Vraag

Uren vertraging op bellen of sms'n mobiel

  • 30 September 2017
  • 5 reacties
  • 222 Bekeken

Ik bel mijn vrouw op haar mobile of sms, en er is geen spoor terug te vinden op haar telefoon dat ik gebeld heb, of geen sms-bericht binnen gekomen, ... tenzij enkele uren later... Zelfde verhaal als ik een vriend opbel of sms. Is wel maar op één enkele dag gebeurd. Ik had goed signaal en bevond me thuis, waar ik normaal probleemloos bel.
Hoe kan dat? Is er iets fout met mijn smartphone?

5 reacties

De vraag is ook al je uw vrouw of als je die vriend opgebeld hebt, of daar wel goede ontvangst was.
Beste Martin,

dat zou wel héél toevallig zijn, want zij bevonden zich zelfs in verschillende provincies.Ook mijn zoon, die zich op 12 km. bevond, kreeg mijn sms met uren vertraging.Ik ben net overgestapt naar Proximus owv de betere dekking..
Bedankt voor je reactie.

groetjes.
Inderdaad in dit geval wel.
Heb je de gsm/smartphone al eens volledig heropgestart (eventueel even batterij en simkaart eens eruit en opnieuw insteken)
Reputatie 7
Badge +4
Stelt het probleem zich op dit ogenblik nog?
Zijn het allemaal Px nrs?

Smsen zijn niet systematisch "real time" (vertraging mogelijk bij bv. overbelasting, ... &kunnen zelfs verloren gaan), maar toegegeven dit is eerder "uitzonderlijk
Wat vertraging m.b.t. het verschijnen van gemiste oproepen betreft, heb ik niet direct een verklaring tenzij het door Martin aangehaalde mogelijke probleem "dekking" (= buiten en eventueel ook binnen gebouw)

http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-mobile-netwerken
en als je meer de echte waarden wilt kennen van de dekking is het ook beter van de dekkingskaart te gebruiken die bij middel van gebruikers van een app in real live opgesteld worden.
zie voor meer uitleg > http://bgctv.skynetblogs.be/#GSM-Ontvangst
Maar dat zal hier niet echt het probleem zijn van Ding volgens mij want ..."Is wel maar op één enkele dag gebeurd"
Dat heb ik soms voor maar ook heel zelden en inderdaad niet altijd door overbelasting ......

Reageer