Universeel maken afstandsbediening.

  • 6 September 2011
  • 3 reacties
  • 1745 Bekeken

  • Apprentice
  • 3 reacties
Heb een TV MEDION code opgezocht 4787. Toch lukt het me niet om de afstandsbediening universeel te maken. Wie kan helpen?

Mvrgt

Yolanda

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Volgende codes zouden kunnen werken Medion 0004, 0100, 0422, 0451, 0457

Je kunt ook automatisch laten zoeken:

2. Automatisch
Deze methode kan wat langer duren omdat ze álle bestaande codes van alle tv-merken doorneemt
tot ze de juiste vindt.
Configuratie:
a. Schakel uw tv-toestel in
b. Druk op de toets linkerboven tot het rode lampje boven de 'TV' brandt.
c. Druk de toetsen 1 en 3 gelijktijdig gedurende 3 seconden in. Hierna zal het bijbehorende
lampje op het geselecteerde toestel 2 keer knipperen en blijven branden.
d. Houd vervolgens de aan/uit toets ingedrukt. Na 3 seconden start via infrarood een zoekopdracht op alle
bestaande codes. Om de 1,5 seconden wordt van de ene naar de andere code omgeschakeld. Dit
proces stopt zodra de code gevonden is.
e. Om te weten of de afstandsbediening goed geconfigureerd is voor uw tv-toestel (invoering
van de juiste code), drukt u op de toets aan/uit. Indien uw tv-toestel zichzelf uitschakelt, is uw
afstandsbediening correct geconfigureerd. Als dit niet het geval is, herbegint u bij stap c en
verandert u de code.
Manueel als volgt:

Confi guratie:
a. Schakel uw televisie aan.
b. Druk op de linkerboven toets tot het rode lichtje onder de TV oplicht.
c. Druk tegelijk op de toetsen 1en 6 tot het lichtje knippert.
d. Geef de vier cijfers van de code uit de lijst in via de cijfertoetsen van de afstandsbediening.
e. Als u de juiste code hebt ingevoerd, knippert het lichtje twee keer. Knippert het één keer,
dan hebt u een verkeerde code ingegeven. Begin opnieuw vanaf stap c.
f. Om te weten of de afstandsbediening goed geconfigureerd is voor uw tv (juiste code),
drukt u op de aan/uit toets .

Als uw tv uitgeschakeld wordt, is uw afstandsbediening correct geconfigureerd. Zoniet begint u
opnieuw vanaf stap c en geeft u een andere code in.

Ik heb het hier wél over de afstandsbediening van de V3 decoder.
Beste YB,


Even wil ik vermelden dat het correcte antwoord gegeven is door mijn medeposters.

Mvg,

Eva van Belgacom
Knipogen beste mensen hartelijk dank voor de info. Heb alles getetst vanavond en het is me gelukt! Met de kopieer-modus. Ho ho het is me toch een heel gedoe vind ik hoor. Misschien zijn er nog bepaalde functies die ik zou kunnen overnemen maar de meest noodzakelijke:gebruikte funcie zijn OK.

Nog es merci.

Voor Eva, Waarom spreekt men in de handleiding van Belgacom helemaal niet over die KOPIEER mogelijkheid? Misschien toch wel nuttige info voor Belgacom gebruikers.

Groetjes!

Yolanda

Reageer