Onlangs bestelden wij Belgacom TV + Internet voor onze nieuwe woonst. Dit werd vorige vrijdag geïnstalleerd, maar we merkten al op (toen de technieker nog ter plaatse was) dat we geen HD-beeld kregen. Hierop kregen we slechts een vaag antwoord waaruit we niet konden opmaken of het normaal was, nog goed ging komen of gewoon buiten de technische kunde van onze technieker lag.
Na wat rondsurfen dit weekend, merkten we dat we wel degelijk HD zouden kunnen ontvangen, mocht er geen ADSL-lijn zijn aangesloten in plaats van de gevraagde VDSL-lijn. Waarom zit er een HD-decoder in onze bestelling inbegrepen maar wordt HD-beeld niet mogelijk gemaakt bij installatie? Een telefoontje met uw technische dienst leerde ons dat deze omschakeling slechts een kleinigheid is, maar ons wel een eenmalige overschakelingprijs van 50 euro zou kosten.
We hadden liever meteen gekregen wat we bestelden toen de technieker ter plaatse kwam en vinden het dan ook onzin dat we een overschakelingkost moeten betalen. Is dit wel degelijk de gebruikelijke procedure bij elke nieuwe Belgacom-TV klant, dat de mogelijkheid tot HD niet wordt ingeschakeld om dan enkele dagen later opnieuw een technieker te laten uitrukken en een extra kost aan te rekenen?
(een extra gefronste wenkbrauw toen we aan de telefoon te horen kregen dat deze omschakeling ons ook sneller internet zou opleveren, geen 7Mbps meer maar wel degelijk 30Mbps. Bij mijn weten zat in ons bestelde pack Internet Favorite, wat sowieso een snelheid van 25Mbps zou moeten opleveren...)
Bladzijde 1 / 1
sinds 16/08/2011 is de migratie naar VDSL2 gratis (bron: Eva), gelieve ze daar op attent te maken bij volgende contact met de klantendienst
ik begrijp wel niet waarom je niet meteen op vdsl2 aangesloten bent als het beschikbaar is/was.
als je bestelling plaatst kan je niet kiezen tussen adsl/adsl2/vdsl2 ... je wordt aangesloten op wat er beschikbaar is in jouw straat. als er vdsl2 ligt word je normaal daar op aangesloten, word je op adsl aangesloten kan je inderdaad geen hd tv krijgen en kan je ook de favorite specificaties van jouw abo niet halen.
mvg
ik begrijp wel niet waarom je niet meteen op vdsl2 aangesloten bent als het beschikbaar is/was.
als je bestelling plaatst kan je niet kiezen tussen adsl/adsl2/vdsl2 ... je wordt aangesloten op wat er beschikbaar is in jouw straat. als er vdsl2 ligt word je normaal daar op aangesloten, word je op adsl aangesloten kan je inderdaad geen hd tv krijgen en kan je ook de favorite specificaties van jouw abo niet halen.
mvg
Bedankt voor de tip ivm gratis migratie. Ik probeer nog eens telefonisch...
Ik versta ook niet waarom VDSL2 wel mogelijk blijkt, maar we niet meteen daarop werden aangesloten. Toen ik voor de eerste maal met de klantendienst belde, zei men ook dat ze inderdaad een ADSL aansluiting was gemaakt "terwijl er een VDSL2 zou moeten liggen". Ook de website verzekert me dat VDSL2 mogelijk is in mijn buurt, straat, gebouw.
Ik versta ook niet waarom VDSL2 wel mogelijk blijkt, maar we niet meteen daarop werden aangesloten. Toen ik voor de eerste maal met de klantendienst belde, zei men ook dat ze inderdaad een ADSL aansluiting was gemaakt "terwijl er een VDSL2 zou moeten liggen". Ook de website verzekert me dat VDSL2 mogelijk is in mijn buurt, straat, gebouw.
Beste Klaasvdm,
De overschakeling naar VDSL2 indien deze voor u beschikbaar is, kost onder normale omstandigheden 50EUR.
HD kan u alleen ontvangen op VDSL2, dus houdt dit in dat wanneer u voor die reden naar VDSL2 wil overschakelen dit gratis zal gebeuren.
Mvg,
Eva van Belgacom.
De overschakeling naar VDSL2 indien deze voor u beschikbaar is, kost onder normale omstandigheden 50EUR.
HD kan u alleen ontvangen op VDSL2, dus houdt dit in dat wanneer u voor die reden naar VDSL2 wil overschakelen dit gratis zal gebeuren.
Mvg,
Eva van Belgacom.
Mijn excuses, maar ik volg niet helemaal. Als ik wil overschakelen naar VDSL2, betaal ik 50 euro, tenzij ik VDSL2 wil om naar HD-tv te kunnen kijken, want dan is het gratis? Ik heb het wellicht niet goed begrepen...
Ik vraag me vooral af waarom we niet meteen op een VDSL2-lijn werden aangesloten? Volgens de technische dienst is dat mogelijk, en is dat ook wat had moeten gebeuren. Vanzelfsprekend willen we HD-televisie, we krijgen immers een HD-decoder - waarom worden we dan aangesloten op een ADSL-lijn? En vooral: waarom moet er bijbetaald worden om deze omschakeling (van iets wat we nooit hadden gevraagd naar iets wat we eigenlijk hadden moeten krijgen) achteraf te laten uitvoeren?
Nogmaals mijn excuses als ik het niet goed begrijp, hopelijk kunt u het mij nogmaals verduidelijken.
