UHD uitzendingen?



Toon eerste bericht

182 reacties

.. of hoe men alles simpelweg op de hoop "digitaal" gooit ... denk u dat een camera met 5Mpx even goede fotos neemt dan eentje met 24 Mpx ? ... ze zijn nochtans ook allebei "digitaal" .. snapt u ?

Voor wie zich even wil inlezen die ziet direct dat men met zulk soort vergelijkingen appels met ctroenen zit te vergelijken wegens andere technologie maar niettemin ... voor de aandachtige lezer ..
http://www.satellietentv.nl/dvb
Reputatie 3
Badge +1
Dat klopt. Maar dit is ook digitale tv. Heb dit gehad tot ik verhuisde. SD zenders waren veel betere kwaliteit dan van PX.
PX maakt reclame dat de tv uitzend met digitale kwaliteit. Bij mij is dit dus niet en heb VDSL2. Betalen al genoeg en elk jaar verhogen ze de prijs zonder dat er iets tegenover staat.
heb ook satelliet,zoveel beter is dat niet(tv vlaanderen)enkel op de duitse kanalen is de kwaliteit stukken beter! en de problemen met tv vlaanderen zijn er ook hoor nog altijd geen regionale tv(wtv)
Reputatie 7
Badge +1
Je zegt het goed eerlijkheid en openheid. Ze luisteren nergens naar. Winst is belangrijker dan de klant. Als ze een keer naar dit forum kijken gaan de ogen misschien open. Maar ik blijf erbij zolang de staat meer als 50 % aandelen heeft in PX gebeurd er gewoon niets.
Reputatie 6
Badge +2
.. of hoe men alles simpelweg op de hoop "digitaal" gooit ... denk u dat een camera met 5Mpx even goede fotos neemt dan eentje met 24 Mpx ? ... ze zijn nochtans ook allebei "digitaal" .. snapt u ?

Voor wie zich even wil inlezen die ziet direct dat men met zulk soort vergelijkingen appels met ctroenen zit te vergelijken wegens andere technologie maar niettemin ... voor de aandachtige lezer ..
http://www.satellietentv.nl/dvb


Foto's getrokken met een echte digitale camera is uiteraard beter van kwaliteit dan foto's getrokken met een smartphone.
Ik gebruik daarom altijd een echte digitale fototoestel om foto's te trekken en zelden de smartphone.
Reputatie 7
Badge +1
Je hebt gelijk als je reclame maakt met tv in digitale kwaliteit ga ik er vanuit dat het echte digitale tv is zoals echte foto's met een echte digitaal fototoestel. Anders moeten ze deze reclame niet maken en aanpassen. Dit is mensen voor de gek houden.
Laat maar zitten hoor heren, jullie snappen duidelijk niet wat "digitaal" is .. ik kan jullie bakken fotos tonen die gemaakt zijn met een Iphone/smartphone die stukken beter zijn dan welke digitale camera die jullie ooit van dichtbij gezien hebben ... hetzelfde geldt voor een digitaal TV (of ander) signaal, je kan er niet uit halen wat er aanvankelijk niet ingestopt werd ... einde verhaal voor mij.
Reputatie 6
Badge +2
Laat maar zitten hoor heren, jullie snappen duidelijk niet wat "digitaal" is .. ik kan jullie bakken fotos tonen die gemaakt zijn met een Iphone/smartphone die stukken beter zijn dan welke digitale camera die jullie ooit van dichtbij gezien hebben ... hetzelfde geldt voor een digitaal TV (of ander) signaal, je kan er niet uit halen wat er aanvankelijk niet ingestopt werd ... einde verhaal voor mij.

