VDSL (internet favorite) verkeerd profiel

  • 13 December 2010
  • 14 reacties
  • 1375 Bekeken

Beste

Mijn account: fc035133

Ik heb een favorite abbonement die een downstream van ca. 25000 en upstream van ca.3500 moet hebben.

Als ik mijn modem raadpleeg zie ik dat ik volgend profiel heb (20056/2040):



Ik heb reeds met de helpdesk gebeld. Deze zeiden dat ik op het correcte profiel naarvolgens mijn abbonement zat (favorite).

Kunnen jullie even controleren of dit klopt en dit eventueel verhogen?

Normaal zit ik binnen de 400 meter van de kast.

Met vriendelijke groeten

célien

14 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Zolang je lijn voldoet aan de specificaties voor een 30Mbps profiel zal je geupgradet worden voor het einde van het jaar. Afwachten dus...
Dank voor uw snel antwoord. Een 30Mbps profiel hoeft niet, ik heb het abbonement "favorite" die 25Mbps zou moeten hebben.

Dit dient dan voor 31 december te gebeuren? Binnen 2 weken.. Ik woon in een middelgrote stad (Kortrijk, West-Vlaanderen), zou wel vreemd zijn indien er hier nog niet werd geüpgrade?
der juist eens en nagekeken vermoet dat je hier niet op zal moeten hopen enkele waardes waren niet goed genoeg. maar dat is wel van 1 enkele meeting
Dus zal dit nog verhogen tegen het eind van het jaar, of niet? Wat denken jullie?
ik vrees er voor, dus ik zou er niet op hopen.
En wat is de reden daarvoor?
Beste,

Belgacom levert VDSL2 op met 3 snelheden

1 ) 30Mbit = tot 400 meter van de rop

2 ) 20Mbit = tot 700 meter vzn de rop

3 ) 16Mbit = tot 1000 meter van de rop

Je woont gewoon tussen de 400 en 700 meter van de rop, de snelhedenn zullen wel de hoogte ingaan

maar wanneer dit is weet ik niet.

Groetjes

Kristof
Reputatie 7
Badge +1
Vraagje, hoe weet je hoever je van het dichtstbijzijnde rop zit ? Niet dat ikzelf klagen heb, maar 't is altijd interessant om weten.
Dit kan je moeilijk zelf bepalen, via Belgacom kan je dit te weten komen.

De afstanden zijn ook indicatief, alles hangt af van de gebruikte kabel die in de grond zit ( 0,5 of 0,7 mm diameter).

Er wordt van de verzwakking uitgegaan via de meetsystemen van Belgacom.

Groetjes

Kristof
Bedankt voor jullie antwoorden.

Toch nog een bemerking, ik sta nu op het profiel 20/2. Waarom verlaagt mijn upload van 3,5 naar 2? Als hij 20 download aankan?
Reputatie 7
Badge +1
Wat wél hoopvoi is: je signaal/ruisverhouding ligt op 24.5 dB, wat dus een stuk boven de vereiste 22 dB ligt om een 30 Mbps profiel te halen. Even afwachten dus. Met 26.5 dB haal ik wél 30 Mbps op de modem, wat max. 25 Mbps wordt op de speedtest.
Beste Célien,

Uw lijn is volledig in orde wat de snelheid betreft. Dat u niet op 30Mbps staat heeft te maken met de afstand en de verzwakking van de lijn. De afstand is goed en hier zit u onder de 400 meter maar de verzwakking is juist iets te hoog om u een stabiele lijn van 30Mbps te geven.

Vriendelijke groet,
Eva
En daar kan niets aan gedaan worden?
Dus overschakelen naar een intens abonnement zou nutteloos zijn???

Reageer