V5 harde schijf swap

  • 5 January 2014
  • 10 reacties
  • 2327 Bekeken

  • Practitioner
  • 36 reacties

de decoder V5 heeft een verwijderbare harde schijf


met welke bedoeling ??


kan mij moeilijk voorstellen dat dit alleen voorzien is om wanneer je een defect toestel omruilt niet al uw opnames te verliezen ??


gaat de producent van de V5 er dan van uit dat het toestel zo dikwijls stuk gaat???


kan men eventueel een extra harde schijf aankopen of er zelfs een grotere in steken van bvb. 500 Gb >> heeft iemand dit laatste al geprobeerd ??


wanneer men de harde schijf uit de V5 verwijderd zit die blijkbaar in een soort van houder maar ik weet niet of het de bedoeling is dat je die houder opent om er vervolgens de harde schijf uit te halen ???




10 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Ben hier ook benieuwd naar...Elsa ?

Badge +1
Volgens mij kan je die harde schijf gewoon vervangen door een andere. De decoder werkt zelf zonder harde schijf. Zo is het toch bij de v4 en de v3. Heb wel nog nooit geprobeerd om er een andere in te steken. Ook kan ik dit niet proberen voor een v5 want jammer genoeg heb ik geen.
Reputatie 7
Badge +1


Als er een sleuf voor voorzien is, zou het toch moeten kunnen. Maar ook de USB-aansluitingen zijn nooit geactiveerd (enkel voor opladen apparaten). In de V3 was zelfs een sleuf voor een smartcard, die nooit gebruikt is. Hegt id ook niet zeker dat deze decoders exclusief voor Belcacom gemaakt zijn. Misschien hebben die in het buitenland andere mogelijkheden en draaien ze daar op andere software.



Zo het beter zijn om dat aan Eva van Belgacom te vragen?



Die vraag is in de ander thread al gesteld geweest aan Eva maar daar is nog niet op geantwoord geweest dus moeten we wel zelf proberen te gissen wat de mogelijkheden zijn ;-)


Ik kan me niet voorstellen, dat je er eender welke HDD kunt insteken



Sinjoor , dit hebben er inderdaad al geprobeerd met de V4 en de V3 om de schijf te vervangen en dit lukte inderdaad niet omdat er een soort sleutel op stond die uitgelezen wordt en als die niet aanwezig is dan is het Nothing, nada, niente, rien du tout, niks !-)


de V3 en de V4 hebben een ingebouwde harde schijf



Natuurlijk is die ingebouwd bij de V3 en V4 , maar daar gaat het niet om, 'k zal de vraag dan anders stellen

waarom zou Belgacom beletten van een ingebouwde schijf te kunnen vervangen en zeker als je ene gekocht hebt en die HDD gaat defect bijvoorbeeld,

en daarom veronderstel ik dat het net het zelfde is met de swap disk en zal je misschien ook ene bij bgc moeten kopen met de sleutel er op of zal het anders ook niet lukken.


Dat is dus de bedenking die ik maak en je blijft wel het voordeel behouden zelf al moet je ene bij BGC kopen .


Maar als Eva of iemand anders van belgacom geen duidelijk antwoord geeft blijven we inderdaad maar gissen al kan dit ook leerrijk zijn hé ;-)
Badge +1
Het zou natuurlijk kunnen dat de v5 decoder als je de hdd vervangt door een andere zelf partitioneer naar de partitie indeling die de decoder gebruikt en alles zelf kan versleutelen bij het vervangen van de hdd. Dat zou wel handig zijn voor als je een decoder wilt met een harde schijf in een slaapkamer en je wilt dat deze geruisloos werkt dan kun je er zomaar een ssd in steken.
Nu dit is ook gissen dat ik doe maar misschien kan iemabd die een v5 heeft eens de hdd vervangen door een andere hdd die welliswaar leeg is. Ik zou dit met plezier voor jullie willen testen maar jammer genieg heb ik hier geen v5 en oik geen lege hdd. Maar moest ik een v5 decoder hebben maak ik wel een schijf leeg.
Hallo iedereen,
Het is de bedoeling dat er een aparte harde schijf voor de v5 zal worden gelanceerd. Die zal beschikbaar zijn in de Belgacom Centers, normaal gezien in de eerste maanden van 2014. Deze schijf van 320GB zal kunnen aangekocht worden.
Verdere informatie ontbreekt nu nog, maar zal wel duidelijk worden gemaakt eens de schijven beschikbaar zijn.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Elsa,
De case afzonderlijk zal niet te koop zijn, en de beschikbare grootte van de eerste schijven zal 320GB zijn.
Het is natuurlijk mogelijk dat men later, afhankelijk van het succes, grotere schijven zal aanbieden. Maar da's nog afwachten.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Reputatie 7
Badge +1


We weten nu toch al dat de schijven zullen worden aangeboden, en ook dat er zoals ik al zei een sleutel zal op staan. Voordeel is, dat je bij een volle schijf deze kunt vervangen door een nieuwe. Een externe (via USB) zou nog handiger zijn natuurlijk, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Reageer