Upgrade naar fatsoenlijke lijn nu wel mogelijk?

  • 17 August 2011
  • 13 reacties
  • 2074 Bekeken

Beste,

Per toeval kwam ik nog eens op de Belgacom site terecht en dacht ik er aan om te kijken hoe het tegenwoordig zit met onze lijn...

Tot mijn verbazing staat er op de BelgacomTV-beschikbaarheidspagina na het ingeven van telefoonnummer en validatiecode: 3 TV's aansluitbaar, waarvan 2 HD!

Betekent dit nu dat er ondertussen VDSL2 beschikbaar is op ons adres?
Wij hebben namelijk helemaal niets van telefoontje of briefwisseling ontvangen over de nieuwe mogelijkheden, wat ik toch wel vreemd vind voor een commerciëel bedrijf als Belgacom...

Kan er iemand van Belgacom even controleren of de snelle verbinding nu effectief mogelijk is op account "fc890901"?
Aangezien we destijds een contract afgesloten hebben voor 12Mbit/s internet, wat we tot nu toch nog niet gekregen hebben, zouden we het dan ook ten zeerste appreciëren dat deze overstap zo snel mogelijk en kostenloos gedaan wordt op onze account...
En neen, daarmee bedoel ik niet 'geen extra maandkosten, maar wel een activeringskost van 50 Euro'...

Mvg

13 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Best eens bellen met de technische dienst 0800 22700 (tot 22.00 uur 7 dagen op 7)
"fatsoenlijke lijn" vind ik niet echt goed uitgedrukt

maar het ziet er inderdaad naar uit dat u van adsl technologie kan overschakelen naar vdsl2 technologie, wellicht zal u een andere modem nodig hebben (bbox2)

verdere details te verkrijgen via telefoon of in belgacom center

over de €50 activatiekosten valt misschien wel te onderhandelen ...

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Omdat je dit contract hebt afgesloten toen VDSL2 nog niet beschikbaar was maar er toch voor betaalde .

Kan je effectief een gratis omschakeling vragen om technische redenen.

Je belt eerst naar de Technische dienst 080022700 die meten je lijn na en kijken of VDSL2 mogelijk is , als ze het bevestigen vraag je om een ticket nummer . Hier mee bel je dan naar de Klantendienst.

Heb ik 3 jaar geleden ook zo gedaan , omschakeling aangevraagd via 080022800 en duidelijk vermeld dat dit is om een technische reden en heb die 50 Euro activatie niet moeten betalen.

mvg,

Bedankt, zal dit morgen eens doen :-)
Toch wel triestig dat je er zelf moet achterkomen. Velen zullen het niet doen. En dan moet je nog trachten om onder de activatiekosten onderuit te komen. Het lijkt wel alsof er gehoopt wordt dat vele mensen gewoon verder blijven surfen met hun adsl-lijntje.
Vind ik er ook van...

Er zal ook wel wat meer achter moeten zitten dan alleen gratis activatie (niet meer dan normaal)...
Aangezien het gewoon hetzelfde internet- en telefoonabonnement zal blijven, is het ook niet meer dan normaal dat er geen nieuw contract moet worden afgesloten, en interesse naar een 1 of 2 maanden gratis als we toch maar dat nieuw contract afsluiten is er van onze kant ook niet. Knipogen
in den tijd dat hier vdsl2 mogelijk werd wel een brief in de bus gekregen, maar of dit standaard procedure is weet ik niet... is al een hele tijd geleden ondertussen....

een nieuw contract is het inderdaad niet, produkt wijzigt niet, 't zal alleen een pakje sneller vooruit gaan......

geniet ervan zou ik zeggen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij was het eerder toeval. Ik had een storing op mijn lijn en internet ging héél moeilijk soms tot helemaal niet. Ze hebben die storing toen opgelost, en toen zei die technieker doodleuk waarop ik niet een turbolijn zou nemen. Blijkbaar bedoelde hij toen ADSL2+. Ik vond dat natuurlijk OK, en ging naar een Belgacom Center waar ik al direct een b-box meekreeg (was dus voor ADSL2+). Ik kreeg dan een brief, dat techniekers gingen langskomen om die aansluiting te doen. Blijkbaar moest er in mijn voortuin gegraven worden om dat te kunnen doen, en ook binnen vervingen die de aansluitdoos. Ik kreeg dan nog een brief met de activeringsdatum. Ik zat toen wél een week zonder internet. Op die datum werkte er juist niks. Naar de technische dienst gebeld, en die zeiden, ja meneer, uw lijn is in orde, welke modem hebt U. Ik zeg b-box. Wat, zei die man, dan hebben ze U een verkeerde meegegeven, U zit op VDSL2 wat nog veel sneller is maar U heb wél een andere modem nodig, en ik kreeg een omruilnummer voor een b-box2. Van toen ging het allemaal wél veel sneller. 6 maanden later nam ik ook Belgacom TV.
Wel, ik vond het al raar dat we de laatste tijd al een paar keer telefoontjes kregen van verschillende bedrijfjes om Belgacom TV aan te praten (verschillende bedrijfjes in opdracht van BGC die van elkaar niet weten, héél professioneel!), terwijl dat met de huidige verbinding maar klungelig zou werken...


