Update V3 decoder


  • Practitioner
  • 26 reacties
Hello,


Deze nacht werd een update geplaatst op mijn V3 decoder. Vroeger was het Sigma 3.10.3.16 en nu is het Sigma 3.14.0.88. Kan iemand mij vertellen wat er veranderd is in deze versie. Bedankt.



14 reacties

Halo Fred,


Het verwonderd mij dat er nog een update gekomen is want ik heb een tijd geleden nog een bericht gelezen van de prox medewerkers dat de V3 niet meer verder ging opgevolgd worden !


Daarom kon men de v3 huurdecoder zonder probleem omruilen voor een V5 decoder.


zie eens als op de blauwe knop van je afstandsbediening drukt of je daar in de menu iets van Netflix ziet staan ?

Ter info:

09/02/2015

Proximus doet ook niet meer moeilijk,

kan je uit deze coversatie tussen klant en Prox medewerker afleiden:


klant:

Decoder al aantal keer vervangen.

Opnames kunnen niet gewist worden


PROhttps://twitter.com/proximus/status/564877527731412992" style="color: black; text-decoration: none;" target="_blankIMUS medewerker:

ik stel vast dat je nog beschikt over een oude V3-decoder.

Ik stel voor om om te ruilen naar V5

Nog ter info:



dit werd hier al in een andere thread gepost:



Alle klanten die nog een V3 of V3b decoder in huur hebben mogen deze gaan omruilen voor een V5 decoder in een Belgacom/Proximus center.


Dit omdat deze decoder niet meer wordt opgevolgd.


Later volgt dit voor huurders van een V4 decoder ( het zij zolang er zich geen oplosbare zich voordoen ).


Dus als je een V4 decoder hebt die moeilijk doet krijg je ook een nieuwe V5 bij omruiling


idd bij mij ook,de V3b heeft een update gehad,en onder de blauwe knop zit netflix
Dus dan weet je al direct wat de nieuwe update inhoudt !!
Reputatie 6
Badge +2
Allee, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dat onding wordt toch nog ge-updated, het wordt zelfs nog op de koop toe voorzien van Netflix.
Nu we toch over de v3 of V3b bezig zijn, hoe zit het daar met het doorspoelen op 64x, waarschijnlijk heb je daar ook het al zo lang gekende doorspoelprobleem (zoals ook op de V4 en de v5) waar het heel moeilijk is om op het juiste moment te stoppen en je altijd te ver zit en dan op een lager snelheid moet terugspoelen om op je juiste punt te komen waar men eigenlijk wou op uitkomen;

ik veronderstel dat dit bij de v3 net het zelfde probleem zal zijn..
Dag Elsa,


Inderdaad, er staat Netflix als optie na het indrukken van de blauwe knop, MAAR als ik die optie neem moet ik eerst een check uitvoeren om na te gaan of mijn decoder compatibel is met Netflix. Die check is negatief, maar ik krijg als commentaar dat ik mijn decoder gratis kan omruilen.


Ik zal zeker in de nabije toekomst omruilen, maar ik moet zeggen dat ik weinig van de problemen heb dat men toeschrijft aan de V3 decoder en ik neem veel op, zeker 4, 5 programmas per dag gemiddeld. Er staat noch veel op mijn harde schijf dat ik moet bekijken dus ga ik wachten.


Ivm met het vooruit spoelen aan 64x, doe ik het volgende. Ik begin aan 2x gedurende een paar seconden en als het goed bezig is ga ik over naar 16x of 64x. Dan werkt het meestal.


Ik heb wel een nieuwe bug gevonden, die er vroeger niet was. Ik heb een manuele opname geprogrammeerd van The Mentalist op VIER vanavond omdat er een fout is in de TV gids. De naam van de opname heb ik ook veranderd in ’the mentalist’. De opname is goed gelukt maar in de lijst van opnames heet die niet ’the mentalist’ maar ’Het Klapsalon’ dat het programma is die aan de gang was op het moment dat de opname begon.


Fred
Ja,dat doorspoelen op64x geeft wel eens problemen,maar,niet altijd.Volgens mij is 64 gewoon te snel.En de V3b is dan misschien geen perfecte decoder,(heb er mijn problemen ook al mee gehad),maar als ik dan lees hoeveel problemen mensen met hun V5 hebben,tja,dan blijf ik liever nog even deze oude gebruiken tot hij echt niet goed meer wekt.
Ik heb net het zelfde met de V5m soms problemen op x64 en inderdaad het gaat te snel want als je het beeld ziet waarop je wilt stoppen dan ben je al veel te ver !.