Ik zie een beroepsfotograaf niet met een smartphone werken, die gaat professioneel apparatuur gebruiken en dat is een reflex camera die liefst zo'n € 600 kost en topfotografen zullen reflex camera's gebruiken die minsten € 1000 kosten.
een prof fotograaf koopt apparatuur van tussen de 2000en de 5000+ € .. een topfotograaf waarschijnlijk 10000+ € ... de meeste gedreven amateurs kopen nu al apparatuur van tussen de 1500 en de 3000 € ... stel uw gedacht dus maar bij. ..... en ik fotografeer al 55 jaar waarvan de laatste 15 jaar digitaal , ik heb al meer digitale fototoestellen versleten dan normale mensen tanden hebben, voor mij hoeft ge dus het warm water niet uit te vinden dank u ...
.. en hoewel duidelijk OT ;. ga hier eens kijken en verschiet u een aap of 2 .. nu ja ..
http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/mobile-phone/best-phone-camera-of-2016-3612824/
Reputatie 7
Badge +1
Het gaat erom maakt men er reclame over moet men deze nakomen. Anders moet PX de reclame aanpassen zodat de mensen weten wat ze krijgen als ze er klant worden en achteraf niet teleurgesteld zijn.
Reputatie 1
Ik wil de vooruitgang zeker niet in de weg staan, maar zou het toch geen grotere prioriteit van Proximus moeten zijn om voor alle klanten al vdsl en HD televisie mogelijk te maken , want dat is nu zeker nog niet het geval.
ik ben het volledig eens met Marleen
ik ben zo één van die klanten die het nog steeds zonder HD moeten stellen
ik ben al PX TV klant sinds het op de markt is gekomen
men beloofd ons nu al jaren dat dit gaat veranderen maar veel zien wij niet gebeuren
Misschien kan je binnenkort bij de concurrent Mobistar terecht !?
Reputatie 7
Badge +1
Waarom gaat PX niet naar de kabel. Die is toch open gesteld. Zo bereiken ze nog meer mensen die al lang zitten te wachten op VDSL. PX moet er echt werk van gaan maken. Wel het abonnementsgeld ontvangen maar niets terug doen voor haar klanten.
behalve de sukkelaars natuurlijk, waar noch kabel, noch VDL over koperdraad voorradig is..
Badge
Glasvezeltjes trekken hé ;-)
Wanneer zal dit af zijn overal glasvezel (fiber cable) nog thans zijn er werklozen genoeg .
In sommige nieuwe verkavelingen wordt die aangelegd, maar overal FTTH dat ie nog een paar andere mouwen denk ik!
Reputatie 1
Misschien kan je binnenkort bij de concurrent Mobistar terecht !?
wie weet als die iets op de markt kunnen brengen dat voor ons meer mogelijkheden bied
zullen we zeker niet twijfelen over te stappen
Want het enige waar PX goed in is, zoals Antoon1 zegt is ontvangen van abonnementsgeld
als alles zo vlot moest verlopen was het inorde
uiteindelijk vind ik dat klanten die in hetzelfde schuitje zitten als wij die geen HD kunnen ontvangen een ander tarief zouden moeten krijgen
aangezien wij meerdere zenders gewoon niet kunnen bekijken omdat hier geen HD beschikbaar is

TN is voor ons geen optie want Kabel ligt hier ook niet 😠 dus wij zijn gedoemd om bij PX te blijven
Reputatie 4
Badge +1
Beste leon 14993,
als u geluk hebt zit uw regio en/of straat in de 1ste fase van hun langlopend "Mantra-project" t.e.m. 2018 voor upgrade van ongeveer de helft van hun resterende 10% aftandse ADSL's.
U kan dit best vragen via een Persoonlijk Bericht en wellicht ontvangt u binnen de 2 weken feedback.
Zoniet mag u ervan uitgaan dat uw straat zich situeert in de 2de fase, periode 2019 - 2021.
Wat gaat de tijd toch snel voorbij. Herinnerd mij toen ik kleine snotneus was dat er op ieder dak een tv antenne stond en het beeld was zwart/wit en de tv bestond uit buislampen.

UHD is nu de laatste standaard, er bestaan zelf nog geen Blu-ray spelers en bij mijn weten bied er in Europa geen enkel aanbieder UHD aan.
Vind enkel UHD bij streaming diensten zoals Netflix bv. de series Breaking Bad en House of Cards zijn in UHD

Zijn nog zeer ver van UHD als je nu het aanbod bekijk welke zenders al uitzenden in HD en in SD
Het is ook altijd een kwestie van bandbreedte om het te kunnen uitzenden of transporteren op één of ander medium, moest er overal glasvezel liggen tot aan huis dan zou het er wel vlugger doorkomen denk ik.
Reputatie 7
Badge +1
UHD toch maar écht nuttig bij 50' plus schermen denk ik. En 3D is bv. volledig aan het wegdeemsteren.
Reputatie 6
Badge +2
Dat 3D zo geen succes heeft is door het feit dat men gebruik moet maken van 3D brillen maar voor degenen die een bril moeten dragen zoals ik is dat niet evident, mocht er een systeem zonder 3D brillen zijn dan zou dat misschien een ander verhaal zijn.
Ook zijn er klachten van hoofdpijn en zelfs migraine en pijn aan de ogen bij langdurig 3D kijken en dat kan ook meespelen dat er weinig succes voor 3D.
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren nog gehoord en gelezen van de CEO van Proximus. Wordt 1 miljard euro uitgetrokken voor verbeteringen. Hoop dat ze het goed besteden VDSL netwerk voor iedereen in Belgie. Dat PX op de kabel gaat. Kan PX laten zien dat ze op de kabel de concurrentie aan kunnen met Telenet en Mobistar. Dit is alleen meer goed voor de consument. Hoop dat de consument er dit jaar is op vooruit gaan.
En ze hebben er bij gezegd dat ze bij TN er even veel uittrekken voor verbetering van hun netwerk ...
Reputatie 6
Badge +2
En ze hebben er bij gezegd dat ze bij TN er even veel uittrekken voor verbetering van hun netwerk ...

Dat is die zogenaamde Grote Netwerf.
Inderdaad is nu al ongeveer een jaar bezig dacht ik toch.

Reageer