Universeel maken van afstandsbediening V4 Decoder
Hallo iedereen en ook EVA,
Een week geleden heb ik een defekte V3 Decoder omgewisseld voor een V4 Decoder. Ik slaag er echter niet in om de afstandsbediening van de V4 Decoder universeel te maken voor mijn Sony TV.
Ik volg nauwgezet de voorgeschreven stappen uit de handleiding, maar reeds bij de 2de stap loopt het mis: de voorgeschreven toets blijft zwart of wordt constant rood, maar knippert niet. Soms knippet hij 2 à 3 seconden, maar hij wordt steeds direkt terug zwart. De volgende stappen lopen dan ook steeds fout.
Ik dacht echter ergens in een topic gelezen te hebben dat dit probleem verband hield met de nieuwe Decodersoftware 'Charles', maar ik kan dit nergens terugvinden.
Kan er mij soms iemand hierover inlichten of verder helpen?
Met vriendelijke groeten,
MinderIsBeter.
Edit op 09/09/2012-----------------------------------------------------
Ik heb de oplossing gevonden:
1) bij stap b: de knop blijft constant rood en knippert dus niet
2) bij stap c: laat de knop ONMIDDELLIJK los indien de TV zich uitschakelt; indien je dit niet doet dan verzendt de afstandsbediening nog andere codes naar je TV waardoor de verkeerde code door de afstandsbediening onthouden wordt (en dan werkt de afstandsbediening natuurlijk niet voor je TV) als je stap d uitvoert.
Met vriendelijke groeten.
MinderIsBeter
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.