, er is nog een telefoon boven
Voor VDSL is een slechte interne telefoonbekabeling geen probleem meer. Je takt volledig af aan het eerste aansluitpunt. Als er dan nog problemen zijn, ligt het aan het aansluitpunt zelf of aan de aansluitkabel, wat door Belgacom gratis moet hersteld worden.
Reputatie 2
Badge +1
Wouter,

VincentB zit momenteel nog op ADSL...
Heeft het zin dat ik overschakel op VDSL2 ?

De activeringskosten waren 50euro + Bbox2 kopen
Vincent normaal gesproken Krijg je het modem. Ben je dus alleen die 50 euro kwijt. En VDSL2 is minimaal voorzien voor 14.5Mbit (kan terugvallen naar 9mbit bij foutieve aansluiting). Aangezien je zegt nu op 0.5mbit zegt te zitten zou je dus er sowieso zeer stevig op vooruit moeten gaan. (Voorziene snelheden van de lijn 15.5 / 16.5 of 30mbit)

Dus mijns inzien zeer zeker de moeite waard.

Overigens lijken de voorwaarden voor VDSL2 zeer sterk te veranderen. Dus als je de huidige aanbieding niet ziet zitten, kan je uiteraard even afwachten.

Wat betreft je probleem met snelheid nu:

kan je voor een test eens alles van de lijnafhalen en alleen het modem aansluiten op het eerste contactpunt en contacteer de helpdesk. Is de maximum snelheid dan nog steeds maar 512mbit, dan kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat er een probleem elders is en niet bij je thuis. Is de maximum snelheid dan hoger, moet je uitgaan van een probleem op de binneninstallatie.

Opnieuw telefoon gedaan naar Belgacom om over te schakelen op VDSL2,

maar het is volgens hun niet beschikbaar.

Op de site had ik nochtans een positief resultaat, maar nu geraak ik niet meer op de site
Reputatie 2
Badge +1
Post eens je login zodat de mensen van BGC hier actief dit kunnen nakijken.
fb309837 :)

Bedankt voor je hulp Mansho!!

Reputatie 2
Badge +1
@Nibje:

14.5Mbit is geen bestaand profiel op VDSL2.

16.5 - 20 - 25 - 30Mbit
De site die je begin deze week me hebt gegeven werkt niet meer bij mij :s

hij is verhuist

Reageer