UHD uitzendingen?



Toon eerste bericht

182 reacties

Sinjoor, Kenners trekken het zelf in twijfel of het zoveel beter wordt om naar te kijken tov full HD, omdat je pas echt details kunt zien als je dicht genoeg zit , en in de gemiddelde huiskamer zitten we allemaal te ver om deze details te kunnen zien , daarom eigenlijk zou het UHD scherm veel groter zijn en het gemiddeld huisgezin zal ook zo'n groot scherm niet aankopen en het is eigenlijk zoals floepke zegt meer zoals het in veel gevallen om draait iets nieuws uitbrengen omdat de commerce moet draaien. TV verkopers zullen heel zeker met die kenners niet akkoord gaan ;-)
Dat is wat ik van kenners (of toch zouden moeten zijn) al gelezen heb, en we zullen wel zien als het zo ver is en er ene in huis gehaald hebben zeker, begin al maar te sparen ;-)

dit was ook zo met de blueray, er zal wel een dvd speler uitkomen met uhd, maar net als 3d zal ook uhd voor tv niet echt standaard worden, in de huis kamer is dit echt overbodig, zalen en conferentiegebouwen misschien. Oled zal dan wel weer voor de huiskamer standaard worden;
Badge
Vraag me af wat er nog is van de plannen van Proximus ivm UHD. Ik dacht dat ik iets had gelezen over 2016 maar het is wel heel stilletjes...Ik ook het wordt stillaan serieus tijd om hun fiber netwerk verwezenlijkt te zien , tenslotte zijn er veel werklozen ! het zou zeker veel sneller moeten gaan hun UHD netwerk uitzendingen !
UHD tv's bestaan tenslotte al minstens 3 jaar !!!!
Badge
Sinjoor, Kenners trekken het zelf in twijfel of het zoveel beter wordt om naar te kijken tov full HD, omdat je pas echt details kunt zien als je dicht genoeg zit , en in de gemiddelde huiskamer zitten we allemaal te ver om deze details te kunnen zien , daarom eigenlijk zou het UHD scherm veel groter zijn en het gemiddeld huisgezin zal ook zo'n groot scherm niet aankopen en het is eigenlijk zoals floepke zegt meer zoals het in veel gevallen om draait iets nieuws uitbrengen omdat de commerce moet draaien. TV verkopers zullen heel zeker met die kenners niet akkoord gaan ;-)
Dat is wat ik van kenners (of toch zouden moeten zijn) al gelezen heb, en we zullen wel zien als het zo ver is en er ene in huis gehaald hebben zeker, begin al maar te sparen ;-)

dit was ook zo met de blueray, er zal wel een dvd speler uitkomen met uhd, maar net als 3d zal ook uhd voor tv niet echt standaard worden, in de huis kamer is dit echt overbodig, zalen en conferentiegebouwen misschien. Oled zal dan wel weer voor de huiskamer standaard worden;
UHD zal zeker standaard worden , PR & TN zullen zich wel zo snel mogelijk aanpassen om de EERSTE te zijn met UHD uitzendingen ! , kijk ook maar eens naar de verkoop van de handel zaken voor tv er zijn nu al aan de verdeling gekomen van +/- 75% UHD tv's tegenover 25% HD tv's !
Dat zal de toekomst toch weer eerst moeten uitwijzen of Px & TN in de nabije toekomst met UHD streaming gaan starten, we zitten trouwens nu nog met ik weet niet hoeveel SD streams bij Px dus ........ :?
Maar hoop doet leven zeggen ze altijd 😃
Wat Floepte zegt klopt wel ongeveer.
Nu beginnen de eerste UHD spelers pas op de markt komen.

Maar ben niet akkoord dat UHD de eerste jaren standaard zal bij de aanbieders. Bij mijn weten is er in Europa geen enkel zender die dit aanbod al doet, ze zijn nu pas volop aan overschakelen van SD naar HD.

UHD is enkel beschikbaar op dit ogenblik bij stream diensten, zoals bv bij Netflix sommige reeksen zijn al in UHD

Nu zit iedereen te zagen dat ze geen UHD hebben maar de zenders bieden het niet aan , dus je moet geen baksteen smijten naar PX 🙂 maar naar de zenders.
En wat zal het zijn binnen enkele jaren als iedereen UHD zal hebben kunnen dan beginnen zagen omdat wij dan geen 3D zullen hebben.

