V5 compact (mini) enige verkrijbare decoder in de toekomst!



Toon eerste bericht

100 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Niet zozeer fantaseren maar eerder speculeren tot men erbij neervalt, als ik wil speculeren doe ik dat met aandelen die op de beurs verhandeld worden.


Het is het beste van afwachten wat de toekomst brengt want met dat gespeculeer zou ik hoofdpijn kunnen krijgen en dat is het laatste wat ik wil.
Geduld is nog een veel mooiere deugd en zeker als je PX klant bent lach
Reputatie 7
Badge +1
De extra-informatie van Lawrence is nieuw en interessant: nl. nPVR met onbeperkt in de tijd houdbare opnames. In dat geval is dit allemaal 'much ado about nothing' want dan is er geen verschil meer tussen PVR en nPVR. Zeker als ook serieopnames mogelijk worden. De HDD heeft dan geen extra-voordelen meer, want je kunt die toch niet afspelen zonder verbinding met het TV-signaal. Je hebt dan ook geen HDD meer die kan stuk gaan...Het enige probleem is dan, dat ze de mensen met een gekochte V4 of V5 opzadelen met een HDD die ze niet meer kunnen gebruiken en met een toestel dat het dubbele heeft gekost van een V5 mini...
Reputatie 6
Badge +2
Ik hoop dat men van alle zenders kan opnemen anders zijn er opname beperkingen en dat zou voor niemand aanvaardbaar zijn en ik hoop dat opnames die reeds op de harde schijf staan nog kan bekeken worden en onbeperkt in tijd, als dat allemaal gebeurt dan kan er nog mee geleefd worden.
Reputatie 6
Badge +2
Dat er geen PVR opnames kan verbinden zonder verbinding vind ik eigenlijk stom, bij de digicorder van Telenet is dat niet zo, daar kan men nog altijd opnames bekijken zonder dat er TV verbinding is.
Het zal allemaal wel meevallen, je zal wel zien als het zo ver is.
LoL maar wanneer is het zo ver duivel Ik zit hier zoals de rest wss op hete kolen brutaal
Reputatie 7
Badge +6
Met alle theorieën en mogelijkheden die hier op het forum te volgen zijn, wordt het hier straks nog spannender dan wat ze tegenwoordig op TV zelf tonen! duivel
Reputatie 6
Badge +2
Ja Marleen, Proximus is een spannende thriller op zich.lach


https://www.youtube.com/watch?v=4V90AmXnguw" target="_blank


hahaha ja lol en het zijn zo allemaal al ideén voor de toekomst van proximus brutaal
Niet doen, met op hete kolen te zitten kan je alleen maar je gat verbrandenbrutaal
Reputatie 6
Badge +2
Dan moet je dan maar op de blaren zitten.smiley
Reputatie 5
Badge +3
Volgens wat ik hier lees zou de V5 mini geen audio uitgang meer ondersteunen! Raar, wat als men de decoder als radio wil gebruiken via de AUX van de stereo installatie, of een film wil bekijken? Elsa, is dit zo?


Mvg
ik heb hier zelf een V5 mini voor één avond gehad (zoals ik eerder vermeld had) en deze had geen AUX uitgang. Alleen HDMI en een rode scart uitgang.
@jdm


alleen een S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface Format) voor audio
Reputatie 5
Badge +3
Ik zelf gebruik de decoder (V5) altijd als radio die verbonden is met mijn stereo receiver, veel betere kwaliteit dan kabel of FM antenne.

Reputatie 5
Badge +3
Ach zo, via een optische datatransmissie kabel (glasvezel), ok, is duidelijk,


groetjes
Reputatie 5
Badge +3
De versterker moet dan ook uitgerust zijn met een SPDIF ingang, of kan dit worden aangepast via een adapter naar tulp (wit,rood)


Volgens mij kan dit niet een digitaal signaal aansluiten op een analoge tulp ingang...of ben ik mis?
Reputatie 5
Badge +3
Bestaat toch,


http://www.allekabels.nl/spdif-kabel/5807/1097210/spdif-omvormer-digitaal-naar-analoog.html


mvg
Inderdaad dit bestaat, je kan tegenwoordig alles omvormen wat je maar kunt bedenken, maar het is natuurlijk niet gratis knipoog
Reputatie 5
Badge +3
Waarom ineens de V5 mini enkel met een optische audio uitgang, analoog via RCA stekkers wordt nog veel gebruikt, eigenlijk is dat nog altijd de standaard norm bij de meeste audio/video apparaten die je met een simpel rood- wit tulp kabeltje kan verbinden.


mvg
Ik denk dat ze met de start van de v5mini ervan uitgegaan zijn dat het enkel voor een bijkomende decoder ging dienen, ik weet het ook niet echt!


Maar de volgende decoder die zal uitkomen, zal dan mss wel weer zo'n tulp uitgangen hebben, wie weet?

De wegen van PX zijn ondoorgrondelijk ;-)
als er nog nieuwe versies van de decoder en modem gaan komen. (liefst nieuwe versies van de modem)
Reputatie 2
Badge +1
de rood-witte cinch / tulp is een 'verouderde' analoge aansluiting voor wat betreft audiofunctionaliteit van decoders / AV apparatuur.

Het heeft namelijk niet de mogelijkheid om een surround geluid te transporteren en is puur analoog.



Voor de audiolink tussen een surround systeem / andere AV apparatuur is sinds jaren digitaal de standaard (optisch / coaxiaal / HDMI)


Verwonderd mij dus niet dat producenten van decoders / AV apparatuur geen analoge cinch/tulp aansluiting meer voorzien voor audio, ten behoefe van de evolutie naar digitale A/V apparatuur (surround systemen).


Jammer idd voor degenen die nog een gewone receiver/versterker hebben waar enkel analoge aansluitingen op zijn en deze oa gebruiken voor het luisteren naar radiostations via de decoder.

Vrees echter dat op termijn jullie effectief gaan 'moeten' overschakelen op een digitale receiver/amplifier.






Side note: aangezien er een scart aansluiting is, zou het in principe mogelijk zijn dat er daar analoge audio bij op zit...


PS: in deze post heb ik het specifiek over audio apparatuur icm TV-decoders.

In andere toepassingen is analoge audio nog steeds goed ingeburgerd en zal het toch nog een tijdje een standaard blijven.

Reageer