V5 compact (mini) enige verkrijbare decoder in de toekomst!


Dit betekent het einde van de decoder met harde schijf en zullen alle opnames op server moeten gebeuren!

Of is dit een verkeerde veronderstelling?


http://oi60.tinypic.com/xc3wv9.jpg" target="_blank





■ http://www.allekabels.nl/spdif-kabel/5807/1097210/spdif-omvormer-digitaal-naar-analoog.html" target="_blank


■ Bij de decoder steekt ook een kabel mini-din-scart naar gewone euro-scart, waar je ook met

een overgang kunt werken naar tulp stekkers, om er bv je audio uit te halen.










100 reacties

Wel nog te verkrijgen in Proximus centers waar ze nog eventueel in stock zijn.

Edit: Naar verluid geven sommige Proximus centers al direct een v5-mini mee bij een nieuwe aansluiting,

dus best expliciet nog om een V5 vragen als je nog opnames op de harde schijf wilt doen, als ze die nog in stock hebben natuurlijk!!



In de toekomst zouden er alleen nog decoders zijn zonder harde schijf dus geen PVR meer mogelijk,

PVR staat voor 'Personal Video Recorder' opnames worden op de harde schijf van je decoder opgenomen

en zijn niet te bekijken op een tweede of derde decoder waar dit bij nPVR opnames wel het geval is .

Officiële bevestiging moet nog komen en daar liggen er al veel op te wachten maar daar hebben we het hier al genoeg over gehad en moeten we afwachten wat het juist allemaal gaat worden.


TVO is tv overal dus TV kijken via laptop (browser: http://Proximustv.be" target="_blank) en op draagbare toestellen via 'TV overal' app


Voor het ogenblik is er de nieuwe app 'Proximus TV' maar is alleen nog maar bruikbaar door de testgroep.


nPVR staat voor opnames in de cloud, dus opnames op de Proximus servers wat dus blijkbaar de enige opname mogelijkheid gaat worden bij Proximus.


Voor het ogenblik zijn niet alle programma's die in PVR mogelijk zijn ook mogelijk in nPVR maar dit zou in de toekomst ook aangepast worden.

Voor het ogenblik blijven de nPVR netwerkopnames maar 60 dagen beschikbaar, maar weeral de geruchten doen de ronde dat dit oneindig zou worden in de nabije toekomst!!!!


Of het in de nabije toekomst ook mogelijk wordt om VOD (video on demand) nPVR opnames te bekijken via TVO dus op draagbare toestellen is ook nog een vraagteken, waarschijnlijk zal dit wel mogelijk zijn via de Proximus TV app, maar de toekomst zal hier verduidelijking moeten in brengen.

Trouwens is op TVO VOD nu ook al mogelijk om uitgesteld te kijken onder de functie TVR en TVR+ (TV Replay en TV Replay+) TVR is gratis waar men (bv reclame) niet kan doorspoelen en TVR+ is niet gratis waar men wel kan doorspoelen.


zie ook een samenvatting omtrent http://forum.proximus.be/posts/89a05c8081" target="_blank en ook pvr versus npvr


Serie opnames zijn nog niet mogelijk in nPVR zou in de nabije toekomst ook mogelijk worden.


zenders in nPVR mogelijk:


Nederlandstalige zenders: 2BE, 2BE HD, Acht, anne, ATV, AVS-Eeklo, AVS-Gent, AVS-Oudenaarde, Canvas, Canvas HD, Cartoon Network NL, Discovery Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Channel HD, Discovery Science, Discovery World, Disney Channel, Disney Junior, Disney XD, één (VRT), één HD, Eurosport, Eurosport 2, Eurosport HD, Focus TV, History Channel, Investigation Discovery, Jim, Kanaal Z, Ketnet, Lacht, MTV, National Geographic, National Geographic Wild, Nickelodeon, Nicktoons, Nick Junior, NPO 1, NPO 2, NPO 3, Passie XXX, Pebble TV, Penthouse HD1, Pink X, Ring TV, ROB TV, RTV, Sport 10 HD, Sundance Channel HD, TMF / Comedy Central, Travel Channel, TV Brussel, TV Limburg, TV Oost, VIER, VIER HD, VIJF, VIJF HD, Vitaya, VTM, VTM HD, VTM Kzoom en WTV.