Spuug mijn gal regelmatig uit met de blunders en flaters van PX
Maar klagen over Px dat ze geen UHD aanbod hebben is niet hun fout.
Ter info: Dit was ook een vraag naar Px toe en antwoord van Px
Vraag:
Is proximus bezig om binnenkort UHD uitzendingen te voorzien.
Bepaalde zenders zouden het EK in UHD uitzenden.
Zal daarvoor een nieuwere decoder nodig zijn.
Bepaalde duurdere klasse UHD tv's, kunnen via het netwerk iptv ontvangen,
middels de nieuwere H.265 protocol.
Zijn er bij proximus plannen, om zonder extra decoder,
het beeld rechtstreeks te ontvangen op TV?
Antwoord:
Ik heb bericht gekregen van de bevoegde diensten
We volgen uiteraard de marktevolutie en maken ons netwerk klaar voor UHD.
Zolang er geen aanbod is van UHD kunnen we echter weinig doen. Er zijn wel al enkele VOD-films beschikbaar op de markt maar dat is te beperkt.
Het vereist in elk geval een nieuwe decoder.
Vandaag zijn er geen aanwijzingen dat de grote Belgische zenders het EK in UHD gaan uitzenden.
Reputatie 2
Badge
Ik wil daar niet technisch op in gaan, maar er zijn nog veel ander factoren die de beeldkwaliteit beïnvloeden.
Op HD gebied kan er zelfs nog veel verbeterd worden, denk maar aan full-HD uitzendingen.

Dat UHD er ooit zal komen, daar twijfel ik niet aan.
Het is echter nog veel te vroeg, en niet iedereen heeft momenteel een bioscoopscherm in huis.
Uiteraard komen de fabrikanten van tv-toestellen steeds met nieuwe dingen op de markt om hun verkoop te handhaven.
Mensen die dit kopen willen dan thuis ook van die indrukwekkende showroombeelden !
Wel interessant om je fotomateriaal op te projecteren ?
Badge
Dat zal de toekomst toch weer eerst moeten uitwijzen of Px & TN in de nabije toekomst met UHD streaming gaan starten, we zitten trouwens nu nog met ik weet niet hoeveel SD streams bij Px dus ........ :?
Maar hoop doet leven zeggen ze altijd :D
Inderdaad nog ALTIJD SD uitzendingen in feite een triestige bedoening van TN & PR ! moest al heel lang ALLEMAAL in FULL HD geweest zijn , maar blijkbaar heeft zeker PR hier geen oren naar , maar toch komt de UHD er waarschijnlijk voor de VOETBAL dit jaar .
Badge
Wat Floepte zegt klopt wel ongeveer.
Nu beginnen de eerste UHD spelers pas op de markt komen.

Maar ben niet akkoord dat UHD de eerste jaren standaard zal bij de aanbieders. Bij mijn weten is er in Europa geen enkel zender die dit aanbod al doet, ze zijn nu pas volop aan overschakelen van SD naar HD.

UHD is enkel beschikbaar op dit ogenblik bij stream diensten, zoals bv bij Netflix sommige reeksen zijn al in UHD

Nu zit iedereen te zagen dat ze geen UHD hebben maar de zenders bieden het niet aan , dus je moet geen baksteen smijten naar PX 🙂 maar naar de zenders.
En wat zal het zijn binnen enkele jaren als iedereen UHD zal hebben kunnen dan beginnen zagen omdat wij dan geen 3D zullen hebben.

Spuug mijn gal regelmatig uit met de blunders en flaters van PX
Maar klagen over Px dat ze geen UHD aanbod hebben is niet hun fout.
NEEN HET ZAL AAN ONS LIGGEN ?
Reputatie 2
Badge
Dat zal de toekomst toch weer eerst moeten uitwijzen of Px & TN in de nabije toekomst met UHD streaming gaan starten, we zitten trouwens nu nog met ik weet niet hoeveel SD streams bij Px dus ........ :?
Maar hoop doet leven zeggen ze altijd :D
Inderdaad nog ALTIJD SD uitzendingen in feite een triestige bedoening van TN & PR ! moest al heel lang ALLEMAAL in FULL HD geweest zijn , maar blijkbaar heeft zeker PR hier geen oren naar , maar toch komt de UHD er waarschijnlijk voor de VOETBAL dit jaar .


Bij mijn weten is er nog geen enkele zender die in full-HD uitzendt, dus mag je dit Proximus niet verwijten !
Die UHD is vooral interessant om op een heel groot scherm te projecteren zoals bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd in een cinemazaal.
Er is al iemand die test uitzendingen doet met UHD maar ik weet begod niet meer waar ik het gelezen heb en over wie het ging, 'k lees blijkbaar veel te veel en mijn hersencellen kunnen het niet bijhouden :-)))
Badge
Dat zal de toekomst toch weer eerst moeten uitwijzen of Px & TN in de nabije toekomst met UHD streaming gaan starten, we zitten trouwens nu nog met ik weet niet hoeveel SD streams bij Px dus ........ :?
Maar hoop doet leven zeggen ze altijd :D
Inderdaad nog ALTIJD SD uitzendingen in feite een triestige bedoening van TN & PR ! moest al heel lang ALLEMAAL in FULL HD geweest zijn , maar blijkbaar heeft zeker PR hier geen oren naar , maar toch komt de UHD er waarschijnlijk voor de VOETBAL dit jaar .


