Skip to main content
Ben via een rondschrijven van Proximus op de hoogte gebracht om mijn decoder te vervangen door een nieuwe .Via de website heb ik dat uitgevoerd en zal de nieuwe decoder ontvangen via B-Post.Maar wat doe ik met mijn tweede decoder,?Hoe los ik dit op??
Als dat een gekochte V3/V3b decoder betreft, die wordt niet gratis vervangen. Er loopt wel een actie om gekochte decoders alsnog te vervangen door een gehuurde decoder (normaal 5€/m als 2de decoder), met 1 jaar lang gratis huur.

Meer informatie over het vervangen van gekochte decoders vindt u hier:

www.proximus.be/nl/id_cr_decoderv3_swap/particulieren/producten/r-orphans/vervang-je-decoder.html

Je oude decoder blijft werken tot 31/01/2017.

MVG
PS: Kan een medewerker bevestigen of deze actie ook geldt voor gekochte 2de decoders?

Dank u.
Ik zie niet in waarom dit niet zou gelden voor een tweede of derde decoder gekochte decoder,

zeker wetende dat de ondersteuning van de V3 zal definitief stoppen, namelijk de aangezien die in phaseout zit.

Dat zou pas echt met de voeten rammelen zijn van mensen die in de tijd gekozen hebben om hun decoders aan te kopen

FYI: zie ook bijkomende uitleg over geen decoders meer te kopen alleen huren=> klik hier
Ik ben daar ook quasi zeker van, om dezelfde redenen, maar omdat die brief soms nog wat op zich kan laten wachten (er is tenslotte nog tijd tot 31/01/2017) is het misschien goed alle twijfel uit de wereld te helpen.
Met die brieven rondsturen voor de gekochte decoders v3/v3b zijn ze ook nog niet lang gestart dus de meesten zullen die nog niet ontvangen hebben.
Vreemd dat men dit soort informatie nog duft te verspreiden als men bij de (telefonische) klantendienst te horen krijgt dat daar geen sprake van is laat staan dat er van die brieven iets zou kloppen of dat men hoegenaamd in aanmerking zou komen daarvoor ...
Ik neem aan, Regulus, dat 'de bevoegde dienst' die je ging contacteren (cfr. jouw thread), dat nog niet gedaan heeft? Of heeft men dan een reden gegeven, waarom je niet voor die 12 maanden gratis huur niet in aanmerking zou komen?

Ik heb daarnet dan maar eens zelf eens contact opgenomen met de klantendienst en gevraagd hoe het zit met het vervangen van 1 gehuurde en tweede, gekochte V3, V3b en die mevrouw heeft onmiddellijk gezegd dat de eerste gratis vervangen wordt en dat bij de vervanging van de tweede, de gekochte (waarvoor nog een brief zal volgen) als compensatie 1 jaar gratis huur wordt aangeboden. Zij was duidelijk wel op de hoogte van alle details van dat aanbod.
Waarschijnlijk op de klantendienst pech gehad dat er juist iemand zat die niet op de hoogte was, gelukkig maar heeft niet iedereen zoveel pech. Dat heb ik al meerdere malen meegemaakt je moet dan gewoon eens later of een dag later opnieuw proberen en het resultaat kan al dacht en nacht verschillen. In ieder geval er zijn er al die de gekochte decoder hebben omgeruild zonder problemen, (waarbij de gehuurde ook al gratis vervangen geweest is).

Maar als Regulus zijn klachten dossier: dossier met nr. 25874667 afgerond is zal het wel in orde zijn.

Ik weet van anderen ondertussen ook al dat je best eerst je brief afwacht vooraleer zelf actie te nemen, dat het dan dikwijls wel verkeerd kan aflopen.
Dat denk ik ook, dus rustig, in de koelte van de 'vinnen' op de nieuwe decoder, wachten op de tweede brief, Regulus? ;-)))
Inderdaad bij Prox kan alleen veel kalmte u redden en de aanhouder wint ;-)))

zo'n dossier kan ook wat duren vooraleer die rond is trouwens.
Dag Marleen,

Ook voor de aangekochte decoders gaan brieven verstuurd worden.

Via de website http://www.proximus.be/huurdecoder kan de aanvraag gebeuren van zodra de brief ontvangen is.

Mvg,

KoenN
Dank u voor de aanvullende info, Koen!
@Marleen, ik denk dat die raad voor iemand te laat komt ;-))
Beter laat dan nooit natuurlijk ;-)

Maar alvast de excuses voor de late reatie

KoenN
'is zoals ze ook nog zeggen, 't is nooit te laat om je leven te beteren 😉

gelukkige dat we nog eens tussendoor even kunnen wat lachen ook :-)

groetjes,

Elsa
Zeker en vast Elsa want met het weer valt ook niet te lachen :-)

Fijn wknd

Koen
In elk geval, met dit weer is het toch gemakkelijker om het hoofd koel te houden! ;-))).

Het belangrijkste: het valt allemaal in de plooi.

Prettig WE iedereen.
goh, ergens doet men mij hier spijt krijgen dat ik het telefoongesprek niet heb opgenomen en op youtube gedumpt !

.. maar ik werd daar in snelheid gepakt door de klantendienst, ze wisten daar geen van allen van toeten noch blazen, zelfs niet na een gezamelijke conferentie op de achtergrond ... laten we dus maar afwachten of ik de enige sul ben ! 3:-)
Maar nee. Je bent, zoals Elsa al zei, spijtig genoeg op de verkeerde persoon gevallen. Je bent zeker niet de eerste en al helemaal niet de laatste. Ik heb dat ook al voor gehad en ik ken de frustratie die je dan voelt.

Ik geloof dat men op de klantendienst zo'n soort 'scenario boek' heeft en als je probleem daar (nog niet) instaat dan wordt het moeilijk.

Nu weet je tenminste ook waar anderen die erover klagen het over hebben.

Maak er een gezellig weekend van!
Dat percentage van klagen is niet zo groot zoals je altijd vermoed hoor, de sociale media op 't internet wordt net zoals het nieuws enz...., trouwens meer gebruikt om slecht nieuws te brengen dan goed nieuws.

Dus nog een reden te meer om er heel goed en gezellig weekend van te maken ;-))

Reageer