beste,
ik heb een Generation internet op VDSL2. hier heb ik momenteel een profiel van 16,5 Mbps. Uit verschillende test haal ik totaal verschillende snelheden. uit de telenet speedtest haal ik maar 8-10Mbps en bij speedtest.net haal ik 20Mbps.
dit is toch een serieus verschil: welke moet ik nu geloven?
Daarnaast had ik graag geweten hoe ik te weten kan komen of ik naar een 30Mbps profiel kan gaan. in mijn lokale belgacom winkel hebben ze al regelmatig een check voor mij gedaan maar zij krijgen gewoon te zien dat ik vdsl of bgc tv kan hebben op 16,5Mbps maar kan ik meer krijgen ze niet te zien.
Kan men mij hiermee helpen?
Lees dit eens op ricy's blog door te surfen naar :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#dare
Wat geeft de test http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank die zelf kan doen als resultaat? voer hzem ook eens uit als nieuwe klant want kan soms andere resultaten geven.
groetjes, Elsa
Wat geeft de test http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank die zelf kan doen als resultaat? voer hzem ook eens uit als nieuwe klant want kan soms andere resultaten geven.
groetjes, Elsa
Wat die speedtest betreft kan je zeker geen 20 Mbps halen als je profiel maar 16,5 Mbps is zoals je zegt.
Best ook de test uitvoeren met de pc/laptop verbonden met een utp netwerkkabel aan je modem en niet via wifi.
Best ook de test uitvoeren met de pc/laptop verbonden met een utp netwerkkabel aan je modem en niet via wifi.
Ook kan je eens kijken wat je up en download speed is die aangegeven wordt in je webinterface van je modem door te surfen naar http://192.168.1.1
groetjes, Elsa
groetjes, Elsa
bij mijn modem staat:
maar ik heb uw checks gedaan maar overal staat gewoon "ja" voor vdsl beschikbaar en of ik belgacom tv kan nemen maar niet naar welk vdsl profiel ik eventueel kan gaan want naar het schijnt wijzigt een vdsl profiel niet automatisch maar moet ik dan aan belgacom vragen?
Downstream line rate | 25184 kbps | VDSL Version | Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 | ||||
Upstream line rate | 2048 kbps |
maar ik heb uw checks gedaan maar overal staat gewoon "ja" voor vdsl beschikbaar en of ik belgacom tv kan nemen maar niet naar welk vdsl profiel ik eventueel kan gaan want naar het schijnt wijzigt een vdsl profiel niet automatisch maar moet ik dan aan belgacom vragen?
normaal moet de test één van de volgende resultaten geven:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
blijkbaar hebben ze je al op een hoger profiel gezet want op ricy's blog zie je oa het volgende staan
DLM 02 = DLM toegepast op profiel 20/2 Mbps, test uw lijn op 30/2 of 25/2
dus ze hebben je al op een hoger profiel gezet van 16,5 naar 25/2 blijkbaar
Als je je ricy's blog gelezen hebt ivm dare en DLM dan kan je dit zien door te surfen naar : http://bgctv.skynetblogs.be/#dare" rel="nofollow
Dus het kan zijn dat ze eerst geprobeerd hebben op 30/2 en als er dan te veel fouten geregistreerd worden gedurende een zekere tijd laten ze de snelheid zakken naar
25/2 en als deze te veel fouten geeft kan het zijn dat ze je terug zetten op 16,5/2
Elsa
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
blijkbaar hebben ze je al op een hoger profiel gezet want op ricy's blog zie je oa het volgende staan
DLM 02 = DLM toegepast op profiel 20/2 Mbps, test uw lijn op 30/2 of 25/2
dus ze hebben je al op een hoger profiel gezet van 16,5 naar 25/2 blijkbaar
Als je je ricy's blog gelezen hebt ivm dare en DLM dan kan je dit zien door te surfen naar : http://bgctv.skynetblogs.be/#dare" rel="nofollow
Dus het kan zijn dat ze eerst geprobeerd hebben op 30/2 en als er dan te veel fouten geregistreerd worden gedurende een zekere tijd laten ze de snelheid zakken naar
25/2 en als deze te veel fouten geeft kan het zijn dat ze je terug zetten op 16,5/2
Elsa
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.