Franstalige zenders: AB3, AB3 HD, AB4, Action, Animaux, Antenne Centre, Arte, Canal C, Canal J, Canal Z, Canal Zoom, Cartoon Network, Club RTL, Club HD, Cultuur 7, Discovery Channel, Discovery Channel HD, Disney Channel, Disney Junior, Disney XD, Dorcel XXX, Eurosport, Eurosport 2, Eurosport HD, Extreme Sports, France 2, France 2 HD, France 3, France 4, France 5, France 24, Histoire, JUNE, KTO, La Une (RTBF), La Une HD, La Deux, La Deux HD, La Trois, La Trois HD, LCI, M6 Boutique, Mangas, Matélé, Melody, Mezzo Live HD, Moteurs, MTV, MTV Idol, MTV Live HD, My Zen TV, National Geographic, National Geographic HD, National Geographic Wild HD, Nickelodeon, Nick Junior, Notélé, Plug RTL, Plug HD, Radio Contact Vision, RFM TV, RTC Liège, RTL-TVI, RTL-TVI HD, Sport 10, Sundance Channel HD, Télé Bruxelles, Télé MB, TéléSambre, TéléVesdre, TF1, TF1 HD, Tiji, Trek, TV Breizh, TV Com, TV Lux, Ushuaïa, Ushuaïa HD, VH1 Classic en Vivolta.


24/09/15 http://forum.proximus.be/posts/005303c2ae" target="_blank


Beste,


De decoder dat u momenteel aangesloten hebt staan is nog een v3 decoder.


Deze decoder kan in principe niet meer mee met het reeds geevolueerde netwerk van de laatste jaren waardoor gekend probleem dat die log, traag is geworden en een regelmatige reboot nodig heeft.


Met de nieuwe Tv proximus op komst zal dit binnnekort nog meer problemen geven en zal uw decoder niet meer naar behoren functioneren en sowieso vervangen moeten worden .


Een andere decoder , recentere decoder is dus wel degelijk aan de orde.


Indien de decoder in huur was geweest, kon deze gratis omgeruild worden maar door het feit dat u die aankocht en garantieperiode allang is verlopen is dit niet meer mogelijk.


U wendt zich best tot een Proximus center hiervoor, daar kunt u samen met de verkoper beslissen of u een decoder huurt of koopt, afhankelijk van soms promotieacties die lopen voor klanten die in uw situatie komen te staan.


U kan dit nu doen of de lancering van de nieuwe Proximus afwachten .


mvg sabine


===================================================


Beste,


De lancering isbinnenkort ( oktober/novermber)


een aantal mensen is al geupdate en aan het uittesten..


Een v5 of v5 mini wordt aangeraden om alle functies te kunnen benutten


een v5 mini bevat geen harde schijf , maar bedoeling is om alles toe te laten op de servers , ook serieopnames,etc..zodoende een harde schijf niet meer noodzakelijk is.


http://www.proximus.be/nl/id_cr_connecttv/particulieren/onze-producten/packs/apparatuur.html" rel="nofollow


mvg sabine


https://#Tegenstrijdigeberichten" id="Tegenstrijdigeberichten" name="Tegenstrijdigeberichten" style="color: black; text-decoration: none;" target="_blank # Tegenstrijdige berichten #

Verschillende versies van berichten blijven komen van Proximus medewerkers zowel hier als op de sociale netwerken, alsook van techniekers en van klantendienst:


- Wat zeker is dat de V5 niet meer online te bestellen is op de Proximus Site , alleen de V5 compact

- Medewerkers: In de toekomst alleen V5-compact decoder en de volgende generatie decoders

zullen ook enkel zonder harde schijf verkrijgbaar zijn.

