Upgrade naar VDSL2 voor tevreden (?) klant

  • 7 November 2011
  • 7 reacties
  • 1977 Bekeken

Ik ben al Belgacom klant voor mijn internet sinds 2004 met een Internet Go (nu heet dat Favorite) abonnement. Vorige week heb ik mij een bbox-2 modem in huis gehaald omdat de oude modem het liet afweten. Groot was mijn verbazing toen ik ontdekte dat ik nog steeds surf aan 4Mb, terwijl ik betaal voor 25Mb. Volgens de klantendienst was omzetten naar VDSL-2 geen probleem voor mijn adres. Gratis en voor niks. Hoera dus? Stoer

Dit laat toch een wrang gevoel achter. Ik betaal al jaren voor een "supersnel internet". Dit is over de jaren gestegen naar 6Mb, 10Mb, 12Mb, 15 Mb enz. In al die tijd heb ik betaald voor iets dat veel duurder was dan het standaardabo en toch bleef Belgacom mij een 4Mb lijn geven. Ik ben zelf in de modem settings moeten duiken om hier achter te komen en Belgacom maar hoera-berichten sturen dat de snelheid van mijn abonnnement werd verhoogd. Helemaal geen hoera dus. Wenkbrauw ophalen

Toen ik mijn teleurstelling probeerde duidelijk te maken aan de klantendienst, werd dat niet op gejuich onthaald. Ik werd de mond gesnoerd dat ik al blij moest zijn om een gratis upgrade te krijgen naar VDSL-2, terwijl mijn abonnement daar nochtans recht op geeft als de mijn adres het toelaat. Huilen

Dit vind ik dus echt bedrog. Als bestaande klant betaal je jaren lang trouw je rekening en dan vind je zoiets. Ik durf het woord "compensatie" bijna niet laten vallen. Het was op zich al fijner geweest mocht die klantendienst gezegd hebben "sorry mijnheer, dat was niet onze bedoeling en we zullen dat eens snel voor u recht zetten".


Benieuwd of ze zo'n trucs in Mechelen ook durven uithalen.


Erwin


7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Omzetten naar VDSL2 gebeurt helaas meestal nog op initiatief van de klant. Als je er niet achter vraagt kom je soms eerder toevallig achter de waarheid bv. bij een vraag naar Belgacom TV in HD, of (zoals bij mij) bij een storing ip de lijn, waarbij iemand van de technische dienst miij erop wees dat ik op VDSL2 kon over- gezet worden. Dat je op Favorite werd gezet was de normale procedure toen omdat we op Internet Go stonden. Al die klanten werden zonder uitzondering, voor zover iik weet, op Favorite gezet toen.

Voor zover ik weet is Balgacom nog steeds niet actief bezig klanten te contacteren als VDSL2 bij hen mogelijk is of wordt. Een wat rare politiek vind ik. Dus alleen de wat clevere klanten, die van wanten weten, worden op hun vraag bediend....Als dat vroeger was, omdat hun (glasvezel)netwerk nog niet genoeg uitgebouwd was, OK, maar ondertussen zitten we toch al in een tijd waarin VDSL2, toch zeker voor HD TV en voor aansluitiing van meerdere toestellen, een "must" is geworden. Vooral in concurrentie met Telenet zou dat een sterk verkoopsargument moeten zijn. Sedert kort hebben ze zelfs de compressie van de streaming aangepast, zodat ook klanten met maar 16,5Mbps VDSL2 (het laagste profiel) nu ook vlot 2 HD-streams (2 x 6,5 = 13Mbps) aankunnen en toch nog iets overhouden voor internet.

Ik heb ook een hele tijd voor favorite, als zogezegde opvolger van Go, betaald tot ik eerst in april 2009 (dooer een toeval) eindelijk van Vdsl2, zelfs in het hoogste profiel (30Mbps) , kon genieten met 25Mbps download. Jij hebt blijkbaar nog meer dan 2 jaar langer moeten wachten, waarbij je er het raden naar hebt hoelang die glasvezelcabine al in jouw buurt staat....tenzij je ze zelfs hebt weten zetten en je toen al wist voor wat die kast diende.....ergens teren ze wel op de oinwetendheid van veel mensen.....ik wist toen ook niet beter. Hier op het forum leer je echter wel héél veel bij als je de tijd neemt en de moeite wilt doen om alles mee te volgen....
Badge +1
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Ik vind als ze het toch gratis geven en als de lijn het aankan dat ze VDSL2 mogen activeren zonder dat je zelf moet zeggendat ze dit doen. Of dat ze je ten minste een brief sturen om te zeggen dat je VDSL2 kan laten activeren gratis En ook wat VDSL2 dan inhoud. Ikzelf heb daar geen probleem mee. Ik heb VDSL2 maar vindt dat andere mensen daar evengoed mogen van genieten als dit mogelijk is.
Wees maar gerust die trucs kennen ze overal en die zul je wel leren (als je oud genoeg wordt teminste).
Het is een kwestie van iemand te vinden waarvan de trucs lange tijd niet opvallen en dat je je zo toch nog enige tijd goed voelt, wat je niet weet niet ook niet deert hé, Knipogen

PS: Ik vind tenslotten ook dat je 200% gelijk hebt, maar het is en blijft altijd het zelfde liedje je moet ook nog gelijk krijgen en dat is een ander paar mouwen.
beste edbeucke

de vdsl2 activatie gebeurd na zo'n 10-15 dagen. je mag je modem (bbox 2) dan wel je meegekregen hebben, je zal normaal nog een brief ontvangen met activatiedatum, pas daarna zal je sneller surfen.

mvg
iedereen overschakelen op vdsl2 waar het beschikbaar komt is niet mogelijk, immers moet de binneninstallatie vaak aangepast worden en is in de meeste gevallen een andere modem (bbox2) vereist. dus een naadloze overgang is niet mogelijk.

persoonlijk had ik het beter gevonden had belgacom indertijd zijn internet verkocht niet enkel op basis van snelheid, maar ook op basis van beschikbare technologie. in dit geval had je ten alle tijde de keuze gehad tussen vdsl2 (indien beschikbaar) en adsl internet. denk dat het daar nu wel te laat voor is, want adsl zijn ze aan het afbouwen en gaan ze nu niet meer promoten...

het is nu dus aan de klant die moet zien wat hij kan krijgen en daar z'n abonnement op afstemt. combinatie van adsl techonlogie en een favorite abo is zinloos. maar ik ben er me van bewust dat de gemiddelde gebruiker geen benul heeft van vdsl2, adsl etc... en dat er veel klanten zijn met dure abo's en daar weinig snelheid voor terug krijgen, zonder het echt te beseffen tot op een goeie dag plots hun euro valt zoals de TS ook overkwam. ideaal is het systeem met andere woorden niet. gelukkig worden nieuwe klanten wel op de hoogst mogelijke technologie aangesloten

van compensatie kan geen sprake zijn omdat belgacom zijn snelheden niet garandeert.

mvg
Bedankt voor alle reacties. Allé, ik voel mij al minder alleen nu Lachen Als Belgacom het correct zou spelen, dan zouden ze de abonnementsprijs afhankelijk moeten maken van iemands reële theoretische snelheid en niet van wat er mogelijk is als er ooit bij iemand in de buurt een vdsl2 kast wordt geplaatst. Bon, ik ga nog wat supersnel internetten nu...
Xenne: "gemiddelde gebruiker geen benul heeft ......" Daar sla je de nagel op de kop, maar dit is algemeen geldig trouwens voor alles wat je koopt en daarom is het soms veel beter dat het niet uit komt dat je bedrogen bent, hoe raar het ook klinkt !!

Reageer