universeel maken afstandsbediening

  • 26 June 2011
  • 18 reacties
  • 4181 Bekeken

Voor de eerste keer in mijn 40 jaar als klant bij Belgacom, ben ik wel ontgoocheld in de respons van de help desk. Ik had me een nieuwe JVC Led TV aangekocht. Toen ik de afstandsbediening universeel wou maken lukte dat niet, noch met de ene, noch met de andere methode. Ik heb ZEVEN maal met de Belgacom help desk gebeld, en steeds gaf men me nieuwe codes om te proberen. In totaal heb ik meer dan 80 codes proberen in te voeren, en ik denk dat mijn toetsen 1 en 3 bijna versleten zijn. Ik heb JVC gecontacteerd, Vanden Borre geschreven, me redelijk boos gemaakt, alles zonder resultaat. Dan heb ik het zelf uitgevonden, en het is heel eenvoudig: je volgt gewoon de instructies om een Home Cinema universeel te maken, op deze link van Belgacom:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14986/~/hoe-kan-ik-mijn-homecinema-set-bedienen-met-de-belgacom-tv-afstandsbediening%3F

Misschien geef ik hiermee een tip aan de jongens van de help desk, zodat ze kunnen vermijden dat andere klanten derzelfde frustraties oplopen zoals ik.

Wat denkt Eva hiervan?

18 reacties

Badge
Walter wat voor afstandbednening hebt u.Ik heb die laatste nieuwe gekocht (die bovenste) en daar heb ik ook weken aan bezig geweest eer ik de juiste code vond normaal als je nog een oudere afstanfs bediening hebt zit er een papiertje in de doos bij je afstandbediening.Daarop staan dan al de code's van de tv.merken bij die allerlaatste afstandsbediening is dit niet zo omdat deze anders werkt.Maar ik zeg het je die zijn heel meeilijk universeel te maken.
Hoi Axana,

Ik heb wel degelijk de laatste nieuwe afstandsbediening. Na veel vruchteloze pogingen heb ik minutieus de instructies voor het programmeren van een home cinema gevolgd, en alles verliep vlekkeloos. Alleen weten ze dat bij Belgacom blijkbaar niet. Als je meer informatie wil, laat gerust iets weten. Een tip: lees goed de instructies (druk ze eventueel af) voor je begint. Maar het zal lukken.
Badge
Weet je wat je kan doen Eva heeft mij kunnen helpen voor sommige televisies bestaat er een code apart anders kan je eens een mailtje sturen geef het merk en zeg dat het niet lukt.Ik weet het ik heb er ook dagen aan bezig geweest tot mijn vingers zeer deden.uitijndelijk is het toch gelukt.Veel suxes.
Hoi Axana,

Toch nog even duidelijk maken: je hoeft zelfs niet in de buurt van je TV te zitten om dit te doen.

Eeerst neem je de Belgacom afstandsbediening, je drukt 4 en 6 tegelijk tot het TV lichtje rood brandt. Dan leg je de twee afstandsbedieningen met het voorste deel (de infrarood cel) op een centimeter van elkaar. Als je dan aan/uit wil programmeren, druk je op de knop aan/uit van je originele TV afstandsbediening. Op je Belgacom ding gaat dan het rode lichtje knipperen, en dat is dan geprogrammeerd. Als je dan het volume wil universeel maken, begin je van vooraf aan: 4 en 6, rode lichtje. Volume+ knop indrukken, klaar is kees. Hetzelfde voor de volume - knop.

Easy.
Axana,

Je hebt me blijkbaar verkeerd begrepen, alles is opgelost!
Badge
Walter nu snap ik het niet meer.Dit is volgens mij een heel andere werkwijze die ik moest doen.
Reputatie 2
Badge +1
Axana, dat is de makkelijkste manier om een afstandsbediening functies aan te leren... werkt voor ELKE infrarood afstandsbediening.
Badge
Bij die nieuwe afstandediening moet je toch 1 en 3 tesamen indrukken?Van die 4en 6 heb ik nog nooit gehoord.
Axana als je de 2 onderstaande linken volgt zie je het verschil







