Update BelgacomTV (NU MET FOTO'S!)

  • 7 March 2011
  • 42 reacties
  • 5062 Bekeken

http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/images/idtv_new_menus/New_Menu_NL.jpg 100x100

42 reacties

Bij ELKE update zeggen ze dat navigeren sneller gaat, en gaat ook sneller..geduredende enkele dagen...

Dus zou dit met korreltje zout nemen
Badge
Grootste optimist ben jij nu ook weer niet om dit te zeggen.:)
Reputatie 7
Badge +1
Dat zal weer geleidelijkaan uitgerold worden zoals met nPVR in december denk ik; toen kreeg je ook eerst een banner bij het opstartscherm (menu) en stond de uitleg onder info op de blauwe knop. Bij mij was dat toen de 18e december dacht ik. Maar op de TVonPC interface heb je al enig idee hoe het er zal uitzien veronderstel ik.

Ik heb voor de test de decoder eens terug opgestart, en het duurde zo'n 12 minuten, en alles ziet er nog uit zoals voorheen.
@Axana: klopt. Ik weet niet hoe lang u Belgacom TV hebt, maar als je dit al lang hebt zal je wel weten dat dit bij elke update gezegd wordt en als je weet hoe erg traag dit nog steeds is..

Er zijn nu eenmaal een aantal constanten bij Belgacom : het is traag, het zit vol met bugs, het zit vol met vertalingsfouten en ze halen nooit een deadline Huilen

zover ik ook weet is er niks gecommuniceerd over de rollout van deze wijziging?
Bart man,

wat heb je dat weer mooi geschreven 'Er zijn nu eenmaal een aantal constanten bij Belgacom : het is traag, het zit vol met bugs, het zit vol met vertalingsfouten en ze halen nooit een deadline '

M'n petje af voor jouw, ik denk dat ik het ga gebruiken om aan de wikipedia defintie van BeLGaCoM toe te voegen 🙂 (lol)

vraagske : * 2 abonnees krijgen een e-mail wanneer u een reactie plaatst: BLGCM, jorisx .

wie is en waarom jorisx en BLGCM ?
@RafS: "wie is en waarom jorisx en BLGCM ?"

Gewone gebruikers? Waarvan 1 topic starter :o

@https:///people/c8d1954031: kan je ons iets laten weten als jij uw update binnen hebt gekregen,en in welke regio u woont?

voila, net terugevonden:

"Tussen 15 maart en 31 mei 2011 zullen de bestaande navigatieschermen van Belgacom TV vervangen worden door gloednieuwe versies."
Ik woon in regio Roeselare en in het menu staat nu bovenaan

"Nieuw binnen 7 dagen: eenvoudigere menu's en een snellere navigatie. Bekijk wat er voor u zal veranderen => Rode knop"

Als ik op rood druk kan ik een filmpje bekijken van 3 minuten die vertelt wat er zal veranderen. Indien interesse wil ik dit wel eens op internet zetten.

Op de site van Belgacom vind je meer informatie : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=idtv_new_menus
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor info, zal eens gaan kijken. voor de rest afwachten hoe het wordt uitgerold. wordt nu toch stilaan duidelijker.

Men spreekt nu van 3 minuten voor toegang tot de zenders en nog eens zes minuten om toegang te krijgen tot de interactieve opties (tv-gids, 'op aanvraag'-catalogus, parameters, enz.), in plaats van 15 minuten voorheen....

samen nog steeds 9 minuten. Maar 9 is geen 15...
Allen,

we zullen de filmpjes in de loop van de dag online plaatsen op onze Youtube account: http://youtube.com/belgacom

Afgelopen nacht is er een eerste update geweest bij een tienduizendtal klanten in de regio's Roeselare, Oostende, Deinze en Munkzwalm.
Gedurende de komende weken zullen ook de andere regio's een upgrade krijgen.

Vriendelijke groeten,
Eva
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor update Eva.
Ik woon in de regio Roeselare en de update is inderdaad uitgevoerd geweest vannacht.

Ik heb enkele screenshots genomen:

1. Scherm wanneer decoder uitgeschakeld is:


2. Scherm dat verschijnt wanneer decoder opgestart is (blijft 10 sec staan):


3. De "menu" verdwijnt rap (na 2 sec):


4. Balk die verschijnt bij het zappen:


5. Balk (en rand) die verschijnt als je op "info" drukt:


6. Mijn opnames, als je op PVR drukt:


7. On demand scherm (met zoekfunctie!)


8. TV-Gids:


9. Praktische diensten:

Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor de screenshots. Ziet er best wel leuk uit. Hoop dat de grotere videoschermen bij de TV-gids de zaak niet teveel vertragen. De tijdlijn is zeker een verbetering, samen met het scherm over het programma dat je bekijkt, of waar je opstaat in de TV-gids.
Reputatie 2
Badge
Het ziet er goed uit, veel minder de "prototype look" van de huidige interface

