Beantwoord

Uitgaande mail niet meer mogelijk


Na het vervangen van de bbox2 door een nieuwe router lukt het niet meer om uitgaande mails te verzenden... Alle mogelijke combinaties uitgetest, zowel op de site van Proximus en Apple de gegevens ingesteld zoals het hoort in Apple Mail maar niets lijkt te werken. OSX is El Capitan... maar voor het vervangen van de router werkte alles perfect... Iemand???
icon

Beste antwoord door hansnicasie 8 August 2016, 21:01

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bel eens naar de technische dienst, die kunnen je modem (BBox) vanop afstand programmeren. Die zijn bereikbaar tot 22u. 0800 22 800 en dan technische dienst kiezen.
Bel eens naar de technische dienst, die kunnen je modem (BBox) vanop afstand programmeren. Die zijn bereikbaar tot 22u. 0800 22 800 en dan technische dienst kiezen.

Heb ik al gedaan hoor, maar die operator overliep met mij gewoon de zaken die ik al gedaan had en verwees mij dan door naar Apple (!)... Geen geweldige service, helaas... En Apple kan hier weinig aan doen, dacht ik zo...
Reputatie 6
Badge +3
Beste,

Via volgende link kan je de instellingen nakijken.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-pc-of-mac.html

Met vriendelijke groeten,

OdB
Dankuwel, maar ook de gegevens via die link heb ik al ettelijke keren opnieuw ingegeven... zonder resultaat...
Na het vervangen van de bbox2 door een nieuwe router lukt het niet meer om uitgaande mails te verzenden... Alle mogelijke combinaties uitgetest, zowel op de site van Proximus en Apple de gegevens ingesteld zoals het hoort in Apple Mail maar niets lijkt te werken. OSX is El Capitan... maar voor het vervangen van de router werkte alles perfect... Iemand???
gebruik je de mail instellingen zoals hier opgegeven:


en zie ook dit -> hier

mss best ook eens de modem rebooten door de spanning 5 seconden te onderbreken
of eventueel te resetten
Reputatie 6
Badge +3
Heb je al eens een reset van de modem gedaan?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Hallo Jimmy,
De reset haalde niets uit, maar door de stekker uit de bbox3 halen en een tijdje te wachten, lukte 't wel...
Dat de instellingen juist waren, daar was 'k zal behoorlijk zeker van...
Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +3
Bedankt voor het te laten weten 😉 Alvast nog een goede avond verder 😉
weeral een probleem opgelost door de Proximus stekker er uit te trekken :D

Reputatie 7
Badge +3
Ja, dat is nog altijd iets wat al heel lang de oplossing gaf. In de vorige eeuw gaven we dat ook dikwijls aan onze collega's mee, als oplossing voor hun PC. Je ziet, soms zijn "oude truken" nog altijd de beste oplossing. Veel plezier met je nieuwe BBox Hans.🆒
Maar dat bij de PC is gelukkig nog heel zelden vandoen (ik durf bijna zeggen nooit meer vandoen) maar proximus maakt geen pc's of OS'en zeker :-)))

Reageer