Skip to main content

Van gewone SIM naar MicroSIM

• June 22, 2013
  • 3 reacties
  • 741 Bekeken

Beste,

Ik heb van vorige week een nieuwe gsm,deze is met micro SIM. Nu ben ik deze van de week gaan halen

in een Belgacom-store. Het probleem is dat ik dat kaartje waar de SIM code opstaat niet meer kan vinden.

Nu weet ik niet meer wat die code was aangezien het met een nieuwe kaart een nieuwe SIM-code is.

Hoe kan ik te weten komen wat de SIM (+ PUK) code is van mijn nieuwe MIcro SIM?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • June 22, 2013

Als ze voor de oude SIM een microSIM geven, wordt die chip toch gekopiëerd dacht ik. Blijft dat dan niet dezelfde PIN en PUK code ?

Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • June 22, 2013
Zoals muisje zegt, naar belgacom center gaan.
Desnoods geven ze gewoon een nieuwe simkaart.
Officieel belgacom help:

Uw pukcode terugvinden om uw simkaart te deblokkeren

Na 3 foutieve pogingen om uw pincode in te brengen, blokkeert uw simkaart en wordt uw pukcode gevraagd[/b] (Personal Unblocking Key of deblokkeercode). Wanneer u de pukcode hebt ingegeven, wordt de simkaart ontgrendeld. Uw gsm zal u vragen een nieuwe pincode te kiezen en deze te bevestigen.

Op 3 manieren kunt u uw pukcode terugvinden:[/b]

• Vind de welkomstbrief die u had gekregen samen met uw simkaart.

• Of https://secure.proximus.be/selfcare/siminfo?lan=nl" style="color: rgb(2, 20, 193); text-decoration: none; border: 0px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-style: inherit; font-variant: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline; margin: 0px; padding: 0px;. Eenmal ingelogd komt u op een pagina die uw simkaart-nummer en pukcode weergeeft.

• Of http://support.nl.belgacom.be/app/contact_phone/index.html" style="color: rgb(2, 20, 193); text-decoration: none; border: 0px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-style: inherit; font-variant: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline; margin: 0px; padding: 0px;. Zorg dat u uw klantnummer bij de hand hebt (rechtsboven op uw factuur, zie http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13731" style="color: rgb(2, 20, 193); text-decoration: none; border: 0px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-style: inherit; font-variant: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline; margin: 0px; padding: 0px;). Uw pukcode wordt u meegedeeld.
    [/list]

Na 10 opeenvolgende mislukte pogingen wordt uw kaart onherroepelijk vergrendeld.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • June 22, 2013

In de E-services is er inderdaad een optie:

Actief

• Beschikbaar
    [/list]

• Voicemail gratis abonnement

• Ontgrendel uw kaart met de pukcode.
      [/list]

Als je op de laatste optie klikt, wordt het nr. van je SIM-kaart weergegeven met eronder de PUK-code.

U hebt 3 maal de verkeerde PIN-code ingetoetst en de SIM-kaart is vergrendeld? Dan hebt u uw pukcode nodig.

SIM kaart nummer

xxxxxxxxxxxxxx

Uw pukcode

xxxxxxxxx

Wanneer u de pukcode hebt ingegeven, wordt de SIM-kaart ontgrendeld. Uw gsm zal u vragen een nieuwe PIN-code te kiezen en deze te bevestigen.

Opgelet! Na 10 opeenvolgende mislukte pogingen wordt uw kaart onherroepelijk vergrendeld.