Afstandsbediening universeel maken:
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/8384/related/1" target="_blank

kijk anders ook eens hier voor andere methode, namelijk:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14986/~/hoe-kan-ik-mijn-homecinema-set-bedienen-met-de-belgacom-tv-afstandsbediening%3F" target="_blank
Beste Axana,

Lees wat ik heb geschreven. Vertrekken met 4 en 6. Gewoon doen!!!

xana dit is voor alle duidelijkheid de methode van Walter








Image



De Belgacom TV-afstandsbediening klaarmaken



1. Druk de toetsen Image + Image op uw Belgacom TV-afstandsbediening gelijktijdig gedurende 3 seconden in. De lampjes branden niet terwijl u dit doet. Na 3 seconden zal het lampje Image beginnen branden.

2. Hou vervolgens Image + de toets op uw Belgacom TV-afstandsbediening die u wilt herprogrammeren ingedrukt.
Als het lampje op de afstandsbediening kort oplicht, dan is uw Belgacom TV-afstandsbediening klaar om de codes te ontvangen.

Indien u een toets selecteerde die niet herprogrammeerbaar is of als u te lang wacht om door te gaan (30 seconden), dan knippert het rode lampje enkele malen heel kort waarna het uit gaat en de afstandsbediening terug keert naar gebruiksmodus.

De volgende toetsen zijn niet programmeerbaar: Image, Image, Image, Image, Image en Image.

De codes versturen naar de Belgacom TV-afstandsbediening


3. Hou de afstandsbediening van het toestel (in dit voorbeeld de afstandsbediening van uw homecinema-set) nu op een afstand van 3 à 6 cm van de Belgacom TV-afstandsbediening (de bovenkant van de afstandsbedieningen naar elkaar toe gericht).
4. Druk de toets in op de afstandsbediening van het toestel dat u wilt kopiëren naar de Belgacom TV-afstandsbediening.
5. Het kopiëren van functies naar de Belgacom TV- afstandsbediening is gelukt als het rode lampje kort knippert.
6. De afstandbediening keert terug naar gebruiksmodus.
7. Om andere toetsen te programmeren ga terug naar stap 1.







Reputatie 7
Badge +1
Laat er geen misverstand over bestaan. De methode met de 4 en 6 toets is bedoeld om aparte toetsen te programmeren, niet voor de standaard toetsen die met de codes worden geprogrammeerd. Maar het kan ook natuurlijk. Ik heb dat maar gebruikt om nog een aantal extratoetsen te programmeren om de afstandsbediening van de TV zo weinig mogelijk te moeten gebruiken.
Badge
Ik moet het nu niet meer doen want bij mij is het in orde.No een vraag hoe lang bestaat die methode al?Want ik heb mijn hulp 1-3 via Eva gekregen ook 1-3 staat in de tv. tv. bij help geloof ik uk weet niet of daar iets van 4-6 sraar.Maar nu weet ik het moest mijn afstandsbediening kapot zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Deze methode staat op blz. 54 van de oude handleiding (oude interface) voor diegenen die die nog hebben. Echter niet in de nieuwe handleiding...raar toch.
Badge
Misschien heb ik het allemaal wel geweten want er zijn dingen die terug komen na die hersenvliesontsteking.Zoals die online pokersite en nog vele dingen het heeft zijn tijd nodig.
Die fameuze blz 54 vind je hier door op onderstaande link te klikken en dan op de link in het vierde groene kader van bovenaan te tellen
https:///posts/5915e45919#afstandsbediening" target="_blank
Reputatie 7
Badge +1
Ja die technische pagina van jou is heel informatief, alleen spijtig dat je er zo ver moet gaan naar zoeken....onder Belgacom TV en dan 100 posts teruggaan...voor de modale bezoeker die hier niks van weet een onmogelijke zaak. Het zou handiger kunnen, als de moderator van de Community wat zou meewerken.
Reputatie 7
Badge +1
a:3:{s:3:"url";s:41:"/files/57f807ff12/bgctv_manual_low_nl.pdf";s:4:"name";s:23:"bgctv_manual_low_nl.pdf";s:4:"size";s:5:"1.5MB";}

Reageer