- Medewerkers: De V5 is alleen nog beschikbaar in de PX shops zolang de voorraad strekt.

- Klantendienst: V5 decoder maar beschikbaar zijn in de Proximus shop tot 15 oktober.

- Medewerkers: geen bericht gekregen of geïnformeerd geweest dat de V5 niet meer zou verkocht worden

en zeker niet dat het zou stoppen op 15 oktober !


- 28/09/15: volgens Medewerkers: De V5 decoder blijft naast de V5-mini bestaan !


================================================================================

je kan je decoder automatisch na een bepaalde tijd (bv. na een uur),

in sluimerstand laten overschakelen indien niet meer gebruikt,

dat kan je via het menu op je decoder instellen. (zie ook v5 decoder specificaties)

Opmerking: Hier werd al door meerdere mensen gepost dat er problemen zijn met opnames indien hij in diepe slaap staat,

Maar als je dit voor hebt kan je deze optie nog altijd weer uitzetten natuurlijk.

Als het enkel voor het lawaai is dat je decoder maakt dat je dit wil doen, dan is dit voor de mini niet nodig, maakt geen lawaai.
Hebt u een nieuwe generatie decoder V5 of V5-mini?

Dan kunt u het stroomverbruik van de decoder nog lager houden door de sluimerstand aan te passen:


  1. Stel de decoder zo in dat hij na een aantal uur (instelbaar van 1 tot 8 uur) automatisch in standby mode gaat. Dit gebeurt als u geen enkele actie doet gedurende een voorafingestelde tijd. Indien u dan vergeet om uw decoder af te zetten dan gebeurt dit automatisch na een bepaalde tijd. [list=1]
  2. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > tijdsinterval voor sluimerstand. Het aanbevolen tijdsinterval voor sluimerstand is 4 uur. Vooraleer de decoder in sluimerstand gaat, krijgt u een verwittiging op het scherm. Indien gewenst kunt u er op dat moment voor kiezen om toch niet in sluimerstand te gaan.
  3. Is uw decoder in sluimerstand en wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op de on-off-toets.
  4. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de sluimerstand om een geplande opname te doen.


  • Stel de decoder zo in dat hij na een half uur in standby mode automatisch in diepe slaap komt.

    1. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > sluimerstand. U kunt kiezen tussen normaal en diepe slaap.
    2. Wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op op de on-off-toets. Het duurt dan ongeveer 2 min alvorens u tv kunt kijken en doorheen het menu kunt scrollen.
    3. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de stand diepe slaap om een geplande opname te doen op de harde schijf van de decoder. !!!! (Hier werden al door verschillende personen problemen gemeld bij het programmeren van PVR opnames)

    Maar als zoals geïnsinueerd wordt ( tot nader orde ) alleen nPVR nog zal mogelijk zijn, zal je daarvan eventueel ook zeker geen last meer hebben :-))









    [/list]

    =================================================================================



  • Heb net een aanvraag ingediend om mijn v3 decoder te laten omruilen in een Kiala punt.


    Hopelijk krijg ik nog een v5 decoder met harde schijf.


    We zullen zien...
    Ik denk van wel, via kiala punt ben je tamelijk zeker want de oude stock zullen ze toch ook kwijt willen, alleen stel ik mij een andere vraag of ze in de toekomst dan niet van zin zijn om PVR af te schaffen !!!! en dat alles via servers zal moeten gebeuren, de toekomst brengt raad ;-)
    Reputatie 6
    Badge +2
    Zijn ze nu zot geworden daar bij Proximus, wat gaan ze nog uitvinden om de mensen te koeioneren?ontevreden


    En te weten dat niet van alle zenders nPVR opnames kan gemaakt, dus opname beperkingen.


    En de kwestie dat die nPVR opnames nu 60 dagen kan bewaard worden maakt mijn rekening niet, ik heb nog opnames staan van zelfs een jaar geleden, dus alles bekijken binnen 2 maanden is een onmogelijke zaak, ik laat mij niet opjagen.