Bij mijn weten is er nog geen enkele zender die in full-HD uitzendt, dus mag je dit Proximus niet verwijten !
Die UHD is vooral interessant om op een heel groot scherm te projecteren zoals bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd in een cinemazaal.
UHD is beter dan HD & FULL HD en zeker interessant vanaf diagonaal 60 a 65 inch of groter TV's , en zeker niet alleen voor voetbal voor alle uitzendingen films & zeker docu.
Reputatie 7
Badge +6
Er is al iemand die test uitzendingen doet met UHD maar ik weet begod niet meer waar ik het gelezen heb en over wie het ging, 'k lees blijkbaar veel te veel en mijn hersencellen kunnen het niet bijhouden :-)))

Netflix deed dat, maar hoe dat nu zit?
Ik heb het hier al ergens gepost maar weet niet meer waar, ik dacht dat het VOO was, mijn geheugen laat me in de steek .
Testpersonen moesten zich opgeven of zoiets om eraan mee te doen .......
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb het hier al ergens gepost maar weet niet meer waar, ik dacht dat het VOO was, mijn geheugen laat me in de steek .
Testpersonen moesten zich opgeven of zoiets om eraan mee te doen .......


Festival 4K sur VOO ( 21-28 april)
assistance.voo.be/fr/Article/6574
Bedankt Marleen om geheugen weer op te frissen, inderdaad dat was het wat ik gepost had, noch een geluk dat we de googelaar aan het werk kunnen zetten hé ;-)
Dit was het dat ik gepost had hier:=>
https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/npo-zenders-einde-sd-34303?postid=544858
Proximus en HD in 1 zin Alexander,dat gaat niet tezamen.Ze lopen mijlenver achter op het buitenland.Als je ziet dat TRT uitzend in UHD,dan is het hier prehistorie.
VOO lanceert ook 4K TV, het "Festival 4K" kanaal en 26 nieuwe HD kanalen en test 1 Gbps Internet, om dit over hun koperdraadjes verstuurd te krijgen zal een paar andere mauwen zijn, mijn gedacht :?
Ik vraag mij af wanneer Proximus zal uitzenden in UHD ??? , hoe lang zal dit nog duren het is ten slotte zeer slecht voor de verkoop van UHD tv 's !

Ik zal al blij zijn als alle zenders in HD zijn.
ondertussen gaat kpn proeven doen bij duizend klanten met => settopbox die 4k ondersteunt
Reputatie 7
Badge +1
Heb ik ook gelezen op de site van Totaaltv. Maar ja wat heeft dit voor nut hier in Belgie als we bijna geen HD zenders hebben bij PX.
Daarom dat ik dit gepost heb want in NL is het ook niet omdat ze al UHD zenders hebben.;-)
Reputatie 6
Badge +1
Dat ze eerst maar eens beginnen om alle zenders in HD door te geven. Want daar komt blijkbaar niet veel van in huis.
Dat ze eerst maar eens beginnen om alle zenders in HD door te geven. Want daar komt blijkbaar niet veel van in huis.

+1
Reputatie 7
Badge +6
Dat ze eerst maar eens beginnen om alle zenders in HD door te geven. Want daar komt blijkbaar niet veel van in huis.

+1

+2 🆒
Reputatie 1
Px ondersteunt niet eens Full HD 1080p(progressive), het is 1080i(interlaced). Ik weet niet hoe dit bij TN zit trouwens, ik dacht ook 1080i daar. Mijn volgende tv zal ook een 4K oled worden. 4K tv's zijn al betaalbaar, oled niet. Het is alleen LG die nog oled panelen produceert, Samsung heeft zich teruggetrokken omdat de produktie te duur is. Samsung gebruikt rgb-oleds en probleem daarbij is dat ze niet gelijkmatig verouderen. LG gebruikt witte oleds met een kleurfilter ervoor dus heeft dat probleem niet. De prijzen van oled tv's zullen dus nog wel een tijd hoogblijven.

Px gaat er wel in slagen om 4K over hun koperdraadjes te krijgen. Hangt vooral af vd codec denk ik(vandaar dat je een decoder nodig hebt om de gecomprimeerde data te 'decoden' ;)).

ondertussen gaat kpn proeven doen bij duizend klanten met => settopbox die 4k ondersteunt
Ook vaste klant van tweakers.net Elsa? Daar was dit ook te lezen. :)

Px zou idd beter eens beginnen met zijn HD aanbod uit te breiden alvorens 4K aan te bieden. Jammer dat we thuis slechts een HD ready tv hebben(don't blame me, blame my father), kunnen dus niet van Full HD genieten. . Probleem daarbij is dat je alleen 720p kan aanvinken id instellingen en dus niet 768p wat HD ready tv's zijn. Ik heb de indruk dat het beeld daardoor kleiner is dan in sd. De ondertiteling is alleszins veel kleiner en moeilijker leesbaar. Mensen die dit ook hebben?

Ik heb ook ergens gelezen dat 4K zenders eind 2016, begin 2017 meer en meer gaan opduiken.
Reputatie 7
Badge +2
Op Netflix het je al een paar series en films in UHD. Maar ipv UHD is men vooral naar HDR aan het kijken in de productie van content. HDR staat voor High Dynamic Range. Meer informatie vindt je hier: (in het Engels) http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2490643,00.asp

Reageer