VD Tech televisie

  • 6 January 2011
  • 7 reacties
  • 5693 Bekeken

hebben ons net een tv aangeschaft van VD Tech...

Weet iemand onder welke code deze valt, om de afstandsbediening te synchroniseren?

7 reacties

Probeer misschien eerst eens om hem automatisch te synchroniseren.

Hier vind je hoe het moet: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/8384

grts
Dat heb ek reeds geprobeerd, maar zonder succes

grts
Het merk VD Tech zegt mij niet veel eigenlijk. Is dat een dochtermerk van een groter merk? Misschien die codes eens proberen...
Reputatie 2
Badge +1
Je kan manueel functies kopieren van 1 afstandsbediening naar de andere. Meer info in de handleiding.
denk ook da het een dochtermerk is, maar heb geen flauw benul van welk merk...

in carrefour noemen ze het huismerk, maar geven ze ook ni meer info...

dus ja, probleem nog steeds ni opgelost ...

nog iets anders, kan niet meer op teletekst kijken via belgacomtv...

tot gisteren ging da wel, weet iemand hoe ik da kan oplossen ?

grts
hallo weet je ondertussen hoe dit moet,ik zit met hetzelfde probleem.

alvast bedankt
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een goedkope 19" VD Tech TV die ik ooit in de Carrefour gekocht had. Openvijzen van het scherm gaf geen verdere aanwijzing van de oorsprong van dit product. VD Tech is waarschijnlijk een Chinees merk.

Na ontelbare pogingen met verschillende merkencodes en automatische scans had ik het opgegeven en het over een andere boeg gegooid.

De truc bestaat erin om de volgende 4 BGCTV-toetsen individueel zelf te programmeren met de "learn" optie van de BGCTV afstandsbediening:

(zie ook http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/televisie/kijken-op-tv/afstandsbediening/a_id/14986/related/1/c/1284,1379,1451,1476


om bepaalde afstandsbedieningstoetsen voor de TV zelf te programmeren)

Dit zijn voor mij de toetsen die ik voor de TV gebruik.

-TV standby

-Vol +

-Vol -

-Mute

Welke cijfercode je eerst gebruikt hebt om het merk van TV in te stellen, maakt niet uit, kies voor mijn part Samsung, Philips, Sony...

(De TV-mode toets gebruiken in combinatie met andere toetsen zal dan natuurlijk geen effect hebben op de TV)

Hierna moet je de 4 toetsen afzonderlijk copiëren van de VD Tech AB naar de BGCTV AB. Het probleem is nu dat het copiëren van deze codes NIET DIRECT werkt met de originele VD Tech afstandsbediening. Om de een of andere reden kan de BGTV afstandsbediening de codes niet inlezen van de originele VD Tech AB!!! Verschillende afstanden gebruikt tussen de afstandsbedieningen, niets helpt. Het rode lampje geeft dus nooit een korte knippering als confirmatie dat de code ingelezen werd.

Er moet dus een incompatibiliteit zijn met de VD Tech afstandsbedieningen (signaalniveau? geen standaard modulatie?)

Echter kunnen bepaalde universele afstandsbedieningen de VD Tech codes WEL inlezen met hun "learn" functie. In mijn geval had ik nog een Logitech Harmony universele afstandsbediening liggen die ik hiervoor als tussenstap gebruikt heb. Ik heb deze dus geprogrammeerd met de 4 ingelezen toetsencodes van de VD Tech afstandsbediening, het copiëren van de codes gaf geen enkel probleem.

Hierna heb ik de 4 codes vanaf de Logitech AB gecopieerd naar de BGCTV afstandsbediening, volgens de manier uitgelegd in de link hierboven. Ook dit gaf geen enkel probleem. (Telkens een korte knippering als confirmatie.)

Het is allemaal nogal omslachtig wegens deze tussenstap maar het werkt!

Update: het blijkt ook te werken met een Medion universele AB als tussenstap.

Reageer