    Moest mijn V4 decoder ooit defect raken en zij kunnen enkel die V5 mini aanbieden dan is de kans zeer groot dat ik Proximus TV zal opzeggen en enkel voortdoen met Telenet.
    Reputatie 7
    Badge +6
    Ik heb het nieuws over die V5-mini ook gelezen. Arme proximus servers, ze hebben het nu al zo lastig.


    Het zal de opnamemogelijkheden wel flink verminderen, daar zullen TN en zijn zenders dan wel blij mee zijn, zeker. Nu kan de Proximusklant door de mogelijkheid van nPVR en PVR opnames veel programma's tegelijkertijd opnemen. Daarbij waren de laatste weken de moeilijkheden met de niet te wissen opnames en het moeten herstarten van de decoder blijkbaar voor velen, ook hier, opgelost, en nu zouden in de toekomst dus de nPVR opnames verdwijnen.


    Men denkt er blijkbaar aan die PVR opnames langer te bewaren nog op de servers, maar voor ons is het grote voordeel juist dat we zo veel tegelijkertijd kunneen opnemen, om dat te bekijken, wanneer we allemaal samen thuis zijn en dan zou het jammer zijn dat dit voordeel verdwijnt. Nu ja, het zal hopelijk niet voor al te binnenkort zijn.
    Reputatie 1
    Badge +1
    Het lijkt mij een poging van Proximus om Netflix en hun on demand catalogus en tv boeketten verder te pushen.
    misschien gaan ze de 60 dagen uitbreiden, wie weet! maar het is nog koffiedik kijken, daarvoor zullen eerst meer de sluier moeten oplichten.

    hopelijk gaan ze niet zo ver dat zelf degenen die nog een decoder hebben met hdd, niet meer in PVR gaan kunnen opnemen en zelf de oude opnames die er op staan onmogelijk nog kunnen bekeken worden, dus je zie dat we zoveel kunnen fantaseren als we willen, we toch gaan moeten afwachten wat Proximus in de toekomst gaat brengenverrassing
    Reputatie 7
    Badge +6
    Hun klanten weg pushen ja, op die manier. De boeketten stellen niet veel meer voor, met al hun herhalingen, de on demand catalogus is niet echt up to date en duur, en voor Netflix heb je Proximus niet echt nodig. Telenet biedt dan toch interessantere opties, voor wie graag TV kijkt. Het groot aantal opname- mogelijkheden tegelijkertijd is Proximus grote troef.


    Voetbal, dat pushen ze wel voor het moment en nog geen klein beetje.duivel


    We kunnen hier zelfs niet gerust meer zappen of we komen wel 'per abuus' op een voetbalzender terecht. lach
    Dit is het antwoord dat iemand gisteren via een Forum Privé bericht ontvangen heeft van Prox en mij opgestuurd heeft:


    'Bepaalde zenders sturen omwille van auteursrechten encryptie codes mee zodat opnemen niet meer mogelijk is.'


    NB: 'niet meer mogelijk is' via extern toestel zoals video recorder bv.


    Een bedenking die ik hierbij maak:

    Als er meer en meer zenders dit doen dan zal dit opnemen waarschijnlijk ook in de toekomst niet meer mogelijk zijn en is het misschien daarom dat Proximus nog alleen een decoder verkoopt, verhuurt zonder harde schijf !!!
    Reputatie 6
    Badge +2
    Als Proximus PVR opnames wil vervangen door nPVR opnames zullen er volgende zaken moeten gebeuren om dat voor mij en velen aanvaardbaar te maken en dat is dat de bewaartermijn van 2 maanden opgetrokken moet worden tot op zijn minst 6 maanden of zelfs 1 jaar, beter zou zijn onbeperkt maar dat zal waarschijnlijk technisch niet mogelijk zijn en bovendien moet opnemen in nPVR van alle zenders mogelijk zijn, TV Replay zou 1 week moeten kunnen terug gaan in de tijd zoals dat bij Telenet het geval is want 36 uur is werkelijk veel te weinig.


    Als die zaken zullen gebeuren dan zou ik er nog kunnen mee leven maar zoals de zaken er nu voor staan is dat nu momenteel onaanvaardbaar.


    Dat is ook naar verluid ongeveer wat ze van zin zijn, maar ze willen nog voorlopig geen details kwijt, die later zullen volgen zoals beloofd en belofte maakt schuld. knipoog


    Er zijn ook http://bgctv.skynetblogs.be/#Decoderszonderharddiskvoordelen" target="_blank aan verbonden


    Reputatie 7
    Badge +1
    Het is inderdaad zo dat bijTelenet overkopiëren via HDMI naar DVD niet mogelijk is, nog wél via Scart. Is dit een verloren gevecht tussen zenders en providers? En de gebruiker is het latente slachtoffer? voor de Duitser zenders had ik in 2013 Telenet bijgenomen omdat Bellens die bij Belgacom had weggehaald. Domique Leroy heeft die dan teruggehaald, maar ik heb Telenet behouden om altijd een alternatief te hebben. Sedert nPVR beter werkt en TV replay+ een waardevol alternatief is (maar het mag wel een week zijn zoals bij Telenet en geen 36 uur) gebruik ik de digicorder van Telenet nog maar sporadisch.


    Ik sluit mij daarom in deze aan bij Alexander; we zouden dan beter een petitie starten tegen die zenders die dit plannen en die eventueel boycotten! nPVR-opnames kan je (voorlopig?) nog altijd overkopiëren naar DVD. Maar de beperking in zenders is hier wél spelbeker nr. 1!
    Goed gezegd 'voorlopig' want in een ander post hier hebben we het er al over gehad dat sommige zenders al een code meesturen zodat op een extern aangesloten toestel een copier beveiligingswaarschuwing komt en het opnemen onmogelijk wordt !
    Reputatie 7
    Badge +6
    Die voordelen van een decoder zonder vaste schijf zie ik nog zo direct niet zitten. Wij als klanten zijn wel weer de pineut. Eerst doen ze alles om oude decoders te vervangen door V5 en nu worden die dus ook waardeloos binnenkort, als ik goed begrepen heb dat updates voor de nieuwe manieren van opnemen alleen naar de V5 mini zullen gestuurd worden.


    Daarbij, zoals Sinjoor zegt, werkt het systeem van de opnames nu goed, ik moet de laatste tijd zelfs de decoder niet meer herstarten en ik blijf het herhalen: het grote voordeel van Prox TV is dat je zoveel kunt opnemen, voor de rest is Telenet hoewel duurder, dan toch interessanter. Het is dan als TV kijker de overstap yoch waard.


    Wel goed vind ik dat Proximus eraan zou denken, opnames en gehuurde film ook via laptop etc. af te spelen, maar dat zal Telenet ook wel doen.als het zover komt.
    Dit zij enkele van de http://bgctv.skynetblogs.be/#Decoderszonderharddiskvoordelen" rel="nofollow die er aan verbonden zijn.
    Reputatie 7
    Badge +6
    OK, lezen kan ik ze wel hoor, maar ik vind het geen echte voordelen die opwegen tegen PVR, maar alleen een paar mogelijke verbeteringen voor een decoder zonder vaste schijf.



    Ja meningen verschillen natuurlijk, ik kan natuurlijk maar zeggen wat ik er persoonlijk van denk.


    Ik zie het namelijk zo,


    - als de nPVR opnames voor een zeer lange periode op de server bewaard blijven,

    dan is het volgens mij net het zelfde als de PVR die op uw hardde schijf staan,

    en niet vergeten dat je harde schijf of je decoder kan defect gaan, dwz opnames kwijt.

    - Als zoals ze beloofd hebben ook serie opnames mogelijk worden dan is er weer geen verschil met de PVR

    - Als daarbij voorzien wordt dat net dezelfde zenders kunnen in nPVR opgenomen worden als in PVR dan weer geen verschil met PVR


    Dan zou ik (dat is louter mijn persoonlijke mening) er zeer goed kunnen mee leven.
    Kan niet goed volgen Senior ( 'k ben ook nooit van de rapste geweest 😉 ), boeket zenders in PVR of nPVR maakt dat dan volgens u zo'n verschil uit.
    Reputatie 5
    Badge +3
    Gaan ze nu blijven vernieuwen? V4 nog niet zo oud, vervangen door een krachtige V5, en straks nog enkel de V5 mini...


