TVonPC fout: Geen VCAS sleutel beschikbaar (fout 200F)

  • 20 February 2011
  • 5 reacties
  • 1186 Bekeken

Eerste fout 2008 opgelost door de software firewall tijdelijk af te zetten (configureren zou ik later doen).

Enig idee wat ik met deze fout moet?

Mvg,

5 reacties

Reputatie 2
Badge
ik vermoed dat de sleutels om het kanaal te decrypten via een protocol gaan dat mogelijk toch niet tot bij je PC geraakt. Hang jij rechtstreeks met je PC op de bbox? Als er een router tussen je PC en de bbox zit is het mogelijk dat die het "encryption protocol" niet juist route.

('t is maar een gok natuurlijk, het kan ook dat de fout gewoon aan de kant van Belgacom zit:)
Reputatie 7
Badge +1
Had vorigte nacht hetzelfde probleem, maar ook mijn internetverbinding was uitgevallen (apenstaartlichtje brandde niet op mijn b-box2). Na resetten van modem en terugzetten naar fabrieksinstellingen ging het dit keer ook niet. Alleen TV bleef actief. Had nog maar één VLAN, die voor TV.

Deze morgen terug internet en TV, maar nog geen VLAN30 voor TVonPC...en zelfde foutmelding.

Reparatie optie van software helpt ook niet;

Een half uur later nog eens modem gereset, nu wél VLAN30, maar zonder IPadres. Dan nog maar eens naar fabrieksinstellingen gereset, en toen stond er wél een IPadres bij de VLAN30. De reparatieoptie van de software liep nu wél door en het Home Media Center werkt nu ook terug met TVonPC actief !
Heb dezelfde foutmelding van vcas sleutel niet beschikbaar en heb er ook nog geen oplossing voor gevonden modem al genoeg gereset zonder resultaat. Ook na reparatie van software zelfde melding toen effe klante dienst gebelt om software op pc de resetten zodat ik het eens op andere pc kon proberen en jawel op die pc werkt het wel maar die pc is eigenlijk niet sterk genoeg. Dus als iemand oplossing heeft voor die foutmelding mag je het altijd laten weten
Reputatie 2
Badge
als het een troost kan zijn, ik heb nu ook dezelfde foutmelding, zucht
Alle,

Bedankt voor jullie feedback.
Ik zal dit doorspelen aan onze ingenieurs, zodat zij deze foutcode kunnen analyseren.

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer