usb 3806 H modem en android ICS support

  • 6 June 2012
  • 1 reactie
  • 121 Bekeken

Ik heb een Acer Iconia A500 met ICS geinstalleerd. Dit model heeft support voor USB.

Ik wil nu gebruik maken van het aanbod internet overal en moet beslissen of ik ook de usb modem van BGC aankoop.

Het model dat BGC aanbiedt is Huawei 3806. Weet iemand of dit door Android ondersteund wordt ? Zo ja, moet daar iets speciaal voor gedaan worden zoals bv de tablet rooten ?

1 reactie

Badge +1
Hallo

Je tablet is standaard niet uitgerust om usb modems voor 3g te laten werken. Maar er bestaan wel custom roms die dit wel kunnen. Het besta is natuurlijk al je een sim kaart in je tablet zou kunnen steken maar ik denk niet dat dit kan bij jou tablet. De beste oplossing vind ik dan dat je een Vodafone Mobile Wi-Fi R201 koopt. Daar ben je zeker van dat het werkt op je tablet en dan kun je dit ook gebruiken voor je smartphone als je die hebt en voor je laptop. Nu ik heb een Toshiba folio 100 en heb een Huawei K3715 en dit werkt perfect maar er staat wel een custom rom op van het XDA forum. Hier zie je dat dit werkt. Nu als je dit ook zou willen dat dit voor jou werkt met een Huawei 3806 op je acer tablet dan raad ik je aan eens naar het XDA forum te gaan en op zoek te gaan naar een custom rom voor je tablet waar de ondersteuning voor 3g usb apparaten er in zit. Hier vind je een patch voor je tablet dan moet je er geen custom rom op zetten maar moet hij wel gerooted zijn. Nu jou apparaat staat daar wel niet in de lijst dus zou ik eerst een berichtje sturen naar de maker van deze patch namelijk Dexter_nlb.

Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg.

mvg

Reageer