TVOveral werkt niet op iPad1 [opgelost]


Badge
Is er iemand die TVOveral 2.0 kan gebruiken op een iPad1? Ik krijg dat met de beste wil van de wereld niet aan de praat: de app begint op te starten, maar crasht als het blauwe balkje op ongeveer 75% staat. De app verwijderen en opnieuw installeren werkt niet, iPad opnieuw opstarten al evenmin. Ik ben ook even in de App Store gaan kijken bij de commentaren van gebruikers op de app: daar staan tientallen(!) recente meldingen van gebruikers die hetzelfde probleem hebben. Ik begrijp dat TVOveral officieel nog in 'testfase' zit, maar eenmaal je aan versie 2.0 zit en meer dan een jaar bezig bent, dan kun je moeilijk nog van testfase spreken. Blijkbaar wordt er enkel op de nieuwste toestellen getest, want op een iPad3 werkt het wel.

Eva, kun je aub aan het TVOveral team vragen om hun app ook op de iPad1 te testen, en om de commentaren in de App Store te lezen en er rekening mee te houden voor toekomstige versies? Ik stel de vraag hier op het forum omdat de telefonische klantendienst jammer genoeg geen flauw benul heeft van hoe ze met dergelijke meldingen moeten omgaan.

12 reacties

Misschien best dit eens een privé bericht sturen naar Eva van BGC













⚫ Een privé
bericht naar Eva van BGC sturen door http://nl.community.belgacom.be/people/c42bf0bd21" rel="nofollow" target="_blankhttp://nl.community.belgacom.be/people/c42bf0bd21" rel="nofollow" target="_blank
en referentie naar jouw post hier meegeven:
http://community.belgacom.be/posts/569c141f4d


Groetjes, Elsa
Beste Steven,


Dit zou opgelost moeten worden met de nieuwe versie van de TVOveral app. Deze is binnenkort beschikbaar in de App store.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Badge
Eva, bedankt om dit op te volgen, ik hoop dat het inderdaad in de volgende versie opgelost is.

Intussen heb ik van een andere gebruiker wel de volgende tip gekregen die met een omweg toch de applicatie opgestart krijgt: je moet op de iPad alle internetconnectiviteit uitschakelen (WIFI en 3G), dan de app starten. TVOveral start dan razendsnel op, maar geeft een pop-up waarschuwing dat er geen internetverbinding is. Daarna zet je de WIFI weer aan, en dan kan je TVOveral beginnen gebruiken. Dit werkt, maar het blijft omslachtig en bovendien durft de app nog altijd op willekeurige tijdstippen crashen. In afwachting van de nieuwe versie kan dit wel wat soelaas bieden.
Badge
Vanaf vandaag is versie 2.1 van TVOveral voor iPad/iPhone beschikbaar in de App Store. Volgens de beschrijving zijn er bugs opgelost en werd het voetbalaanbod geïntegreerd. Vol verwachting de app geïnstalleerd, maar helaas: bij het opstarten, of beter: de poging tot opstarten, crasht de app nog altijd op dezelfde manier: als het blauwe balkje aan ongeveer 75% zit. Dat is blijkbaar één van de bugs die NIET opgelost is, en geen kleintje, want als je de app niet kunt opstarten, dan ben je er niet veel mee. Ik dacht dat het aan de mindere hardware van de iPad1 lag, maar ook op de iPad3 crasht de app lustig op dezelfde manier. Enkel via de hierboven vermelde work-around (wifi uitschakelen, opstarten, wifi inschakelen) lukt het om TVOveral aan de praat te krijgen.

Op een iPhone4 blijft het opstart-balkje meer dan een volle minuut hangen op diezelfde 75%, om daarna -meestal- opgestart te geraken.

Er is duidelijk toch een probleem met iets dat op de achtergrond gebeurt op die 75% positie en hoogst waarschijnlijk is het iets waarvoor een internetconnectie nodig is. Daar moeten de ontwikkelaars toch genoeg aan hebben om het probleem op te lossen?

Erg jammere zaak, want eenmaal opgestart werkt de app eigenlijk best aangenaam.
Bij mij is deze work around nog niet voldoende. Want nadien krijg ik de melding dat TV overal enkel in Belgie werkt, terwijl ik in Dilbeek op mijn thuisnetwerk van Belgacom zit. Andere toepassingen (zoals kaarten weten dit ook). Het kan toch iet dat een toestel van 15 maanden oud al niet meer ondersteund wordt.

Mss zijn er dan enkele bugs opgelost, Ze hebben er in elk geval weer enkele toegevoegd. Laat Belgacom deze app ontwikkelen door kleuters om te besparen?

Het is gewoon een ramp. Zelfs gratis is dit niet te verantwoorden. Het kost tijd en levert mateloos veel ergernis. Voor de TV gids gebruik ik nu al Yelo van Telenet.

Nochtans werkte de eerste versie goed. Hier had ik zelfs voor willen betalen.

Badge
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik de eenvoudigste ipad heb, zonder 3G. De TVOveral app is strenger voor toestellen met 3G: daar moet de localisatie (GPS) verplicht aan staan. Eigenlijk lijkt me dat een tikkeltje overdreven, want je kan volgens hen toch enkel via een 3G verbinding van Proximus gebruik maken van TVOveral, dus waarom nog via de GPS checken? Trouwens, in de vorige versie (2.0) zat een flinke bug: de GPS van de iphone bleef constant actief, ook nadat je TVOveral afgesloten had. Misschien is dat wel één van de bugs die ze beweren opgelost te hebben. Ik heb eerder de indruk dat ze vooral tijd gestoken hebben in de integratie van het betalende voetbalaanbod, terwijl essentiële functionaliteit (de app opstarten!) niet aangepakt werd. De dag dat ze hier geld voor vragen is de dag dat ik stop met de app te gebruiken. Tenzij ze tegen dan aan versie 3.0 zitten die wél werkt...
Ik heb ook een eenvoudige iPAD zonder 3G.

Op het forum gelzen dat de BBOX herstarten zou helpen. Bij mij hielp dat niet.

Maar deze nacht alles afgezet. En TV overal geprobeerd via een personal hotspot. Dit werkte ook niet maar de GPS fout is wel weg.

Maar weeral andere fouten (zie TV Overal: een pijnlijke klucht) maken dat ik toch niet kan kijken.

Ik denk niet dat ik wacht tot dit betalend is alvorens het niet meer te gebruiken. Basisfuncties moeten gewoon werken voor je de app vrijgeeft (zoals V1 ook deed).
Is er er beterschap op komst? Zonet TV overal opgestart op iPAD 1. (mits omzeiling van opstartcrash).
Hello, er zou alweer een nieuwe versie met aantal bugfixes reeds naar Apple verzonden zijn ter review... Normaalgezien dus binnen enkele dagen in de AppStore dan zeker?

Naar verluid is hierin o.a. ook het opstart-probleem - veroorzaakt door een memory management issue naar verluid - opgelost... Hoop doet leven! :-)
Hopelijk is de upgedate player nu opnieuw upgedate en zal die nu zonder schokken werken op mijn tablet ?
nieuwe versie van tv overal 2.1.1 lijkt terug te werken op ipad1
Badge
Inderdaad, ik kan bevestigen: met versie 2.1.1 (sinds gisteren beschikbaar), lijkt alles weer te werken. Zelfs niet opnieuw moeten inloggen na de update, een primeur 🙂. Ik zal de titel van dit topic aanpassen.

Reageer