UHD uitzendingen?



Toon eerste bericht

182 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Al iets van gemerkt buiten de prijsverhoging van deze maand van TN ? De consument moet hier voordeel van hebben. Zeg al voor eerlijke en betere concurrentie zal PX ook naar de kabel moeten gaan.
Niet vergeten dat ze ook niet gratis op die kabel van TN mogen komen, en zal volgens mij ook logischerwijs naar de klant moeten doorgerekend worden, enfin dat zullen we dan wel zien als het zover is.
Je zou ook kunnen in de richting denken van, ja het is een goed oplossing voor diegenen die maar een lage internetsnelheid hebben bv nog op ADSl of op een laag VDSL profiel staan, maar die oplossing is er nu toch ook al want als er coax voorhanden is kunnen ze nu ook al bij TN terecht voor een hogere snelheid.
Reputatie 7
Badge +1
Klopt maar als je internet comfort pack van PX hebt ben je € 13 a € 14 goedkoper als Telenet Whoppa. Neem aan dat op de kabel gaan dat bedrag er niet bij gaat komen. Mobistar is ook goedkoper als TN. Of zie ik dit verkeerd.
Ik zie het eerder zo, dat Mobistar inderdaad nu voorlopig wel zal alles goedkoper aanbieden maar wat na enkele jaren bv, als je begrijpt waar ik naartoe wil.
Hopelijk zie ik het verkeerd 😉
Reputatie 7
Badge +1
Snap volledig wat je bedoeld. Geloof nooit dat de consument op lange termijn gaat profiteren. Een bedrijf denkt alleen aan winst en wat ze investeren moet minimaal met winst terug komen en dat kan alleen via de klanten.
Oh ja, het zal ook nooit veranderen je hebt enerzijds de marionetten en anderzijds zij die die de touwtjes ervan stevig in handen houden.
Maar we zullen er zeker onze nachtrust niet voor laten hé 😉
Reputatie 7
Badge +1
Zeker weten. Goede nachtrust doet goed. We zullen wel zien hoe het verder gaat. Hou het wel mee in de gaten. Vanaf 1 maart weten we meer met Mobistar.
Badge
Sinjoor, Kenners trekken het zelf in twijfel of het zoveel beter wordt om naar te kijken tov full HD, omdat je pas echt details kunt zien als je dicht genoeg zit , en in de gemiddelde huiskamer zitten we allemaal te ver om deze details te kunnen zien , daarom eigenlijk zou het UHD scherm veel groter zijn en het gemiddeld huisgezin zal ook zo'n groot scherm niet aankopen en het is eigenlijk zoals floepke zegt meer zoals het in veel gevallen om draait iets nieuws uitbrengen omdat de commerce moet draaien. TV verkopers zullen heel zeker met die kenners niet akkoord gaan ;-)
Dat is wat ik van kenners (of toch zouden moeten zijn) al gelezen heb, en we zullen wel zien als het zo ver is en er ene in huis gehaald hebben zeker, begin al maar te sparen ;-)
IETS IS EEN FEIT UHD IS 4 X SCHERPER of men dit goed vindt of niet ! full hd TV 's verdwijnen in de handel dit is zeker en dit zal geen jaar meer duren gelukkig maar want vooruitgang is beter of stilstaan ook bij tv uitzendingen en zeker bij toestellen !
Waarom zouden we dat niet goed vinden ? de commerce moet toch draaien of anders valt alles stil en dan pas gaan we het niet goed vinden :-))
UHD tv toestellen bestaan al klein jaar en koop je zo een tv dan weet je op voorhand dat het nog jaren zal duren voor je een aanbod krijg van de zenders op UHD.

Zelf UHD-blue-rayspeler bestaan nu nog niet op de markt. Met wat ik lees op internet zal Samsung de eerste zijn die het uitbrengt. http://tweakers.net/nieuws/105101/samsung-brengt-begin-2016-uhd-blu-rayspeler-op-de-markt.html

Heb je een UHD tv kan je nu enkel op sommige streamdiensten Netflix bv. sommige reeksen bekijken. Ik Kan jullie verzekeren als je House of Card bekijk in UHD afmaai wat een kwaliteit.

