User Interface

  • 26 February 2011
  • 4 reacties
  • 414 Bekeken

Vinden jullie de user interface van Belgacom TV ook zo amateuristisch? Als je bvb de begin- en eindtijden bij een opname wil aanpassen dan is dit vrij omslachtig, veel pijltjes drukken om uiteindelijk alles aangepast te hebben en met de cursor rechts onder te eindigen ..... om dan weer helemaal naar links boven te gaan om op OK te klikken .....

Ik dacht dat er een nieuwe interface zat aan te komen? Weet iemand hoe die eruit zal zien en of dit soort onvolmaaktheden aangapakt geweest is?


koen

4 reacties

Badge
Ik weet het dat het vrij omslachtig verloopt en ik hoop dat het anders is bij die nieuwe interface.Maar daar heb ik net zoals jij het ruiken naar.Dus afwachten maar.Ik hoop het alleen maar.
Reputatie 7
Badge +1
Normaal moet je die niet aanpassen, die staan automatisch op 5 voor en 20 na. Bij nPVR heeft dat immers geen belang. Bij PVR worden tijden bij achtereenvolgende opnames op dezelfde zender automatisch aangepast om conflict te vermijden. Gewoon in de TV-gids op programma gaan staan, op de rode opnameknop drukken en op OK klikken. in de planning kun je met de groene knop bij de voorziene posten en geen series nog veranderen naar nPVR, watg is daar nu moeilijk aan.
Bednakt voor je reactie, sinjoor71!

Bij mij gebeurt die automatische aanpassing dus helemaal niet! En ik heb al tal van keren alles opnieuw opgestart, moet zeker de laatste versie van de software hebben! Telkens als ik twee opeenvolgende programma's programmeer, krijg ik de conflict-melding! Wat jij vertelt is wat ik gewend ben van bij Telenet, maar op m'n Belgacom decoder moet ik het manueel gaan aanpassen.

Enig idee waar ik informatie vind over nPVR? Is er ergens een vernieuwde handleiding of zo? Net even aan het testen geweest ... gewoon manuele opname gestart en ik zag dat de opname gebeurde zonder dat de decoder dit aangaf ("REC"). Dus dat moet nPVR zijn veronderstel ik. Nu, als ik naar m'n PVR ga dan zie ik helemaal geen verschil!?! Hoe weet ik dat een opname PVR of nPVR geweest is? En dan is er ook het probleem dat dit blijkbaar voor series niet mogelijk is?!?

Trouwens, als ik in de planning ga zoals jij beschrijft dan is de groene knop blijkbaar om de bewaartijd aan te passen. Is ook een zeer geäpprecieerde verbetering (het is de eerste keer dat ik dit zie staan), maar dat betekent dus wel dat ik met de groene knop niet voor nPVR kan kiezen.

Dit is wat me nog het meeste stoort bij heel dit gedoe: iedere keer dat je iets probeert is het weer wat anders! Huilen Nu goed, beter dat ze de dingen proberen te verabnderen dan dat ze niets doen. Het is overduidelijk een product dat nog steeds in de kinderschoenen staat en hopelijk kunnen ze het snel verbeteren. Maar het lijkt mij dat er een gebrek aan visie en planning is. Het vb van de groene knop is daar een mooi vb van: jij vertelt me dat die voor A dient, ik ga kijken en zie B. OK, beetje geduld oefenen zeker. Zit sowieso nog 11 maanden vast aan Belgacom. Als ze er tegen dan iets deftig van kunnen bakken dan blijf ik eventueel.

Sinjoor71, hartelijk dank voor uw reactie hoor!!

Groetjes,

Koen
Reputatie 7
Badge +1
Koen, dat is een misvatting: de term "bewaartijd aanpassen" is misleidend. De groene knop verschijnt enkel bij geplande opnames van de opgegeven zenders, en niet bij geplande series. Bewaartijd aanpassen betekent dat je opnames met 30d achter (nPVR), door op de groene knop te drukken kunt omzetten naar PVR. Dat wil zeggen dat ze dan niet meer op de server, maar op de harde schijf komen. Je kunt ook opnames die in PVR gepland zijn met die groene knop naar nPVR omzetten.

De uitleg staat op de blauwe knop (bij elke zender) optie "info", en dan een paar maal op OK drukken denk ik. Daar staan ook al de zenders vermeld waar het voor werkt (geen buitenlandse dus), en 3 HD-zender (Eén, Canvas/Ketnet en VTM HD), die er maar sedert een week of zo bijgekomen zijn.

Er staat dat er maar 2 opnames in nPVR kunnen (met PVR bij zijn dat er dan 3), maar voorlopig kunnen dat er veel meer zijn.

nPVR is een soort TV op aanvraag, maar dan gratis. Het programma wordt dan op de server ter beschikking gehouden voor de ingeplande tijdspanne gedurende 30 dagen. Daarom kunnen er nooit conficten ontstaan. Systeem is geleidelijkaan uitgerold vanaf midden december, en was vooral een hulp voor mensen met een lijn met lage capaciteit (nog ADSL), die voordien niet konden opnemen en kijken tegelijk; maar voor mij was het interessant omdat ik dan geen DVD-HDD-recorders meer analoog van de kaberl moest laten opnemen. Vooral sedert he toevoegen van de 3 HD-zenders ben ik héél tevreden met het systeem.

Reageer