Ik vraag me vooral af waarom we niet meteen op een VDSL2-lijn werden aangesloten? Volgens de technische dienst is dat mogelijk, en is dat ook wat had moeten gebeuren. Vanzelfsprekend willen we HD-televisie, we krijgen immers een HD-decoder - waarom worden we dan aangesloten op een ADSL-lijn? En vooral: waarom moet er bijbetaald worden om deze omschakeling (van iets wat we nooit hadden gevraagd naar iets wat we eigenlijk hadden moeten krijgen) achteraf te laten uitvoeren?
Nogmaals mijn excuses als ik het niet goed begrijp, hopelijk kunt u het mij nogmaals verduidelijken.
ja beste https:///people/a08ba558e1
ik begrijp het ook niet goed meer.... belgacom is het hier weer zeer ingewikkeld aan te maken.
en Eva, paar dagen geleden verkondig je nog op bevriend forum dat overschakeling naar vdsl2 gratis is sinds 16/08/2011, nu kost het terug €50?
graag verduidelijking hierover
waarom je niet meteen op vdsl2 aangesloten bent is nog zoiets, veronderstel dat hier geen antwoord op zal komen, maar zal spijtige vergissing zijn vermoed ik...
mvg
ik begrijp het ook niet goed meer.... belgacom is het hier weer zeer ingewikkeld aan te maken.
en Eva, paar dagen geleden verkondig je nog op bevriend forum dat overschakeling naar vdsl2 gratis is sinds 16/08/2011, nu kost het terug €50?
graag verduidelijking hierover
waarom je niet meteen op vdsl2 aangesloten bent is nog zoiets, veronderstel dat hier geen antwoord op zal komen, maar zal spijtige vergissing zijn vermoed ik...
mvg
Mijn excuses, maar ik volg niet helemaal. Als ik wil overschakelen naar VDSL2, betaal ik 50 euro, tenzij ik VDSL2 wil om naar HD-tv te kunnen kijken, want dan is het gratis? Ik heb het wellicht niet goed begrepen...
Is er een kans dat hier nog een antwoord op komt?
Ondertussen ook het volgende probleem vastgesteld: Wanneer we iets opnemen, is enkel de zender waarop het programma loopt, te bekijken. Alle andere zenders geven een zwart beeld, hoewel er wel naar kan gezapt worden. Uitermate vervelend.
Eva bedoelt volgens mij als je overschakelt naar vdsl2 voor internet (dus iemand zonder BGCTV) betaalt 50 euro.
Schakel je over voor belgacom TV naar VDSL2 dan kost het niets.
Dus voor u zou het gratis moeten zijn.
Eva verbeter mij als ik verkeerd ben, want vrouwen begrijpen wat ze bedoelen dat is zeker niet evident
Schakel je over voor belgacom TV naar VDSL2 dan kost het niets.
Dus voor u zou het gratis moeten zijn.
Eva verbeter mij als ik verkeerd ben, want vrouwen begrijpen wat ze bedoelen dat is zeker niet evident
Akkoord, de overschakeling is gratis. Maar zijn de werkuren van de technieker, die langskomt om deze kabel te leggen, dat dan ook?
zo heb ik het toch niet begrepen ricy.
overschakeling naar vdsl2 zou in alle gevallen gratis moeten zijn sinds 16/08. in normale gevallen komt er voor een overschakeling ook geen technieker aan huis, dus dan is er geen kost.
mvg
overschakeling naar vdsl2 zou in alle gevallen gratis moeten zijn sinds 16/08. in normale gevallen komt er voor een overschakeling ook geen technieker aan huis, dus dan is er geen kost.
mvg
Xenne, de vdsl splitter moet je dan waarscijnlijk ook zelf zetten want anders moet de technieker dit toch doen.(voor iemand met adsl aansluiting)
vandaar dat alle materiaal bij de modem zit hé.
kan wel zijn dat technieker eens moet binnen springen om bv van paar te wisselen, dan zal hij ook wel de NTP plaatsen als dat nog niet gedaan is.
mvg
kan wel zijn dat technieker eens moet binnen springen om bv van paar te wisselen, dan zal hij ook wel de NTP plaatsen als dat nog niet gedaan is.
mvg
Ok xenne , begrepen.
thx,
thx,
beste
sedert 16/08 en tot 06/11 is de activatiekost €50 gratis maar een eventuele installatiekost bedraagt 59 of 99 euro, dit zijn gedurende dezelfde periode verminderde prijzen
muisje
sedert 16/08 en tot 06/11 is de activatiekost €50 gratis maar een eventuele installatiekost bedraagt 59 of 99 euro, dit zijn gedurende dezelfde periode verminderde prijzen
muisje
dank voor de duidelijke info, muisje
mvg
mvg
Als ik dus de VDSL splitter en de modem zelf installeer is alles gratis ?
Inderdaad.
ps: moest het u interesseren dan vind je op mijn blog wat uitleg omtrent aansluiting VDSL splitter
==> http://bgctv.skynetblogs.be/#bgcintrontp2007aansluiting
ps: moest het u interesseren dan vind je op mijn blog wat uitleg omtrent aansluiting VDSL splitter
==> http://bgctv.skynetblogs.be/#bgcintrontp2007aansluiting
Hey, bedankt ricy !
Als ik overschakel van ADSL naar VDSL, ga ik dan een nieuw jaarcontract aan met Belgacom ?
beste
verandering van technologie is géén nieuw jaarcontract.
als u abonnement wijzigt van bv een favorite naar comfort is dat wél een nieuw jaarcontract
mvg
verandering van technologie is géén nieuw jaarcontract.
als u abonnement wijzigt van bv een favorite naar comfort is dat wél een nieuw jaarcontract
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.