Ben ik de enige die vind dat het menu voor 'praktische diensten' er anders uitziet dan de andere menus? (ookgrappig dat het niet meer 'handige diensten' is)

Dat er meer overlay schermen zijn gaat op zijn minst een perceptie geven dat je minder lang moet wachten.
Reputatie 2
Badge
Ik vraag mij af of de menus die verschijnen bovenop het afspelen van de huidige zender, niet te veel het beeld verstoren, en bvb ook de ondertiteling. (maar in wallonie gebruiken ze geen ondertitels...-)
Nog niet mee kunnen experimenteren, maar dit is mij reeds deels via de TV op PC al opgevallen.
In de oude interface kwam de huidige zender bovenaan rechts te staan en kon je daar rustig verder kijken..., terwiji iemand
zijn opnames aan het programmeren was. Nu een beetje alles door mekaar vrees ik.

Geef eigenlijk nog altijd voorkeur aan een oude tv feature, nl als je op een (niet digitale) phlips tv op teletext drukte, wordt je beeld ingedeeld:
linker helft: Huidige zender, rechter helft: teletext, en de beide duidelijk leesbaar etc...

met vriendelijke groet.
Badge
Ik kan er nu wijnig over zeggen.We zullen het eerst zelf moeten zien als het zo ver is.Het zal aanpassen worden maar ik denk dat het best wel meevalt.
Reputatie 7
Badge +1
Het zal alleszins een aanpassing zijn. Cursor moet nu meer horizontaal bewogen worden. De balk bij het zappen kan je trouwens uitschakelen zoals bij de nu lopende versie. De gebruiksaanwijzing is al te downloaden. Maar in feite kan je er maar over oordelen in de praktijk. Ik ben er niet van overtuigd bv. dat de grotere schermweergave van de actuele zender handiger is als je een opname wilt programmeren of afspelen. Dan is informatie over de planning of opnames belangrijker dan het beeld van die zender.
Mijn ervaring is dat het navigeren sneller gaat als je niet op een HD kanaal bent afgestemdHuilen
Reputatie 7
Badge +1
Dat klopt Gilbert. dat was altijd al zo en is logisch. HD neemt nl. ca. 8 Mbps stream, SD maar 4 Mbps.
toch een twijfel bij de nieuwe update!!!

Ik heb al gemerkt dat wanneer je een programma wil opnemen. Dat de eerste altijd op de harddisk komt en pas vanaf de 2de nPVR.

in de vorige editie kon je dit met de groene knop aanpassen. Maar deze is er blijkbaar uit. Waarom???
Reputatie 7
Badge +1
Als die groene knop weg is, is dat zéker geen verbetering. Opnames kwamen vroeger ook eerst in PVR, maar konden dan gewijzigd worden in nPVR (voor vlaamse zenders)....
Geeft mij het gevoel dat BGC de druk op hun servers een beetje wilt verminderen. :O
Badge
Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat dit enkel nog maar een test fase is.Dit is enkel nog maar verdeeld onder 10000 gezinnen.Dus vanaf 15/3 kunnen er nog altijd klijne aanpassingen gebeuren tot eind mei.Tot heel dat systheem op punt staat.
Badge
Nog iets er klopt toch iets niet in verband met die groene knop.In die handleiding die ik dus heb gekregen staat het gebruik van de groene knop nog altijd in vermeld.Dus moet die ook nog steeds kunnen werken.Oftewel is het een bug oftewel kan de fout misschien komen omdat die oudere decoders die software versie niet aankunnen.Misschien komt daar nog een opdate voor?
Reputatie 7
Badge +1
Het was juist de bedoeling alles sneller en vlotter te laten verlopen en dus minder eisen te stellen aan de hardware. Desnoods moeten ze dan maar meer RAM geheugen voorzien in de oudere decoders. Als die al 2 HD-streams vlot aankonden (zoals de mijne van september 2009) en ook met het Media Center van de TVonPC kunnen werken, zal het echter wel meevallen denk ik.

Maar inderdaad, het is allemaal nog in testfaze, dus afwachten wat het wordt in de definitieve versie..maar wat heet definitief ?? het zal altijd blijven evolueren en hopelijk verbeteren. Trouwens, als de decoders de nieuwe software hardwarematig niet meer zouden aankunnen, zijn ze de huur van 6€ per maand niet meer waard....

Een grotere harde schijf is voor mij geen prioriteit. Als ik iets langer wil bewaren kopiëer ik het wel naar een DVD-HDD-recorder. Ik kom met 160Gb zelden onder de 60% capaciteit, zeker sedert HD met nPVR kan opgenomen worden.

Reageer