VDSL beschikbaar (regio Zomergem) + vraagje over zelftest op site

  • 16 August 2011
  • 9 reacties
  • 660 Bekeken

Hoi,

Is het mogelijk om even te checken of (of wanneeer) VDSL beschikbaar is op mijn lijn.

Mijn login: fa366917


Heb dezelfde vraag al eens gesteld een jaar of twee geleden en toen was het voorzien voor binnekort (nu 1.5j ofzo geleden). Het rare is da een vriend op 1.5km woont van bij mij en die zit al geruime tijd op VDSL. Ikzelf zit ongeveer op 1km van een centrale en op een hondertal meter van zo'n 'witte kast'

Heb de zelftest gedaan en daar krijg ik deze melding dat er aanpassingen moeten gebeuren (-> bijkomende informatie). Wat houdt dat precies in?


**********************

Resultaat
























Product Belgacom TV
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 2



Bijkomende informatie
Belgacom TV in HD-kwaliteit (Hoge Definitie) is beschikbaar voor u, maar dan moet er wel eerst een technische aanpassing gebeuren op uw lijn. Neem hiervoor contact op met onze klantendienst op het nummer 0800 22 312 of breng een bezoek aan een Belgacom-verkooppunt (klik hier voor een overzicht van de winkels).
Beschikbaar, maar er moeten bijkomende technische checks gebeuren door onze diensten.
U kan Belgacom TV bestellen door op onderstaande knop te klikken.

***********************


Dank bij voorbaat,

Wim

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat zou kunnen betekenen dat VDSL2 beschikbaar is. Best toch nog maar eens met dat nummer bellen om uit te klaren of het écht zo is. Er loopt al wel eens iets fout met die test. Maar in feite is die bijkomende informatie wel hoopgevend.
Ja, het rare is dat dit bericht al heel de tijd onveranderd blijft. Heb die nummer al gecontacteerd en daar kreeg ik te horen dat het niet bschikbaar is ondanks dit bericht. Heb hetzelfde voorgehad toen ik naar een lokaal belgacom center ging, daar werd gezged dat het om marketing ging enzo dus had niet de indruk dat ze wisten dat die site bestond.

Anyway hopelijk kan Eva een beetje licht in de tunel brengen Lachen
't is wel een raar resultaat dat je krijgt, normaal krijg je

Status : Beschikbaar
Maximaal aantal tv's : X
HD: Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in HD : X

van de 4 regels heb jij er precies maar 2... anderzijds zeggen ze in het bericht eronder dat HD mogelijk is, en dat kan enkel met vdsl2

maar is precies toch een speciaal geval

wachten op Eva inderdaad

mvg

Sorry was dit vergeten te copypasten



dus blijkbaar geen HD (dus geen VDSL) maar eronder in bijkomnde info staat er van wel mogelijk, beetje raar. Zal wachten worden op Eva inderdaad


Mogelijkheden


U kunt tot 2 tv's aansluiten. Hoeveel tv's wenst u aan te sluiten













































Mogelijkheden TV 1e tv 2de tv
Kijken Opnemen Kijken Opnemen
1 tv niet-HD niet-HD niet-HD
2 tv's niet-HD niet-HD niet-HD






























Legende:
Een programma bekijken en tegelijkertijd twee andere programma's opnemen (beperkte lijst van zenders/niet mogelijk voor serieopnames/bewaring 30 dagen).
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14556" target="_blank
HD : Programma in HD-kwaliteit (Hoge Definitie)
Niet-HD : Programma in digitale kwaliteit
Meer info
Als HD mogelijk is, is 3D ook mogelijk
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14386" target="_blank

Kijken in HD (kijken en opnemen zijn ook mogelijk in niet-HD)
De kolommen kijken en opnemen kunnen omgewisseld worden
U kunt de HD-functie op uw decoder activeren of deactiveren
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10676" target="_blank
maar in de bijkomende informatie spreken ze van HD is beschikbaar na aanpassing lijn? vreemd

ik vermoed dat je nu op adsl2 zit?


mvg
Ja zit nu op ADSL2. Heb ook even geprobeerd op de telefoonnummer van mijn zus (woont hier +- 1.5km vandaan) en krijg daar hetzelfde resultaat als mij. Als ik die Nr. van mijn maat ingeef krijg ik het reguliere HD is mogelijk bericht max # Tv's 3 enz... Mijn zus woont ongeveer op 200m van mijn maat (is zijstraat).
Beste Wimmers,

We hebben de test zelf nog eens gedaan en we zien inderdaad dat je in een grijze zone zit. Vandaar de onduidelijkheid. VDSL2 is hoogstwaarschijnlijk wel mogelijk maar omdat het lijnprofiel (dat je op VDSL2 zal krijgen) niet kan worden bepaald krijg je een beetje tegenstrijdige info.

Ik kan niet beloven dat VDSL2 mogelijk zal zijn of op welk profiel (hoeveel HD's) dit zal draaien zonder bijkomende testen te laten uitvoeren. Ik stuur je case door naar de bevoegde dienst. Zodra zij met zekerheid kunnen zeggen wat mogelijk is zal ik het antwoord hier posten.

MVG,

Eva van Belgacom

Hoi Eva,


Bedankt voor je reactie, ik zal mijn thread zeker in de gaten blijven houden. Heb wel nog enkele vraagjes:


◄Wat houdt die grijze zone precies in en kan dit opgelost worden?

◄Kan ikzelf ook geen contact opnemen met die bevoegde dienst zodanig dat ik ook 'in the loop' blijf (eventueel telnr.)?

◄het al dan niet mogelijk zijn van VDSL, is dit voor altijd dan?


Groeten,

Wim
Beste Wim,

Voorlopig is het nog niet mogelijk om u aan te sluiten op vdsl2. We zijn volop bezig in de buurt om de nodige infrastructuur aan te leggen en dat is precies die grijze zone. Het zal net lukken of net niet. Blijkbaar lukt het bij u nog net niet maar ik vermoed dat dit in de nabije toekomst wel zal kunnen. Jammer genoeg beschik ik niet over een concrete datum.

Best kan u eens in een Belgacom Center bij u in de buurt binnenspringen om daar te vragen wat er in de nabije toekomst gepland staat. De bevoegde dienst waarvan sprake in vorig post kan u zelf niet bereiken.

We hopen u dus spoedig te kunnen aansluiten op VDSL2 maar voorlopig is uw huidige lijn het snelste wat we kunnen aanbieden.

MVG,

Eva van Belgacom

Reageer