Beantwoord

V5 mini decoder

  • 22 January 2016
  • 15 reacties
  • 830 Bekeken

Ik heb de reeds de nieuwe software van proximus tv,en onlangs in het bezit van een V5 mini decoder.
Afstandsbediening aansluiten op decoder via radio frequentie mislukt altijd.
Bij opname van een programma zie ik geen signaal (lichtje die brand bij REC) op de decoder.
met dank voor een reactie.
Nestor.
icon

Beste antwoord door Techno Turlinckx 22 January 2016, 16:09

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Roger_092

voor de afstandbediening moet je eens proberen de afstandbediening op 15cm van de decoder te houden / richten.

Het lampje van REC dat niet brandt is normaal. Alle opnames gebeuren op het netwerk (server in Brussel).


Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten
zelf al kan je de remote in RF zetten, met de nieuwe software zijn er nog problemen met het gebruik van RF functie van de remote, en heb je kans van niet reageren op commando's tot traag reageren enz... dus best eigenlijk voorlopig IFR gebruiken tot de bugs eruit zijn, hopelijk met de komende bugfixes (software).
Reputatie 2
Badge
KLopt perfect wat Elsa schrijft. Maar Is dit euvel ondertussen reeds opgelost met een software-update ? Ergens gelezen dat men dit ook zou kunnen oplossen op afstand door de helpdesk ?
De software NTE......116 heeft of had die bug want zelf al had men via de helpdesk ingrepen gedaan dan werkte de RF koppeling tot dat je een Factory reset deed en dan had je terug van het leer. Nu heb ik de laatste maand als test al enige keren een factory reset uitgevoerd en de RF koppeling blijft werken dus veronderstel ik dat ze toch iets moeten gedaan hebben omdat het nu na de factory reset in orde blijft.
Niettegenstaande ik van nog mensen hoor dat ze met de NTE.....116 toch nog problemen hebben met de RF koppeling en ook gelezen op andere forums, dus veronderstel ik dat het nog niet 100% opgelost is bij iedereen‼
Reputatie 2
Badge
Gisterenavond nog eens geprobeerd en het werkt maar zus en zo.
Verder dan 4 meter werkt het zelfs totaal niet meer.
Misschien zijn er storingen door andere elektronische apparatuur ?
Softwareversie op de decoder is de allerlaatste versie die eindigt op ....116.
Voor forumlezers die dit ook uitproberen, je kan terug naar de IR-mode terug door gelijktijdig toets '1' en 'menu' gedurende een 3-tal seconden in te drukken.
Laat in elk geval jullie bevindingen eens weten.
Ik zeg niet dat het zal helpen maar mss eventueel eens de batterijen vervangen.
Ik heb ook geen idee hoe ver dit radio signaal draagt, waarschijnlijk zal het zendvermogen niet al te groot gekozen worden om baterijverbruik zo laag mogelijk te houden.
Reputatie 2
Badge
Goede tip, maar het ligt niet aan de batterijen.
Er is zeker nog iets mis met de software.
Er valt met te leven want in de IR-mode werkt alles prima.
Gelukkig dat het bij mij beter werkt op RF, of anders zou ik iedere keer achter mijn tv kas moeten kruipen 😉
Reputatie 2
Badge
Het kan gebeuren dat we niet exact dezelfde hardware hebben want daar bestaan soms ook verschillende versies in.
Dat zou kunnen verklaren dat het bij de ene werkt en bij de andere niet.
't zou kunnen al twijfel ik daar ster aan dat het de reden is, want bij mij heeft engineering moeten aanpassing doen en ook herinner ik dat het ook het geval was bij iemand anders die dit hier gepost heeft waarvan zijn naam mij nu ontsnapt, toen ik dit gelezen had heb ik om die reden ook contact opgenomen met technische dienst.
EDIT: ik zit in ieder geval niet met de recentste Hardware versie, want heb deze die eerst uitgekomen zijn..
alhoewel ze zeggen altijd vroeger was het beter :-)))
Reputatie 2
Badge
ik zal best eens contact opnemen met de helpdesk en zien wat daar uit de bus komt.
De bedoeling is vooral andere forumlezers te helpen die met hetzelfde probleem te maken hebben.
Of misschien kan een support medewerker hier een antwoord plaatsen ?
Dit zou ten zeerste op prijs worden gesteld !
Wim VL
zou hier kunnen bevestigen of het een bekend probleem is, al kan het bijn a niet anders aangezien er hier en op ander forum over geklaagd wordt, maar dan hebben we tenminste een officiële bevestiging hé
Reputatie 7
Badge +4
De radio frequentie staat inderdaad nog niet volledig op punt. Voorlopig raden we aan te werken via infra rood indien mogelijk.
Bedankt Wim,
zo zijn alle twijfels zeker uit de wereld nu 😉
Reputatie 2
Badge
De radio frequentie staat inderdaad nog niet volledig op punt. Voorlopig raden we aan te werken via infra rood indien mogelijk.
Bedankt voor de snelle reactie !!!:)

Reageer