VDSL 2

  • 30 November 2010
  • 17 reacties
  • 1692 Bekeken

Ik ben overgeschakeld op VDSL2 maar








Downstream line rate 9064 kbps


is dit niet wat weinig ??

17 reacties

U zit op een repair profiel.
Gelieve naar 0800 22 312 te bellen , of 0800 22 700 en vraag om een lijntest.
Waarschijnlijk iets fout met uw binneninstallatie.

Ik heb het wel vandaag maar laten activeren, het ging ten laatste om zes uur actief zijn..
Badge
zoals Bart reeds zegde: werd uw binneninstallatie comform de VDSL2 norm aangepast ?

muisje
Wat je nu zegt is even chinees :p

ze hebben bij mij niks komen doen..

Heb de Bbox2 zelf geïnstalleerd
http://www.speedtest.net/result/1052436932.png

Dit is de speedtest
btw: er komt vrijdag technieker langs van Belgacom :)

Bedankt om me te helpen!
Reputatie 2
Badge +1
Bekijk eens of je splitter juist geinstalleerd is en je verder geen aftakkingen hebt.

OPGELET: als de fout aan je binneninstallatie ligt, betaal je voor de interventie van de technieker!
Badge
"" ze hebben niks komen doen"", OK maar je moet wel zelf uw aansluitpunt(en) wijzigen, zie hiervoor de ingesloten handleiding.

groeten-muisje
Ik heb ze splitter (die ik had) vervangen door een andere (die bij de Bbox bijgeleverd zat)..


Is het dit dat u bedoeld ? Maar hoe komt het dan dat ik op een repair profiel zit ?

De fout kan dus toch nooit aan mij liggen, of vergis ik mij ?
Reputatie 6
Badge +3
u moet inderdaad de meegeleverde splitter gebruiken.

De fout kan nog op vele plaatsen liggen

1. bent u wel al op VDSL2 overgeschakeld ? (zie Advanced Settings - Statistics. ) De nieuwe BBox2 werkt op ADSL2 dus perfect aan 9Mbit bijvoorbeeld

2. VDSL is gevoeliger dan ADSL, je binneninstallatie moet dus volledig conform zijn. Dus bij binnenkomen belgacom direct DSL van telefonie scheiden. Er mag slechts één splitter gebruikt worden. Er mogen géén aftakkingen zijn op de telefoonkabel waar het DSL signaal opzit.

Enzovoort...
Badge
beste,

bij een stopcontact volstaat het om een adapter 5 polig - 6 polig en een nieuwe vdsl2 splitter te plaatsen. Bij meerdere aansluitpunten moet u uw eerste aansluitpunt volledig vervangen ( zie uw handleiding)

muisje
Zit ik daarom op een repair profiel ?
Reputatie 2
Badge +1
Dat zou idd kunnen! Er gebeuren automatische metingen en als deze niet voldoen wordt je op een repairprofiel geplaatst
Ik gebruik momenteel 5polige aansluiting, moet ik 6polige gebruiken ?
Badge
beste VincentB

" ik gebruik momenteel 5 polige aansluiting, moet ik 6polige gebruikezn ? Zie aub in uw meegeleverde handleiding. Ja daarom repair profiel - uw installatie voldoet NIET aan de VDSL2 normen. Dit is hetzelfde dan links blijven rijden terwijl men u vraagt om rechts te rijden.

groeten-muisje
Ah oké heel erg bedankt muisje 🙂 qua computerinstellingen ben ik goed, maar al wat daarbuiten is qua aansluitingen ben ik slecht!

Blijf je aub nog even dit topic volgen ?


Bedankt!!
Probleem opgelost

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 73152 kbps
max payload: 59796 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 26.8 dB
loop length: 292 m
near end: 646 m
far end: 289 m
avg. length: 409 m
snr margin: 24.1 dB
attenuation: 10.9 dB
avg. margin: 26.0 dB
avg. snr: 44.9 dB
forecast max line: 120600 kbps
forecast max payload: 97820 kbps


Iedereen bedankt!!!!!!

Reageer