In ieder geval, voor BelgacomTV doen wij het niet: Hoeveel men bij Belgacom ook mag beweren dat BelgacomTV gratis is als je al ADSL en telefonie hebt, ik zie toch echt wel dat ons huidige pack zonder TV €44,-/mnd kost, en een vergelijkbaar pack met TV er bij €52,-/mnd.

Er hangt hier een schotel tegen de gevel die ons €10,50/mnd aan abonnement kost, aangesloten op zelf gekozen tuners die ingewerkt zijn in onze MediaCenterPC.

Nu betalen we inderdaad €2,50/mnd meer, maar daarvoor hebben we internet en TV die via onafhankelijke kanalen binnen komen (geen beïnvloeding, en het moet dus wel héél straf lukken dat het een keer allebei niet werkt!), een vrije keuze van apparatuur die in onze woonkamer zelfs ín onze MediaCenterPC verwerkt kon worden, veel meer dan 3TV's mogelijk... Voor ons is dat die €2,50/mnd meer dan waard...


Het enige dat wij wél willen, is een internet-verbinding die werkt volgens de normaal te verwachten prestaties, en als het eventjes kan een modem/router (moet toch vervangen worden blijkbaar) die langer dan 2 dagen verbinding kan houden zonder te moeten gereset worden...
Wij zijn nogal veeleisend hé? Lachen
Reputatie 7
Badge +1
Alles comfort mét vaste lijn in een pack kost momenteel 51,92€, zonder TV is dat 43,97€ of 7,95€ minder. Daar heb je gelijk. Dat zit hem in het packvoordeel van 7,95€ dat je ook voor Internet Comfort + Classic lijn krijgt. TV is maar gratis als je van losse onderdelen start.
Even het vervolg van dit onderwerp melden:

Zolang het contract nog niet afgelopen was, was er niets te onderhandelen: omschakelen naar VDSL kost 50 Euro, iedereen moet dat betalen, zie maar naar de voorwaarden...

Deze morgen belde er iemand van de dienst verlengingen met volgend aanbod: eenmalig €15,- korting op internet en €15,- korting op de telefoonlijn bij een contractverlenging van 1 jaar...
30 Eurookes en weer een jaar vast zitten aan een trage lijn? NO WAY!!!

Dan maar zelf contact opgenomen met de helpdesk, de naam van een concurrerende provider vernoemd en het volgende verkregen:
- Gratis omschakeling naar VDSL technologie (eindelijk de snelheid waar we voor betalen!): Waarde €50,-
- Gratis omzetting naar Internet Start (komt qua specificaties overeen met Internet Comfort 1 jaar geleden: voldoende download en dankzij VDSL nog altijd veel rapper dan nu!): Waarde volgens Belgacom Center: €8,-
- Door deze omzettingen eindelijk een fatsoenlijke lijn voor €6,- per maand minder

Totaal: tijdens de looptijd van het nieuwe contract besparen we in totaal €130,- en hebben we betere snelheden! Das al wat beter dan €30,- en geen wijzigingen!
Reputatie 7
Badge +3
Dat is geweldig


Je ziet maar Belgacom luistert en komt te gemoet


mvg,

Patrick
Het ware wel interessant geweest mocht degene van "Verlengingen" die ons deze morgen had gebeld ook afgeweten had van dergelijke mogelijkheden of mij op zijn minst kon doorverbinden, in plaats van snel snel een contractvernieuwing met een kleine korting aan te bevelen met behulp van standaardzinnetjes, om vervolgens het gesprek zo snel mogelijk af te ronden wanneer dit niet lijkt te pakken...

Ook op de juiste dienst had ik aanvankelijk (na bijna een half uur wachten, ik dacht dat Belgacom ook dat charter ivm lange wachttijden had ondertekend?) ook iemand te pakken die niets kon doen. Pas nadat ik het gesprek had afgerond met de melding dat (naam concurrent) zeer blij ging zijn met een nieuwe klant, werd ik na enkele ogenblikken teruggebeld met de melding dat ik na navraag bij collega's geluk heb en dat mijn verwachtingen konden worden ingewilligd...

Ofwel sprak de helpdeskmedewerkster die ik aan de lijn had de waarheid, was ze niet op de hoogte, en moet er dus dringend iets gedaan worden aan de interne communicatie, zodat er meer klanten kunnen geholpen worden...

Ofwel worden dergelijke verlangens bewust pas ingewilligd wanneer Belgacom een klant dreigt te verliezen, zodat de mensen die zich minder informeren (en dat zijn er volgens mij best veel) opgescheept blijven met een trage lijn en tevreden worden gehouden met een kleine korting, ofwel €50,- afgedroogd worden om de snelheid te krijgen waarvoor ze iedere maand betalen...

Reageer