@Fred , je zegt :



Ik begin aan 2x gedurende een paar seconden en als het goed bezig is ga ik over naar 16x of 64x. Dan werkt het meestal



Maar als je op het moment stopt dat je denkt waar je moet stoppen dan zal je er waarschijnlijk toch ook over zitten en dan moeten iets terug spoelen.


Heb jij met je v3 decoder ook last van gewiste nPVR opnames (30 dagen) die terug opduiken in de decoderlijst 'Opnames' ,

want velen hebben dit voor met hun V4 en v5 decoder en dit na dat ze die gewist hebben en dan bv. hun decoder heropgestart hebben (na even de spanning onderbroken te hebben ) of nadat ze de spanning van de bbox modem even onderbroken hebben.


✔ Ter info: Bij de V3 en V3b , blauwe knop v/d afstandsbediening dan netflix kiezen, dan kan het zijn dat je de melding krijgt

met het voorstel om uw v3 (v3b) decoder om te ruilen, als je dan akkoord gaat, kan je al vier werkdagen later

je nieuwe v5 decoder, in een Kiala punt naar keuze, gaan afhalen, waar tegelijkertijd je oude decoder met zijn voedingsadapter inlevert.

Proximus stuurt vooraf een sms om te laten weten wanneer je deze v5 decoder bij Kiala kunt afhalen.

Je moet bellen naar een nummer dat in de instructies staat om je oude decoder te deactiveren

en word je nieuwe geactiveerd
Dag Elsa,


Ivm de nPvr opnames die terugkeren, is het probleem nog niet volledig opgelost maar er is wel een verbetering. In het begin, kreeg ik wel een 20tal programmas die terug opdoken in de lijst van de opnames. Gisteren, na de update zijn er maar 4 terug. Bizar genoeg waren het er 4 episodes van dezelfde serie, nl ’Rizzoli & Isles’ op VIJF. Wat niet is opgelost, maar het kan ook een probleem zijn van mijn Internetsnelheid, is dat als ik een programma uitwis in de lijst van opnames, dat ik een tiental seconden moet wachten om naar boven of naar beneden in de lijst te kunnen bewegen.


Er is nog een ander probleem met het programmeren, in nPvr, van 2 programmas die dezelfde naam hebben en die in de tv gids mekaar opvolgen, bvb Person of Interest op 2BE op maandag. Soms verdwijnt na een tijdje de tweede van de lijst der geprogrammeerde opnames en ik moet het opnieuw programmeren. Al die problemen zijn, voor mij, niet erg genoeg om mijn decoder om te ruilen en ik heb die sinds december 2008.


Nog iets. Ivm Netflix. Het stoort mij niet dat het bij mij niet werkt op mijn decoder. Ik heb een Chromecast, dus Netflix op mijn tablet, en op de Chromecast icoon drukken, en ik heb het op mijn Tv.
Die problemen met nPVR die je beschrijft hebben veel mensen voor ook deze met een v4 of v5 decoder, ooit gaat Prox dit wel eens opgelost krijgen zeker !-)


Er zijn er inderdaad al veel die met chromecast werken, ik gebruik deze ook en inderdaad dan heb je nog weinig behoefte aan de Decoder Netflix toepassing. Anderen werken dan weer met Apple TV, dus andere mogelijkheden genoeg zou ik zeggen.
Reputatie 7
Badge +1
Dat 64x doorspoelen is inderdaad héél onhandig (V4). Ik gebruik toch meestal 16x. Ik krijg zelfs soms blokjesvorming bij 64x alsof de connectie met de server niet kan volgen.


Dat de die nieuwe interface toch nog voor de V3/V3b lanceren, zal allicht met hun contract met Netflix te maken hebben. Ze moeten het waarschijnlijk voor al hun TV-klanten beschikbaar stellen. En het duurt nog wel een tijdje voor al die V3/V3b's vervangen zijn, vooral omdat het voorlopig enkel op verzoek van de klanten gebeurt. Als ze die systematisch (verplicht) zouden vervangen zullen er wel klanten zijn die nog opnames hebben die ze niet kwijt willen.
Reputatie 6
Badge +2
Om reclame door te spoelen is 64x wel te snel, ik gebruik altijd 16x, op de Telenet digicorder gebruik ik 24x om dan op het einde van de reclame op 6x over te schakelen, deze snelheid is echter niet aanwezig op de V4 decoder hier moet ik dan op 2x zetten wat te traag is naar mijn gedacht.


Op de Telenet digicorder verloopt het doorspoelen veel vlotter dan met de Proximus decoders en bovendien heeft de TN digicorder meer snelheden (2x, 6x, 24x en 64x) dan de Proximus decoders (2x, 16x en 64x).


Die 64x is maar goed voor lange stukken door te spoelen.

Reageer