Vraag

Van Telenet naar Proximus?

  • 3 November 2016
  • 3 reacties
  • 486 Bekeken

Reputatie 1
Badge
ik zou eens willen weten of het de moeite loont om over te schakelen van provider?
thuis hebben wij whoppa en zijn er wel tevreden over, maar op ons buitenverblijf hebben wij internet maxi en ik vind dit goed meevalt. daar buiten hebben wij een mobilus 20 en 25.
zouden wij ons profijt doen door over te schakelen met alles naar proximus? en zijn jullie tevreden van proximus tv enzzz?
wij zouden 2 decoders nodig hebben voor 2 tv's en ook overdag wil de vrouw gratis kunnen bellen, nu betalen we er 7,50 voor de klok rond te bellen met vaste lijn naar vaste lijnen en gsm nr's

3 reacties

ik zou eens willen weten of het de moeite loont om over te schakelen van provider?
thuis hebben wij whoppa en zijn er wel tevreden over, maar op ons buitenverblijf hebben wij internet maxi en ik vind dit goed meevalt. daar buiten hebben wij een mobilus 20 en 25.
zouden wij ons profijt doen door over te schakelen met alles naar proximus? en zijn jullie tevreden van proximus tv enzzz?
wij zouden 2 decoders nodig hebben voor 2 tv's en ook overdag wil de vrouw gratis kunnen bellen, nu betalen we er 7,50 voor de klok rond te bellen met vaste lijn naar vaste lijnen en gsm nr's


In principe ga je bij Proximus wat goedkoper uitkomen. Mogelijk interessant is www.aanbieders.be om te vergelijken.
Gebruikerservaring: ben nu zelf 2 jaar klant bij Proximus.
Snel zou ik niet overstappen naar iets anders dan Proximus wegens geen aantrekkelijk(er) of echt beter aanbod doch laat Proximus Tv soms wel te wensen over (zie verschillende topics op dit forum over opnames die verdwijnen of niet slagen). Internetsnelheid is zeker oké. Mobiele telefonie ook goed. Kortom: in een pakket kan je voordeel doen. Soms op het juiste moment wachten voor de overstap te doen inzake promoties (bijv. x aantal euro korting per x aantal maanden lang als je als nieuwe klant intekent of gratis installatie en activatie enz).
Reputatie 6
Badge +2
Ook het aantal HD zenders is kleiner bij Proximus dan bij Telenet dus als je veel belang hecht aan HD zenders dan zit je beter bij Telenet.
Mocht je toch voor Proximus kiezen ga eerst na of je VDSL2 kan krijgen want dat is vereist om naar HD zenders te kunnen kijken want indien je enkel ADSL kan krijgen dan kan je enkel naar SD zenders kijken en is de internetsnelheid bedroevend laag, in dat geval blijf je uiteraard bij Telenet.
Reputatie 2
Badge
Ben van 1980 bij Proximus en moet zeggen altijd heel goed geweest. behalve de laatste weken! Vanaf hun nieuwe Packs Tuttimus enz... Draait alles wat in de soep. Ik help ook veel mensen met hun Computer en indien er iets was, bij Telenet of proximus, was de hulpdesk soms heel goed en soms een schande. Ik moest soms de oplossing aanbieden en aandringen om het te doen! Je krijgt soms met iemand te maken die totaal een leek is, op het gebied van zijn werk!. Schort bij beide, iets aan de opleiding van hun personeel.
Ik zou gewoon zien wat voor u het beste is, welke zenders, pakketten enz... Denk dat de problemen veel te maken heeft met besparingen op personeel en opleiding! Net zoals in de meeste sectoren. Zolang alles goed draait geen probleem, tot er iets niet goed werkt...Winkels hebben ook meestal een slechte na service...

Reageer