    Hopelijk worden de npvr opnames in aantal daarop niet beperkt?...is de capaciteit van de servers daarop aangepast,


    en wat bij een server storing? Met een HDD heb je meer zekerheid.


    mvg


    Alles is nog niet officieel en misschien zijn we teveel aan het fantaseren wat er zou kunnen gebeuren!

    Alleen kan je zeggen waar rook is er vuur :-)


    Wat wel 100% zeker is, is dat je de V5 niet meer kunt online bestellen, mss komt de verwachte V6 uit en dan zullen we direct weten hoe laat het is al naar gelang die een harde schijf zal hebben of niet!
    @Sinjoor,



    in het boeket Music&Culture neem ik regelmatig klassieke uitvoeringen op van BBC4 en van MezzoLive HD. en in het standaardaanbod van de duitse zenders ARD en ZDF. Zolang die dan niet kunnen in nPVR steiger ik natuurlijk!



    Het is niet omdat ik de boeketten niet heb dat het mij niet interesseert hoor, maar wat ik mij afvraag is, waarom zou dit niet kunnen in nPVR .


    Moest ik mij maar interesseren wat ik zelf heb of nodig heb dan zou mijn interesse 0,0 zijn 😉

    Persoonlijk heb ik veel meer plezier om te weten hoe alles draait en keert, dan dat ik het in mijn bezit zou hebben, klinkt mss raar voor de moderne tijd waarin we leven, maar bij mij is het nu eenmaal zo, het gaat zelf zo ver bij mij als ik iets koop en van zodra ik weet hoe iets werkt komt het bijna nooit nog de kas uit, zoals met mijn smartphone en tablet bijvoorbeeld, daarom dat mijn vent altijd zegt tegen mij 'zot zijn doet zeker geen pijn'!lach
    Reputatie 5
    Badge +3
    Nog beter, nu al een V6! En volgend jaar een V7? Ben deze week nog een V3 gaan vervangen door een V5, heb de vraag toen gesteld aan de verkoper, die wist van niets dat de V5 verdwijnt, of hij mag het niet weten, de toekomst zal het wel uitwijzen.


    mvg
    Daar was al een tijd sprake van hoor van die v6 en na de v7 komt enz... net als we nu al aan Windows10 zittenlach


    't is niet omdat ze een v7 uitbrengen dat ik ga mijn v5compact buiten smijten en vlug naar de PX Shop ga rennen om er ene te kopen!


    Je kan inderdaad in de PX shop nog een V5 krijgen uit hun stock en verder nieuws mogen ze inderdaad theoretisch nog niet geven, maar aangezien je hem niet meer kunt bestellen online, wilt toch ook iets zeggen!


    Inderdaad zoals je zegt de toekomst zal alles verduidelijken, en ik ga er zeker geen slaappil voor nemen knipoog
    Reputatie 7
    Badge +6
    En terwijl hier nog over V(eel) 5en en 6en gepraat wordt is men in Frankrijk al een tijd bezig met een b-box Miami (Bouygues), waardoor, in samenwerking met Google en de Android technologie, traditioneel TV kijken wordt gekoppeld aan surfen op het web en het gebruiken van apps etc. op je TV Geen smart TV nodig dan.


    Het ding huren kost wel 25,99 € per maand en hoe het dan zit met het gewoon internet?
    Reputatie 7
    Badge +1

    t is niet omdat ze een v7 uitbrengen dat ik ga mijn v5compact buiten smijten en vlug naar de PX Shop ga rennen om er ene te kopen!



    Dan zet je die V5mini toch in de kast bij de rest van de spullen die je doorgrond hebt en dus niet meer gebruikt?duivel

    Reageer