De dag dat er geen SD meer bestaat en al de zenders uitzenden in HD dan pas zal UHD volgens mij in 2020 doorbreken.
Of we het nu goed slecht of ik weet niet wat vinden, er zal niet veel meer opzitten dan te wachten tot de IpTV providers ons UHD aanbieden !
Reputatie 7
Badge +1
UHD tv toestellen bestaan al klein jaar en koop je zo een tv dan weet je op voorhand dat het nog jaren zal duren voor je een aanbod krijg van de zenders op UHD.

Zelf UHD-blue-rayspeler bestaan nu nog niet op de markt. Met wat ik lees op internet zal Samsung de eerste zijn die het uitbrengt. http://tweakers.net/nieuws/105101/samsung-brengt-begin-2016-uhd-blu-rayspeler-op-de-markt.html

Heb je een UHD tv kan je nu enkel op sommige streamdiensten Netflix bv. sommige reeksen bekijken. Ik Kan jullie verzekeren als je House of Card bekijk in UHD afmaai wat een kwaliteit.

De dag dat er geen SD meer bestaat en al de zenders uitzenden in HD dan pas zal UHD volgens mij in 2020 doorbreken.


Ben al een tijdje klant bij PX. Ben nu 60 jaar. Als ik 70 wordt hebben ze het bij PX volgens mij nog niet voor mekaar dat de SD zenders niet meer bestaat.
Nu lopen ze al ver achter op dit gebied. Kijk maar eens naar de buurlanden. En daar is het nog goedkoper ook.
Hangt er allemaal vanaf hoe vlug ze de nieuwste technologieën gaan toepassen met als de max natuurlijk FTTH en dit zal veel afhangen van wat ze bij de concurrent doen ook natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +1
Volledig mee akkoord. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze al kunnen beginnen met het uitbreiden van HD zenders zoals NPO 1,2 en 3, BBC 1 en 2 en verder.
En veel concurrentie is er niet in Belgie. Je hebt alleen Telenet en nu dan Mobistar(Orange). Nee dit gaat heel lang duren en jammer voor alle klanten in Belgie.
Jullie willen te snel gaan. Eerst leren stappen voor je loopt zeg een oude spreuk.

Toen ik jong was het tv beeld zwart/wit en op ieder dak was er een tv antenne.
Toen de kleuren tv uitkwam amaai, ongelooflijk wij zien kleuren op het scherm.
Toen kwam de eerste Telenet uit via kabel, afstandsbediening bestond nog niet , je mocht iedere keer recht staan om te veranderen van zender.
Nu is de standaard SD overal en ieder zender is aan overstappen op HD, ze moeten wel. Natuurlijk is UHD nog niet voor de eerste jaren.

Met wat ik lees zal er nog veel veranderen in tv land, spreken zelf al over tv's waar je kan veranderen van zender enkel om er aan te denken puur door de geest je moet wel nu nog mutsje op je hoofd draaien om dit te kunnen doen.
Reputatie 4
Badge +2
RAI gaat sommige matchen van het EK uitzenden in UHD, dus andere landen zullen wel volgen.
http://www.dday.it/redazione/19297/esclusiva-rai-trasmettera-8-partite-degli-europei-in-4k-ultra-hd-su-satellite
En ze nu nog binnenkrijgen op je Px decoder ook ;-)))
EK voetbal in Ultra HD op RAI
Formule 1 maakt stap naar Ultra HD
Eigenaar Ziggo begint met Ultra HD
Reputatie 4
Badge +2
CAM + Smartcard te bestellen bij Amazon Italie.

http://www.amazon.it/gp/product/B00S5EQVCE/ref=as_li_tf_tl?ie=UTF8&camp=3370&creative=23322&creativeASIN=B00S5EQVCE&linkCode=as2&tag=tivusat-21
Reputatie 7
Badge +1
Als men nu eens eerst zorgt dat iedereen kabel of glasvezel heeft. Dan zorgen dat alles van SD naar HD omgezet wordt/is.
Dan kan men verder kijken naar UHD. Zodat iedereen hier van kan mee genieten.
Als je nu al ziet het verschil van HD aanbod tussen PX en Telenet. Ik zie dit niet positief in. Alleen als PX naar de kabel gaat zullen de grote veranderingen gaan plaats vinden. Gebeurt dit niet zitten we over 10 jaar nog hetzelfde hier in Belgie.
Reputatie 6
Badge +3
Als men nu eens eerst zorgt dat iedereen kabel of glasvezel heeft. Dan zorgen dat alles van SD naar HD omgezet wordt/is.
Dan kan men verder kijken naar UHD. Zodat iedereen hier van kan mee genieten.
Als je nu al ziet het verschil van HD aanbod tussen PX en Telenet. Ik zie dit niet positief in. Alleen als PX naar de kabel gaat zullen de grote veranderingen gaan plaats vinden. Gebeurt dit niet zitten we over 10 jaar nog hetzelfde hier in Belgie.


