Valse belofte rond promotie

  • 20 December 2016
  • 9 reacties
  • 455 Bekeken

Reputatie 2
Een week geleden te horen gekregen van mijn werkgever dat hij Proximus-internet voor me betaalt. Goed nieuws, ik vul dezelfde dag nog (13/12) het formulier in op de speciale pagina daarvoor. Dat is trouwens de enige mogelijkheid in deze situatie, je kunt niet rechtstreeks zelf bestellen via de website.

De volgende dag al (14/12) word ik teruggebeld en bespreken we wat ik ongeveer als producten erbij zou willen nemen. We gaan op dat moment nog uit van een Familus. Men zou heel binnenkort terugbellen om concrete afspraken te maken.

Twee dagen later (16/12), nog geen nieuws maar ik zie ik bij toeval dat er een promotie is (werd niets over gezegd in het eerdere gesprek): bij het nemen van een Tuttimus wordt er een tv (Samsung 40') of smartphone (Samsung S6) voor € 49 aangeboden. Ik ben heel geïnteresseerd in de tv en bel dus meteen terug (16/12 's avonds), daar meldt men me dat dit ook in mijn situatie geldig is en dat men het dossier heeft aangepast. Ik vraag nog expliciet of er nog wel voldoende tv's zullen zijn tegen dat men mij terugbelt, maar de persoon aan de lijn zegt dat dat allemaal geen probleem is.

Vandaag 20/12 heb ik nog steeds geen nieuws, ik ga eens kijken op de website: geen spoor meer van een tv! Ik dus meteen opnieuw bellen, waar men mij doodleuk meldt dat "de tv's al lang uitgeput zijn meneer" (fout, alvast tijdens m'n oproep op 16/12 stonden ze gewoon op de website, en vorige zondag 18/12 ook nog in een Proximus Center waar ik toevallig langsliep) en "dat ik geen Tuttimus gevraagd had" (opnieuw fout, ik had daarvoor op 16/12 gebeld waar men bevestigd had dat de aanvraag aangepast was).

Na enig aandringen omdat ik uiteraard "not amused" was met deze gang van zaken heeft men een dossiernummer gegeven (40370485), maar verder kon men helemaal niets zeggen, ook geen flauw idee wanneer ik eindelijk gecontacteerd zou worden.

Ik vind dit echt geen manier van omgaan met iemand die vanuit het niets quadruple play-klant wil worden. Ik verwacht dat ik alsnog de promotie met tv kan krijgen (ik heb aan mijn kant ruim op tijd het nodige gedaan!) en dat ik snel gecontacteerd word om alles nu eindelijk af te handelen. Als het van mij afhing, had ik al lang zelf het nodige gedaan (via website of langsgaan in Proximus Center) maar Proximus staat dat niet toe in deze situatie, ik moet zelf wachten tot ze me contacteren...

9 reacties

Reputatie 2
Het verhaal is net nog een stuk gekker geworden.

Ik ga toch daarnet toch eens binnen in een Proximus Center in de buurt, waar de tv nog gewoon uitgestald is en ook de promotie op het scherm vermeld wordt.

Verrassing: men zegt mij dat ik ook gewoon daar de Tuttimus kan nemen en dat die korting (betaling door werkgever) dan door de administratie in orde gebracht wordt, waarbij de tv gewoon geleverd wordt en alle afspraken (activering, installatie, levering van de tv, ...) meteen vastgelegd worden. Dat hadden ze wel eerder mogen zeggen, dan was ik meteen daarnaartoe geweest in plaats van te wachten tot ze me eindelijk zouden terugbellen!

Zo gezegd zo gedaan, men neemt al m'n gegevens op, ik zit er zeker 20-30 minuten terwijl de medewerker alles op z'n scherm tokkelt... maar helemaal op het einde komt de aap uit de mouw: ook daar kunnen ze de tv plots niet meer bestellen, tot grote verrassing van de medewerkers ter plaatse, die wisten helemaal van niets.

Medewerker gaat even z'n verantwoordelijke spreken erover, maar er blijkt geen enkele mogelijkheid. Ook de demo-tv die er stond (en toch nutteloos wordt als de actie stopt?) kunnen ze niet geven, daar had ik anders zelfs genoegen mee genomen. Uiteindelijk dus zonder resultaat buitengestapt en een halfuur verloren voor niets - nogal een geluk dat de aanvraag nog niet afgewerkt was, want anders waren m'n lopende abonnementen misschien opgezegd voor niets!

Doe iets Proximus, dit is echt beneden alle peil...
Reputatie 6
Badge +2
Ik denk dat je beter eens naar de ombudsman zou stappen en daar uw beklag doen en als je lid bent van Test Aankoop kan je daar ook eens aankloppen want anders komt er geen schot in de zaak en blijft het maar aanslepen tot in het oneindige.
Reputatie 2
Heb ik aan gedacht, maar ik dacht nog even de kans geven aan Proximus om zelf met een oplossing te komen, het is allemaal nog heel "vers".
ja mij konden ze de Samsung s6 niet geven ook tuttimus geworden
deze is toch geen service naar klanten toe
genoeg om van provider te veranderen?
Reputatie 2
ja mij konden ze de Samsung s6 niet geven ook tuttimus geworden
deze is toch geen service naar klanten toe
genoeg om van provider te veranderen?

Het strafste is dat ik momenteel geen Proximus-klant ben, ik probeer het juist te worden en daarbij zou ik m'n hele quadruple play overzetten vanaf een andere provider. Maar op deze manier ga ik daar toch wel even over nadenken.
dat kan ik begrijpen
Reputatie 2
Nadat ik een samenvatting van het verhaal ook via het contactformulier had doorgestuurd (moeilijk te vinden aangezien bijna alle opties je naar de telefoon doorverwijzen), ben ik gisteravond teruggebeld door Proximus met de melding dat ze het dossier met prioriteit zouden bekijken en daarbij ook duidelijk noteren dat m'n aanvraag dateert van ruim vóór de tv's uit voorraad gegaan zijn. Ben benieuwd naar het vervolg.
Reputatie 2
Even een kleine update.
Na een erg groot aantal calls, mails is het nu min of meer in orde, ik ben eindelijk klant kunnen worden en na nog eens de nodige telefoons werken de meeste diensten nu ook naar behoren.
Voor de promotie met de tv kreeg ik tijdens een van de telefoons (toen men mij belde om de installatie vast te leggen) bijna toevallig te horen dat er nog een kleine reservestock tv's was voor klanten zoals in mijn geval. De levering is wel pas gepland voor april, dus ik hou nog een kleine slag om de arm...
Alleen erg jammer dat ik zo achter alles aan moet lopen.

De levering is wel pas gepland voor april, ....

Toch niet op 1 april 😉

Reageer