Voor HD of UHD is fiber of kabel absoluut niet noodzakelijk. Een HD signaal neemt nu op het proximus Netwerk nog geen 9Mbit/s in beslag,een UHD signaal zou ergens rond de 30 Mbit/s worden (rekening houden met x4 in pixels en wegens betere compressie), Netflix UHD is nu 25 Mbit/s. met een lijn van 50 Mbit/s zou dus 1 UHD + normaal surfen mogelijk zijn. En ook de technologieën voor DSL staan niet stil.
Op DSL maakt het ook niet uit of nu al je kanalen in HD zijn of niet, terwijl op de kabel steeds alle zenders bij iedereen binnenkomt kiest DSL voor die éné zender die je op dat moment wil zien. Zoals in andere posts ook al vermeld is, het niet hebben van alle HD kanalen is een kwestie van het beschikbare budget te prioritiseren. indien de zenders geen verschil in prijs vragen voor HD/SD, zou alles in HD zijn.

Ik vind het artikel nu niet terug, maar ik dacht gelezen te hebben vorig jaar in een artikel met Dominique Leroy dat de v6 4K zou ondersteunen. Maar veel hangt natuurlijk af van van de zenders. Als de zenders meer geld vragen voor een UHD kanaal terwijl slechts 1% van de klanten er van kan genieten en het een meerwaarde vinden gaan ze dat extra geld uiteraard niet betalen.
Interessant!
Dat is juist wat ik bedoel dat het allemaal om centen draait. Wat je ook niet mag vergeten dat er velen meer dan één tv willen en twee TV's is al een minimum dus zullen er al veel buiten de boot vallen met hun VDSL lijn.
Het is in ieder geval nog niet voor morgen maar eerder voor overmorgen :lol:
Een HD signaal neemt 6,5 Mbit/s in beslag,
UHD @ 15 Mbit s zou voldoende zijn in sterk gecomprimeerde vorm
Voor top kwaliteit 50Mbit/s
Netflix UHD stelt 25 Mbit/s. als minimum voor beter kwaliteit
Vergeet niet Elsa dat wij met de vergrijzing zitten van de bevolking en al die mensen die alleen wonen en dat zijn er een pak in België bijna 1/3 van de bevolking die hebben maar 1 tv in huis.
Maar wel 2/3 die twee en drie TV zitten en aan de vraagstelling te zien op sociale media, zelf al die er meer dan drie willen, maar dit aantal van meer dan 3 zal wel niet de hoofdmoot zijn dat wel niet.
En ook niet vergeten dat er nog een gans pak zijn die op hen tweede of derde decoder nog met SD instelling moeten voortdoen dus als je er dan nog meer bandbreedte voor UHD wilt doorpompen ja dan wordt het alleen maar erger voor die.
Voor die klanten zal er naturlijk iets moet gebeuren en daarvoor zal een deel van die één miljard ook hopelijk gebruikt worden, maar je ziet hieruit dat het nog niet direct voor morgen zal zijn 😉
FYI:
Vraag aan P⌘:
Is proximus bezig om binnenkort UHD uitzendingen te voorzien.
Bepaalde zenders zouden het EK in UHD uitzenden.
Zal daarvoor een nieuwere decoder nodig zijn.
Bepaalde duurdere klasse UHD tv's, kunnen via het netwerk iptv ontvangen,
middels de nieuwere H.265 protocol.
Zijn er bij proximus plannen, om zonder extra decoder,
het beeld rechtstreeks te ontvangen op TV?
Antwoord van P⌘:
Ik heb bericht gekregen van de bevoegde diensten
We volgen uiteraard de marktevolutie en maken ons netwerk klaar voor UHD.
Zolang er geen aanbod is van UHD kunnen we echter weinig doen.
Er zijn wel al enkele VOD-films beschikbaar op de markt maar dat is te beperkt.
Het vereist in elk geval een nieuwe decoder.
Vandaag zijn er geen aanwijzingen dat de grote Belgische zenders het EK in UHD gaan uitzenden.

Reageer